Gå til innhold
  • Bli medlem

FRECCE TRICOLORI


Erik Lien

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Hiver meg på med et bidrag til spaghettigryta jeg også.

 

Var ikke mye Italiensk i stashet mitt, men denne godbiten var der og bare ventet på denne anledningen :)

IMG_0111.jpg

IMG_0112.jpg

Da jeg lider av et snev av "decal angst" kan dette bli svært spennende, men jeg håper at jeg ved å bygge disse under påsyn av andre kan få frem det beste i meg :thumb:

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer en del på om de burde bygges in flight. Det er jo der disse er i sitt rette element. Må se om jeg finner et display stand for tre fly. Piloter må nok i så fall stjeles fra andre sett da inge av disse tre inkluderer piloter enda de er fra 3 forskjellige opphav. Regner med å begynne klippingen over helga.. :)

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen klar tale :D

Da blir det "in flight" :thumb:

Slipper å superdetaljere hjulbrønner og understell også da :)

Utfordringen kommer i form av displaystand og farget røyk?? Åssen i hekkan kan man gjøre det da?

Forslag mottas med takk folkens!

Et bilde for inspirasjon:

1156710.jpg

Reiser på kurs i morgen, men håper å komme i gang over helga.

 

Erik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo et absstrakt display da de tre flytypene ikke opererte ved siden av hverandre.  Er enig med Kyrre at du har muligheten til aa velge en litt mer abstrakt metode aa presentere flyene paa i stedet for aa strengt tatt simulere den fargede roeyken.

 

Ser for meg at den beste metoden er aa stikke en pinne e.l i eksosutblaaset, og da boer du lage noen forsterkninger i skroget som soerger for skikkelig forankring av pinnen.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sånn liten grønn, hvit og rød  lyspære (er det LED det heter?) i hvert sitt fly og så blanke plaststaver ut av akterenden og ned på basen? Da vil du vel greie å få forskjellig farget lys i disse plaststavene. Litt sånn fiberoptikk-prinsipp.

 

Begynner å bli fryktelig avansert, dette... Men å satse på en abstrakt base gir mange artige muligheter.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen :)

Da var det på tide med en update på Tricoloren(som av en eller annen grunn får meg til å tenke på iskrem)

Jeg startet med MB 339en, men settet var ikke helt det jeg hadde håpet. Høye panellinjer og ikke helt Tamiya passform.

Men vi kjører på :thumb:

Har etter mye pussing og tørrpassing fått sammen skroget og fått limt vingene.

Blir nok litt sparkel og pussing i vingerøttene.

Decalene til controllpanelene i cockpit var tynne og fine, og lette å jobbe med. det lover bra til hoveddecalene skal på :)

Status:

 

IMG_0123.jpg

 

Som dere ser blir det vel litt fylling og pussing :pinch:

 

IMG_0119.jpg

 

Cockpit, noe småpirk gjenstår:

 

IMG_0121.jpg

 

Vet ikke om det er Italeri som egentlig står bak dette settet, men Fiaten i settet er produsert i Polen, og Sabren er Academy sin

 

IMG_0124.jpg

IMG_0125.jpg

Det går sakte men sikkert fremover her, da jeg har 10 andre sett som er noenlunne nær ferdigstillelse som også tar litt opmerksomhet.

Update kommer om ikke så lenge :thumb:

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.