Guest Espen Andreas Hoff Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Siden jeg for tiden lider av lakkeringsvegring og forgjeves venter på at Sinna-Lakkerer'n skal ringe på døra, så hiver jeg meg selvfølgelig på et nytt bygg. Et lettvint og kjapt et denne gang (ja særlig...). Ingen striper, ingen antydning til gult noe sted, men like fullt en tiger for det! Og det ble denne brutal-søte tassen i form av Hasegawas velkjente traver i 1/72 pluss eduard zoom fotoets og True detail Martin-B mk7 sete for cockpit, samt Xtradecal vannmerker for tigerbemaling fra 1984-1990. Starter med cockpit i uslåelig Eduard zoom for å live opp et usedvanlig tomt kontor fra Hase, her er kun vannmerker på helt slette flater levert fra produsenten. EspenA Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 2, 2017 Posted February 2, 2017 Men hvor lenge var Adam i Paradis? Har hørt rykter om at referanser kan være veldig skadelig for fremdrift, og det gikk ikke bedre enn at disse bildene plutselig dukket opp... Dette utløste et massivt søk på nettet etter info på britiske F-4J (uk) uten å avstedkomme noen som helst info om innredning i baksetet. Fotoets'en er for USN J-versjon som ble brukt som utgangspunkt for britenes kjøp av erstatningsfly for de F-4 som ble sendt til Falklandsøyene.. Noen av dere Tiger-elskere der ute som vet noe?? I påvente av cockpitreferanser kastet jeg meg over vingene istedet, her oppdaget jeg at de ytre delene hadde vingegjerder (wingfence på nynorsk) som jeg ikke har sett på noen bilder, så da ble det litt plastkirurgi og bort med de. Benyttet også anledningen til å sage ut noen kontrollflater som ofte henger på parkerte Rhinos. Tiger-Espen Quote
Nils Mathisrud Posted February 3, 2017 Posted February 3, 2017 F-4J (UK) hadde vel også flaps og ikke slats på yttervingforkantene. Nils Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 3, 2017 Posted February 3, 2017 Hmm, tror ikke jeg skulle stolt på at Hasegawa sin -J/-S versjon var korrekt for F-4J(UK), har på tross av lite referansemateriale funnet etpar detaljer med byggesettet jeg stusser på er -J versjonen..noen der ute som skulle ha noen flapsyttervingeforkanter(!) liggende og slenge?? Takker for info, Nils? Har du kanskje noen britmodellervenner som vet om hvordan utrustningen i cockpiten bak så ut? TigerEspen Quote
Nils Mathisrud Posted February 3, 2017 Posted February 3, 2017 Du kan vel like gjerne spørre på BritModeller selv som at jeg spør for deg. Jeg kjenner i grunnen ingen på BM noe spesielt. Nils Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 3, 2017 Posted February 3, 2017 Du kan vel like gjerne spørre på BritModeller selv som at jeg spør for deg. Jeg kjenner i grunnen ingen på BM noe spesielt. Nils Tja, har aldri vært der inne, virker skummelt å prøve noe nytt.. Hmm, kanskje jeg skal gjøre et forsøk.. Quote
Jens Håkon Brandal Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 Yttervingene jeg ser paa bildet er til F-4S, mens F-4J hadde forkant flaps. Vil tro at de korrekte vingedelene foelger med i esken? Jens Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 Terapi og terapi..ble en smule betuttet av den vending byggingen tok. Trodde dette skulle bli plankekjøring jeg. I tillegg kom jeg på at jeg limte på vingespissene rett før jeg pakket ned for kvelden på torsdag.... Frustrert kastet jeg meg over neste terapi, en gørrkjedelig Tiger-Hunter mk6 som viste seg å virkelig leve opp til betegnelsen terapi! Ble bygget stort sett klar til lakkering på 10 timer Dette må være noe av det deiligste sett jeg har satt fingrene i, alt passet og sparkel var helt unødvendig. Cockpit rett fra esken med litt tape til å simulere setepolstring og belter. Så herved: Revell sin Hunter i 1/72 med Xtradecal tigermerker i bakgrunnen Så nå kaster jeg meg over Phantom-en med fornyet pågangsmot straks jeg har tilbedt og ofret litt til Styrenia for problemfri progresjon... Tigermesteren Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 Og Styrenia hørte mine bønner!! : Du hadde helt rett Jens Håkon, dette er vel de korrekte vingeforkantene? De lå som du sa nederst i esken Vingespissene lot seg faktisk løsne med tyntflytende lim og forsiktig bending, 3 døgn etter at de ble limt på! Halleluja!!! I tillegg fant jeg dette bildet på Britmodeler som vel beviser at modifisering av aktre cockpit er unødvendig..eneste må vel bli periskopet på venstre sidevindu. Tigermesteren Quote
Jens Håkon Brandal Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 De ytre vingene er korrekte ja. Har du gjort noe med undersiden av vingene innenfor hengslet? Phantoms med slats har tre bulker under hver "innervinge" for aa aktuere slatsen. Gjetter paa at Hasegawa vil du skal bore hull og lime de tre bulkene paa undervingene, og hvis du har gjort det maa du frem med fil eller skalpell for aa fjerne. Hvis ikke er det bare aa kjoere paa. Jens Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 5, 2017 Posted February 5, 2017 Hvis ikke er det bare aa kjoere paa. Jens Er ute og kjører jeg... Fant et bilde av de indre så de ble korrekt, men ikke de ytre, så det var de jeg var usikker på. Takk for hjelpen så langt Jens Håkon Men jeg trenger mer hjelp med endel bulker på undersiden av vingen som jeg ikke tror skal være der. Det er vel snakk om diverse sensorer, to stykker rett på utsiden av luftbremsene, og to helt fremme til høyre på bildet. Veldig få bilder på nett av undersiden av F-4J(uk), det eneste jeg fant viste en forsterkning av vingen som jeg nok tror jeg sier kom helt på slutten av karrieren og derfor rett og slett driter i! Tigermesteren Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 7, 2017 Posted February 7, 2017 Er det ingen som kan hjelpe med bulkene/sensorene fra forrige posting? Har lett på nett uten å finne ut annet enn at bildet av aktercockpiten øverst i tråden her er fra Phantom FGR2. Men her er altså kontoret straks klart for montering, utrolig lettvint med colored fotoets! Tigermesteren Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 7, 2017 Posted February 7, 2017 Da gikk kvelden med til å få limt og pusset store deler av kroppen. Det gikk stort sett smertefritt= God terapi! Tigermesteren Quote
Rune Haugen Posted February 7, 2017 Posted February 7, 2017 Se der ja[emoji4] Tiger-terapien funker. Blir det møte på deg på mandag da? Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted February 7, 2017 Posted February 7, 2017 For en gangs skyld er jeg ikke på jobb, men Oschlo-tur er planlagt med retur på mandag Får se om jeg dukker opp utpå kvelden.. EspenA Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.