Jan Erik Johansen Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 Boeing P-8A Poseidon 1/72. Denne er til monteren som skal inneholde alle fly som er benyttet av Luftforsvaret. Denne er vel bestilt til 2022 av Luftforsvaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Kommentar fra Jens Håkon på Facebook: P-8 Poseidon finnes det kun ett sett av foreloepig, og det er Welsh Models vakuum-sett (kun skroget) og vinger og motorer er i resin. Ingen norske merker i det settet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 (edited) Hannants har på backorderlistene sine et injeksjonsstøpt byggesett fra Big Planes Kits for P-8A Poseidon. Edited May 12, 2022 by Einar Sandvik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Om BPK har tenkt å gi ut en "årntli" P-8A er veldig uvisst. De har bedt om innspill til dekaler for P-8, det er alt. Alle oppfølgingsspørsmål om de vil gi ut byggesett av P-8 har prelt av. Det vil nok uansett ikke bli med det første. Deres Boeing 737-800 var flere år forsinket. Og dagens situasjon i Ukraina gjør det nok ikke bedre. Jeg begynte på Welsh Models sin P-8 for et par år siden.Men jeg har gitt den opp. Det ville aldri blitt noen god modell. Min plan B er å bruke BPK sin 737-800, og bruke deler fra Welsh Models som konverteringssett. Dekaler har jeg allerede en løsning for... Jeg vil nødig selge bjørnen før skinnet er skutt. Men hvis ingen andre tar oppgaven (og det må de gjerne - jeg skal hjelpe til med dekaler), så kan dette bli en modell til monteret på sikt. Men jeg skal bygge flere andre modeller før denne blir ferdig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Da er det tydeligvis bare å smøre seg med tålmodighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Dekaler i 1/144. Fra scalemate https://www.scalemates.com/kits/draw-decal-44s-737-192-boeing-p-8a-royal-norwegian-air-force--1415307 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 (edited) Skala 1:144 er dessverre for smått, så fremt ikke man på flysamlinga synes det er greit med en midlertidig modell i denne skalaen. Jeg fikk for øvrig sjøl en gang for flere år sia en dekalprodusent til å skalere opp dekaler for meg til en Widerøe Dash 8 fra skala 1:144 til skala1:72 for en overkommelig pris og med bra kvalitet. Om det lar seg gjøre her, vet jeg ikke. Jeg har ellers en mistanke om at noen små stensiler rundt omkring på dette svære flyet kan være utelatt. Edited May 13, 2022 by Einar Sandvik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Dekaler er det minste problemet når det gjelder norsk Poseidon i 1/72 skala. Det har jeg allerede tilgjengelig (for den som eventuelt skal bygge en modell). For øvrige dekaler, som stensiler osv. kan man bruke et ark fra Ronin. Dette følger forøvrig med en av utgavene av Welsh Models settet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 Kommer snart fra Big Planes Kits i samarbeide med Res-Kit. https://bigplaneskits.com/shop/big-planes-kits/poseidon-p-8a-172-7222/ Har bestilt en og kan skrive mer naar den kommer. $120 og saa kommer kanskje frakt og toll/moms i tillegg avhengig av hva Royal Mail finner paa... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 (edited) Air-Graphics har annonsert at de vil gi ut BPK-settet, sammen med diverse detaljering. Hva dette vil bestå i er ikke klart, men åpent våpenrom og trapp er to ting som har vært nevnt. Dette settet vil kun bli solgt ved forhåndsbestilling, for henting på SMW 2022. Edited August 30, 2022 by Nils Mathisrud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 16, 2022 Share Posted September 16, 2022 Den blir stor gitt... Har en 737-800 som jeg kjoepte med tanke paa aa konvertere til en P-8, men det slipper jeg naa som BPK har sluppet Poseidon. Har den paa bestilling, men har begynt aa renske deler som er felles med 737'n. Beklager rotet:) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 18, 2022 Share Posted September 18, 2022 Ut i fra bildet ser den ut til å være rundt en halvmeter lang. Kan det stemme? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 18, 2022 Share Posted September 18, 2022 Stemmer det Einar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 26 Share Posted April 26 Modellen er ferdig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 29 Share Posted April 29 Og saann ble den... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 30 Share Posted April 30 Flott modell! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts