Gå til innhold
  • Bli medlem

ZPU-1


Knut-H Nordskog

Anbefalte innlegg

Har jo sett at dekkon tøffe gutane held dekkon her og i mangel på noko bedre russerstål å bygge(Har et stalinorgel men det ligger ikkje her)

Så spretta eg plasten på ZPUen i meng sitt pick-up sett.Det skal ana skyts på planet der så da må det vel gå an å bygge kanona for seg sjølv russerstål som det er.

 

 

http://www.armyrecognition.com/russia_russian_army_light_heavy_weapons_uk/zpu-1_14.5_mm_anti-aircraft_single_gun_technical_data_sheet_specifications_information_description.html

 

Uåpna plast som dekkon ser men det varte ikkje lenge.

 

IMAG0283.jpg

 

Gønneren i seg sjølv og litt av lavett og ammunisjonskasse.

 

IMAG0285.jpg

 

Detta er tiltenkt som et lite motivasjonsprosjekt mens lakk og lim tørker på andre prosjekter.

 

Må få satt denna på ein enkel base tenkte eg men først så er det litt fiklejobb igjen som dekkon ser.

 

Knut-H

 

Edit: La te link...Takk Tormod som gjorde meg oppmerksom på at det gjerne var lurt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heve jo ein "hilux" som den egentleg skal på men eg har andre planer for skytsen på den så denna skal nok få stå aleine på ein base for ikkje å blande korta  :)

Men det er et fiklete sett gitt...skulle ikkje tatt den siste kaffekoppen.

 

Lavetten nesten ferdig,litt knølete å få alle beina på plass men det gjekk jo det au etter litt banning

 

IMAG0286.jpg

 

 

Knut-H

 

Edit: Lagt te bilde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavetten så godt som ferdig og kanona er grunna, Meng har endel besynderlige løsninger så setet må få litt meir tørketid før det kan monteres.

 

IMAG0287.jpg

 

Lavetten blir vel ein grønnfarge av noko slag så får det heller bli litt meir innsats på å få skyteren slik passe sliten og brukt tenker eg.

 

Knut-

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.