Gå til innhold
  • Bli medlem

BS-3 100 mm Soviet Field Gun (Alanger)


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Jepp. Her er mitt første bidrag til gruppebygget. Har vært i sving med denne en god stund, men langt mellom hver seanse jeg har hatt på den. Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å bygge ferdig en god del av det jeg har begynt på før jeg begynner på noe nytt. Så får vi se om jeg greier å holde det.

 

BS3-1.jpg

 

Settet er fra Alanger og ble innkjøpt i Dublin... Det har jo de vanlige "østblokkskavankene" med synkehull både her og der og en del flash og støpekanter. Så det vil bli brukt en del sparkel. Jeg har ikke tenkt å gå i superdetaljeringsfella med denne og har derfor ikke kjøpt noe som helst ekstra til den. Bygges rett ut av esken og skal heller males pent. Det jeg er aller mest spent på er å se hvordan løpet ser ut under et lag maling. Her har det blitt pusset og sparklet masse. Og skulle jeg gjort bare en oppgradering på denne, så hadde nok det blitt metalløp.

 

Siste bildet er jo relativt intetsigende, men vi får se hvor det bærer.

 

BS3-2.jpg

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, det er ikke lett byggesett.

 

Nei, det er nok ikke det. Men det som er moro med det er at dersom man passer litt på under konstruksjonen så kan man få en modell som med ganske mye bevegelse. Altså at man selv etter at modellen er ferdig kan velge om den skal vises i oppstilt konfigurasjon eller klar for slep (eventuelt under slep). En av de store ulempene med modellen er imidlertid at det er lite eller ingen form for merking av hvilke posisjoner forskjellig utstyr skal sitte i. Så referanser er et must.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.