Jan Erik Johansen Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 (edited) Leonardo Helicopters AW101 1/72. Denne er til monteren som skal inneholde alle fly som er benyttet av Luftforsvaret. Edited September 28, 2020 by Jan Erik Johansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 28, 2020 Share Posted September 28, 2020 Har en Cormorant (Canadisk SAR utgave) fra Italeri som jeg tror er naer den norske, og Nils har dekaler... Jens 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 28, 2020 Share Posted September 28, 2020 Jeg har ikke dekaler, men planlegger å lage det. Og Whirleybird planlegger et konverteringsett, etter samme konsept som Sea King settet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Ah...da maa jeg ha innbilt meg at jeg har dekaler. Forveksler jeg med Xtradecal tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Ser at Xtradecal har et sett for AW101, men den norske rundellen ser helt dust ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 (edited) Det er mer som er dust på det dekalarket, når det gjelder den norske maskinen. Edited September 29, 2020 by Nils Mathisrud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 Hvordan er statusen for denne modellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Ikke skjedd saa mye med denne. Prioriterte en Lynx Mk. 86 og amfibie-Catalinaen. Haaper aa ta turen til Norge med bil i loepet av aaret, og da er det greit aa pakke ned modellene i en eske og kjoere de over fremfor aa riskerere flytransport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Transport av modeller på fly er risikosport, ja. Nils har nylig starta en byggetråd om Leonardo Helicopters AW 101 i skala 1:72 og holder på med utgivelse av et dekalark for dette, så det letter saken en del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 Har du fått begynt på denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 4, 2023 Share Posted September 4, 2023 Har begynt, men ingenting har skjedd siden siste "oppdatering". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 4, 2023 Share Posted September 4, 2023 Jens Håkon Brandal skrev (1 time siden): Har begynt, men ingenting har skjedd siden siste "oppdatering". Det er som regel lurt å konsentrere seg om en modell om gangen, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 29 Share Posted April 29 Einar Sandvik skrev (På 4.9.2023 den 12.54): Det er som regel lurt å konsentrere seg om en modell om gangen, ja. Sier undertegnede som sjøl holder på med mange modeller samtidig for tida. Jeg har på toppen av dette gjort avtale med Jens Håkon om at han sender meg den påbegynte AW101-modellen med ekstratilbehøret han har anskaffa, siden han ikke kan fullføre den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted June 11 Share Posted June 11 Jens Håkon skulle sende meg det påbegynte settet, men jeg måtte ikke holde pusten mens jeg venta på det, skrev han, for han måtte samle krefter til å komme seg på loftet og hente det. Han kom nok aldri så langt. Dette var fire uker før han gikk bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts