Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatningsmodell: Republic F-84G Thunderjet (Tildelt Walter Barretos)


Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...

Den eneste gangen jeg har vært skuffa over Vingtor-dekaler, var faktisk med gamle Thunderjet-dekaler. Årsaken var at de krakelerte. Det er jo en risiko med gamle dekaler. Jeg burde nok ha gitt dekalene et lag blanklakk før bruk. Ellers har det visstnok  vært brukt forskjellige trykkerier for Vingtor -dekaler oppigjennom åra.

 

Art work er det ingen som overgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at det finnes nyere thunderjet dekaler? Problemet med de jeg brukte var ikke designet, men at de er gjennomsiktige. Skulle jeg bygget den på nytt så hadde jeg satset på å lakkere halen og alle de blå dekalene. De krakelerte ikke, men var ufattelig skjøre og flere av de røk når jeg prøvde å få de riktig plassert. Dette er også de eneste Vingtor dekalene jeg har hatt problemer med, bare så det er  sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar Sandvik skrev (13 timer siden):

Den eneste gangen jeg har vært skuffa over Vingtor-dekaler, var faktisk med gamle Thunderjet-dekaler. Årsaken var at de krakelerte. Det er jo en risiko med gamle dekaler. Jeg burde nok ha gitt dekalene et lag blanklakk før bruk. Ellers har det visstnok  vært brukt forskjellige trykkerier for Vingtor -dekaler oppigjennom åra.


Til info. Jeg har kun brukt to trykkerier, Cartograf og Boa. Førstnevnte har best kvalitet, men har priset seg ut av småprodusentmarkedet. Dekalarkene ville nok kostet 500 kr. derfra nå. Boa tar mer og mer innpå, og retter seg mer mot småprodusentene. Thunderjetene fra Sola var blant de aller første dekalene jeg fikk trykket hos Boa. De har siden fått nye trykkemaskiner.

Det skal også sier at Boa med hensikt trykker dekaler på svært tynn dekalfilm. De er beregnet på "erfarne" modellbyggere. Jeg skal innrømme at jeg selv har måttet tatt noen strafferunder med å få lagt dekaler pent på plass.

Nils

  • Me like! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.