Gå til innhold
  • Bli medlem

Boeing P-8A Poseidon


Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...

Om BPK har tenkt å gi ut en "årntli" P-8A er veldig uvisst. De har bedt om innspill til dekaler for P-8, det er alt. Alle oppfølgingsspørsmål om de vil gi ut byggesett av P-8 har prelt av. Det vil nok uansett ikke bli med det første. Deres Boeing 737-800 var flere år forsinket. Og dagens situasjon i Ukraina gjør det nok ikke bedre.

 

Jeg begynte på Welsh Models sin P-8 for et par år siden.Men jeg har gitt den opp. Det ville aldri blitt noen god modell. Min plan B er å bruke BPK sin 737-800, og bruke deler fra Welsh Models som konverteringssett.

 

Dekaler har jeg allerede en løsning for... 😉

 

Jeg vil nødig selge bjørnen før skinnet er skutt. Men hvis ingen andre tar oppgaven (og det må de gjerne - jeg skal hjelpe til med dekaler), så kan dette bli en modell til monteret på sikt. Men jeg skal bygge flere andre modeller før denne blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skala 1:144 er dessverre for smått, så fremt ikke man på flysamlinga synes det er greit med en midlertidig modell i denne skalaen. 

 

Jeg fikk for øvrig sjøl en gang for flere år sia en dekalprodusent til å skalere opp dekaler for meg til en  Widerøe Dash 8 fra skala 1:144 til skala1:72 for en overkommelig pris og med bra kvalitet. Om det lar seg gjøre her, vet jeg ikke. Jeg har ellers en mistanke om at noen små stensiler rundt omkring på dette svære flyet kan være utelatt.

 

Endret av Einar Sandvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekaler er det minste problemet når det gjelder norsk Poseidon i 1/72 skala. Det har jeg allerede tilgjengelig (for den som eventuelt skal bygge en modell). For øvrige dekaler, som stensiler osv. kan man bruke et ark fra Ronin. Dette følger forøvrig med en av utgavene av Welsh Models settet.

 

P5131300.JPG.1c658d386daa2a40789f86964092b102.JPG

 

 

P5131299.JPG

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Air-Graphics har annonsert at de vil gi ut BPK-settet, sammen med diverse detaljering. Hva dette vil bestå i er ikke klart, men åpent våpenrom og trapp er to ting som har vært nevnt. Dette settet vil kun bli solgt ved forhåndsbestilling, for henting på SMW 2022.

Endret av Nils Mathisrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.