Gå til innhold
  • Bli medlem

IPMS Vestfold


Jonny Ree

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

For noen år siden prøvde jeg å stable på beina et IPMS Vestfold men grunnet mangel på møtelokaler så ble dette nedlagt etter kort tid og delvis grunnet langt transport for mange.

Nå har skolen rett ved der jeg bor; pluss et Grendehus; satt seg intressert til å la oss bruke lokaler til å danne en lokal avdeling igjen.

Spørsmålene som stiller seg er:

 

- Er det noen aktive IPMS avdelinger her i Vestfold pr. idag?

- De fleste bygge intresserte drar til Horten (!) for å være med der, men hvor finner jeg adresser til forskjellige modellbygger      foreninger her i Vestfold?

- Hva er kriteriene og reglene for å kunne danne en lokal forening og å bruke IPMS symbolet i forbindelse til dette?

- Hva gjør dere/ditt lokal avdeling for å holde interessen rundt klubben oppe?

 

Så et siste spørsmål på tampen her - jeg trenger litt råd til klubbaktivitet; jada, jeg vet om knkurranser og utstillinger lokalt, men jeg tenker litt mere på i klubbsammenheng... jeg trykket opp litt kartongesker i 1:35 scala på eget initiativ, og de forsvant fort... hva har dere av forslag?

 

Mvh Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp. Artig hvis du får til noe sånt. Her er reglementet for oppstart av lokalforening, hentet fra vedtektene som kan hentes fra forsida på www.ipmsnorge.org.

 

§ 12  LOKALAVDELINGER 

§ 12.1  Lokale grupper av IPMS-medlemmer kan, uansett størrelse, søke styret om registrering som lokalavdeling. Søknaden skal inneholde opplysninger om lokalavdelingens navn, området den regner med å dekke, samt korrespondanseadresse. Søknaden skal behandles av styret og lokalavdelingen vil motta skriftlig godkjennelse. Lokalavdelingen skal rette seg etter IPMS' vedtekter. 

§ 12.2  Godkjennnelsen som lokalavdeling vil bli gitt for et bestemt geografisk område, og den er ikke personlig. Alle eksisterende eller fremtidige medlemmer innen lokalavdelingens geografiske område vil bli regnet som tilhørende lokalavdelingen. 

§ 12.3  Dersom flere grupper ønsker å være lokalavdeling for samme eller overlappende område, vil styret i IPMS Norge avgjøre eventuelle grenselinjer i samråd med de aktuelle lokalavdelinger. 

§ 12.4  Ingen gruppe kan fungere som lokalavdeling uten offisiell godkjennelse fra styret i IPMS Norge. 

§ 12.5  Lokalavdelinger velger sitt eget styre, hvorav ett av styrets medlemmer skal fungere som kontaktperson overfor IPMS Norges hovedstyre. 

§ 12.6  Lokalavdelinger skal levere årsmelding til IPMS Norges styre, innen to uker før IPMS Norges Årsmøte. 

§ 12.7  Lokalavdelinger kan søke IPMS Norges styre om økonomisk støtte. 

§ 12.8  Lokalavdelinger er selv ansvarlig for de utgivelser de produserer, f.eks. temahefter, newsletters, websider etc. 

§ 12.9  Lokalavdelingens leder må være medlem av IPMS Norge. Videre bør 75% av medlemsmassen være medlem av IPMS Norge. 

 

Når det gjelder forslag til klubb-aktiviteter, så er foredrag og workshops en sikker vinner. Og vafler.

 

Kyrre

Phormann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.