Gå til innhold
  • Bli medlem

"Tingenes Tilstand" fra lokalavdelingene.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er ikke så mye jeg kan fortelle om fjoråret siden jeg ikke var formann i 2011, bortsett fra at det var en liten nedgang i antall frem møtte, det var aktivt med bygging på møtene, og at vi avsluttet med en juleavslutning med premiering av modeller.

Økonomisk var det stabilt, men lavt. Blir gjort noen grepp for og bedre dette for neste år.

 

Lover og komme bedre tilbake neste år da jeg skriver referat etter hvert møte som vi har.

 

 

Thor

Ipms Vestfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

2011 har vært som normalt i IPMS Rogaland. Vi har hatt faste

møter siste mandag hver måned, og som vanlig har disse blitt

avholdt på Flyhistorisk Museum Sola. Fremmøtet har ligget på

mellom 5 og 14 personer.

 

Det eneste prosjektet vi ha holdt på med, er Hangar 2 dioamaet

for Museet. Dette består nå av 7 fly og selve dioramaet med hangar

og apron. Vi håper å få på plass noen flere fly, folk og annet utstyr

som vil være naturlig i en slik setting.

 

Som vanlig var det en god gjeng som dro over til Telford. Så målet

fremover bør å få til noe tilsvarende også til Skala.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her renner det inn, ja. Flott!

 

Dere kan gjerne sende på epost til meg også, men et lite innlegg i denne tråden liknende det Ruben og Thor har gjort er godt nok. Det er bare så jeg kan få et grunnlag for å skrive noen setninger om lokalavdelingene i årsberetningen.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalt har du jo tilhørighet til IPMS Øst, men det er jo en stund siden vi har sett deg på møtene  ;) så da får vi prøve å holde deg oppdatert, Roar.

Forøvrig greit å lage en tråd på det, for det kan jo være litt interessant å se hva som foregår i de andre lokallagene rundt i landet.

 

Helt detaljert blir ikke dette da det var utskiftninger i styret for IPMS Øst etter årsskiftet, så om noen vet bedre får de bare rette på meg.

Styreskiftet skal vel således ikke inn på årsberetningen for 2011, men uansett; Nadir Kazami og Thomas Fossum trådte av og ble erstattet av Leif Haga og Jens Roger Kristoffersen.

Heiko Martin fortsetter som kasserer for en periode til.

 

Klubben har hatt faste møter andre tirsdag i hver måned på Kjeller, med unntak av i Juli.

Oppmøte har i snitt ligget på rundt 20-25 personer.

På møtene er det "semi-selvbetjent" kiosk med kaffe, brus og pølsesalg.

Det har ikke vært noe spesifikt kjøp/salg/swap møte, men fritt fram på alle møter for de som har ønsket.

Da det ikke er noen kontingent for lokalklubben og overskuddet på "kiosken" er marginalt, har vi for å kunne dekke inn husleie suplert økonomien med å oppfordre til å bidra med "møteavgift" på 20,- for de som deltar på møtene.

I følge kasserers framlegging av regnskapet så er økonomien stabil og tilnærmet uendret.

Det har vært arrangert minikonkurranse og kåring av månedens modell/modellbygger på hvert møte, som i sin tur ledet opp til en finaleomgang med kåring av årets modell og modellbygger med premier sponset av det lokale Hobbyland/Smallsize.

Det ble også arrangert en lokalkonkurranse; Øst-konken, den 7. Mai - 17 deltagere med 82 modeller.

 

tha's-it fra østfronten  :)

Jens Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her er tingenes tilstand i Nord.

Troms plastmodellklubb, verdens nordligste IPMS-avdeling  :)

Vi har avholdt medlemsmøter siste torsdagen i hver måned med unntak av Juli-måneden.

Antall oppmøtte på møtene har variert fra 5 til 16 stk, og i løpet av året har vi hatt 11 betalende medlemmer som utgjør den "harde kjærne".

Vi har stort sett satset på Temamøter der et av medlemmene har gått i dybden og presentert emner som han er god på. Det har også vært en del byggekvelder der det limes, diskuteres, spises og drikkes, og satses på det sosiale.

På vårsemestret ble det avviklet en egen 3 dagers byggehelg, og det var også planlagt en på høsten, men den kokte bort i kålen.

Ingen medlemmer var i Telford, og kun en stilte på Scala.

Klubbens økonomi er bra.

 

Med vennlig hilsen

 

Arild Thrane Sandnes

El Presidento TPMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingenes tilstand i Sokndal.

Vi møtes som vanlig hver torsdag hele skoleåret, med 10-15 deltakere.

Har arrangert julekonkuranse, atter en gang til stor glede for byggere og skuelystne.

Klubben fikk 5000,- i støtte uten å ha søkt, fra Sparebank 1 Sr-bank, disse pengene går uavkortet til byggesett.

Vi har kjøpt inn 20 stk Chevy Van som deles ut gratis til medlemmene, eneste klausul er: skal stilles ut til jul 2012! :-)

(3-4 igjen....)

Vi har også kjørt på med "byggelørdag", fra tidlig morran og utover ettermiddagen. Veldig populært.

Dette året har vi ikke deltatt i organiserte former på noen utstillinger, da det har passet dårlig.

Økonomien er, om ikke sterk, så et plussregnestykke.

Ser ut for at vi invisterer i ny kompressor, av en litt mer portabel type.

Og enda viktigere: vi ser stadig nye ansikter på møtene. Både ungdommer og voksne!

Konklusjon: "ganske stiligt, altså...."

Leffien

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, folkens. Ser ut til at det blomstrer litt ute i lokallaga. Hadde vært kjekt å høre fra IPMS Sør og trønderne også før vi gir oss.

 

Jens Roger: lokalt har vel jeg mest tilhørighet til IPMS Vestfold slik det er nå, men jeg håper likevel å få tatt meg en tur eller to til dere også i løpet av året.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, folkens. Ser ut til at det blomstrer litt ute i lokallaga. Hadde vært kjekt å høre fra IPMS Sør og trønderne også før vi gir oss.

 

Jens Roger: lokalt har vel jeg mest tilhørighet til IPMS Vestfold slik det er nå, men jeg håper likevel å få tatt meg en tur eller to til dere også i løpet av året.

 

R. :)

IPMS Sør?

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fra det træge Sørlandet...som ligger sørest:)

 

IPMS Sør har hatt møte annenhver tirsdag i kjelleren til Ole Andreas som villig har lånt denne ut til vårt formål.

Her har vi satt opp arbeidsplasser for medlemmene.

 

 

I august hadde vi vår årlige utstilling/ konkurranse, Southern Challenge

Også i år hadde vi denne over to dager. I år hadde vi ikke ekskursjon

Noen få aktører stilte med varer for salg.

Arrangementet var igjen svært vellykket og det kom mange positive tilbakemeldinger i etterkant.

Nytt i år var presentasjon av alle modellene på lerret under premieutdelingen, moe som fungerte svært bra.

 

Vi hadde på slutten av året et lite julebord hvor vi prøvde mange gode smaker på en restaurant i sentrum.

 

På møtene våre har det vært individuell bygging av modeller, kjasing og sosialt samvær.

 

 

Styret har bestått av

- Formann: Morten Håland

- Kasserer: Ole Benestad

- Styremedlem: Truls Aanonsen

 

 

Morten Håland

Formann

IPMS Sør

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kanskje på tide at det kommer en liten rapport fra oss træge-trøndere også.

Året som har gått kan vel egentlig oppsumeres rimelig enkelt, nemlig Status Quo.

Vi har (som tidligere) møter andre Mandagen i måneden bortsett fra Juli hvor vi ikke har møte. Ble vel en liten omrokkering i fjor p.g.a. påska (samme i år også).

Ellers har vi nytt "styremedlem" i form av Håvard Nisja som stak snuten sin frem og ville lage hjemmeside. Vips så ble han klubbens Webredaktør ;)

 

Det vil si at styret nå har hele tre medlemmer. Disse er:

Formann: Gaute Halsaunet

Kasserer: John Arild Gjærevoll

Webredaktør: Håvard S. Nisja

 

Andre aktiviterer vi hadde i året som gikk var grilling hjemme hos Stig Tore Svee (I juni engang, noen husker datoen bedre enn andre)

Møtene er avholdt på Amcar sine lokaler i Prestmovegen 1, Ranheim. Vi synes det er trivelig med besøk og vi inviterer dermed alle som har muligheten til å komme på møtene.

Møtene vil også fortsatt avholdes der inntil videre eller "until futher notice"

 

Noe mere tror jeg ikke det er å si, noen av oss har bygd litt modeller mens andre ikke har vært like produktive på den fronten men de fleste har vel på et eller annet hvis kommet seg igjennom 2011 med litt lim på fingrene og malingslukt i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.