Jump to content

Speedy Transporter

Knut Børgesen
 Share

Recommended Posts

Det passet jo utmerket med VW som gruppebygg :thumb:

Jeg har hatt dette prosjektet i bakholdet et par år allerede, så nå er det på tide å å det realisert.

Dette blir en "What-If" Vinhuset hadde eksistert i 1969. Den skal bli lakket i korrekt RAL farge fra Zero og dekalene har Trygve trykket for meg.

Selve bilen blir utstyrt med Fuchs felger, 911 motor og passe bakkeklaring. Dørene er skjært ut og skal monteres åpne. Lasterommet skal detaljeres og fylles med passende last. Kanskje jeg finner en passende figur til også. Det blir en god utfordring å få dette til på en ryddig måte, men den som intet våger...

Historisk "what-ifsk" korrekt er det også. Dette er forrige Transporter Vinhuset hadde, V6 og 170 hester om jeg ikke husker feil. Ved siden av er Partner med OZ. felger og chipet 2 liter diesel (min forøvrig). Nåværende Transporter har en illsint 2,5 liters diesel. Alufelger er en selvfølge.

IMG_1446 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Alt untatt figur er klart. En liten tyvstart har jeg hatt, men jeg regner vel ikke med å bli disket av den grunn...

IMG_5644 (2015_03_07 09_39_20 UTC).JPG

Nå er det et par andre prosjekt som nettopp er startet som skal gjøres ferdig før denne begynnes på, men LU neste år skal jeg nok klare..

Edited by Knut Børgesen

Knut, navnet paa felgfabrikanten skal ha en "h" snarere enn en "k"...;)  Vinhuset fra 1969...maatte vel blitt billig spansk roedvin til diverse ml-moeter og turneer til visegrupper det da:)

Jens

Takk Jens Håkon, tenker kanskje jeg hadde sett feilstavingen selv dersom jeg var i England. I anstendighetens navn er innlegget rettet.