Erik Lien Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Hei folkens! Hiver meg på med et bidrag til spaghettigryta jeg også. Var ikke mye Italiensk i stashet mitt, men denne godbiten var der og bare ventet på denne anledningen Da jeg lider av et snev av "decal angst" kan dette bli svært spennende, men jeg håper at jeg ved å bygge disse under påsyn av andre kan få frem det beste i meg Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Hoi - åsså en Fiat G.91 for godt mål! Ett av mine favorittfly gjennom tidene. Lykke til, Erik! Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Flott prosjekt! Du må ikke bruke vingedekalene. Dette er en enkel maskeringsjobb. Men du må matche fargene, spesielt den grønne fargen, med resten av dekalene. Velkommen ombord! Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Her var det farger ja... Da er det flere blåselamper på Sigen plutselig... Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 What took you so long!?! Stein, som begynner å se etter 1/32 Pastablasters! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Tre canneloni på en gang altså, ikke dårlig, ser ut til å bli noen riktige fargeklatter også! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Lien Posted April 5, 2011 Author Share Posted April 5, 2011 Jeg funderer en del på om de burde bygges in flight. Det er jo der disse er i sitt rette element. Må se om jeg finner et display stand for tre fly. Piloter må nok i så fall stjeles fra andre sett da inge av disse tre inkluderer piloter enda de er fra 3 forskjellige opphav. Regner med å begynne klippingen over helga.. Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Det hadde jo vaert noe - tre fly paa en base med forskjellig farget roeyk som hale... Abstrakt display, men presentasjon som hensikten med samlesettet. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Enig med forrige taler, tre maskiner ber jo bare om å lage et italiensk flagg i røyk bak seg.... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Oppvisningsfly kan bare vises med hjula inne. Så sånn er det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Forslaget om utstilling i oppvisningsformasjon støttes. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Aye! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Lien Posted April 5, 2011 Author Share Posted April 5, 2011 Det var jammen klar tale Da blir det "in flight" Slipper å superdetaljere hjulbrønner og understell også da Utfordringen kommer i form av displaystand og farget røyk?? Åssen i hekkan kan man gjøre det da? Forslag mottas med takk folkens! Et bilde for inspirasjon: Reiser på kurs i morgen, men håper å komme i gang over helga. Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Bomull, piperensere osv har blitt forsøkt av mange. Stort sett ser det ut som bomull og piperensere. Hvis jeg får foreslå ville jeg si at fargede metallrør eller slikt vil være mer stilfullt. Litt stilistisk, litt artistisk. Ikke så ullete. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Dette blir jo et absstrakt display da de tre flytypene ikke opererte ved siden av hverandre. Er enig med Kyrre at du har muligheten til aa velge en litt mer abstrakt metode aa presentere flyene paa i stedet for aa strengt tatt simulere den fargede roeyken. Ser for meg at den beste metoden er aa stikke en pinne e.l i eksosutblaaset, og da boer du lage noen forsterkninger i skroget som soerger for skikkelig forankring av pinnen. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Hva med en sånn liten grønn, hvit og rød lyspære (er det LED det heter?) i hvert sitt fly og så blanke plaststaver ut av akterenden og ned på basen? Da vil du vel greie å få forskjellig farget lys i disse plaststavene. Litt sånn fiberoptikk-prinsipp. Begynner å bli fryktelig avansert, dette... Men å satse på en abstrakt base gir mange artige muligheter. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Det hørtes skikkelig kult ut, da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Lien Posted April 19, 2011 Author Share Posted April 19, 2011 Hei igjen Da var det på tide med en update på Tricoloren(som av en eller annen grunn får meg til å tenke på iskrem) Jeg startet med MB 339en, men settet var ikke helt det jeg hadde håpet. Høye panellinjer og ikke helt Tamiya passform. Men vi kjører på Har etter mye pussing og tørrpassing fått sammen skroget og fått limt vingene. Blir nok litt sparkel og pussing i vingerøttene. Decalene til controllpanelene i cockpit var tynne og fine, og lette å jobbe med. det lover bra til hoveddecalene skal på Status: Som dere ser blir det vel litt fylling og pussing Cockpit, noe småpirk gjenstår: Vet ikke om det er Italeri som egentlig står bak dette settet, men Fiaten i settet er produsert i Polen, og Sabren er Academy sin Det går sakte men sikkert fremover her, da jeg har 10 andre sett som er noenlunne nær ferdigstillelse som også tar litt opmerksomhet. Update kommer om ikke så lenge Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Ukjent blåselampe for meg det der, men det ser veldig bra ut så langt, Erik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts