Gå til innhold
  • Bli medlem

Feil i resultatlisten


Anbefalte innlegg

Som sikkert mange har fått med seg prøvde vi ut en litt annen variant av bedømmingen i år.

For meg som hoveddommer må jeg si meg godt fornøyd med hvordan dette fungerte.

Det er imidlertid oppdaget en potensiell feil i resultatlistene våre, som ikke har hatt noe med selve bedømmingen å gjøre.

Jeg er litt usikker på nøyaktig hvor feilen er oppstått, men det har vært en blanding/forskyvning av modellnummere i klasse 3C.

Videre utredning av årsak er ikke mulig, da dommerskjemaene ikke lenger er tilgjengelige.

En revurdering av klassen er også utelukket uten å måtte samle de aktuelle modeller på nytt.

For ikke å rette en feil ved å gjøre en til, vil det eneste riktige i dette tilfellet derfor være å likestille de 3 premiekandidatene.

Geir Harald Solheim og Rune Gjeldsås vil derfor få ettersendt Gullmedaljer for sine modeller i klasse 3C.

På tross av den tvil en innrømmelse av eventuelle feil måtte medføre, føler jeg at tillit må baseres på ærlighet.

Det er derfor bare å beklage, håpe de berørte er fornøyde med løsningen, og gjøre de endringer som skal til for at dette ikke skjer igjen.

 

Mvh Hoveddommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.