Gå til innhold
  • Bli medlem

Speedy Transporter


Knut Børgesen

Anbefalte innlegg

Det passet jo utmerket med VW som gruppebygg :thumb:

 

Jeg har hatt dette prosjektet i bakholdet et par år allerede, så nå er det på tide å å det realisert.

 

Dette blir en "What-If" Vinhuset hadde eksistert i 1969. Den skal bli lakket i korrekt RAL farge fra Zero og dekalene har Trygve trykket for meg.

 

Selve bilen blir utstyrt med Fuchs felger, 911 motor og passe bakkeklaring. Dørene er skjært ut og skal monteres åpne. Lasterommet skal detaljeres og fylles med passende last. Kanskje jeg finner en passende figur til også. Det blir en god utfordring å få dette til på en ryddig måte, men den som intet våger...

 

Historisk "what-ifsk" korrekt er det også. Dette er forrige Transporter Vinhuset hadde, V6 og 170 hester om jeg ikke husker feil. Ved siden av er Partner med OZ. felger og chipet 2 liter diesel (min forøvrig). Nåværende Transporter har en illsint 2,5 liters diesel. Alufelger er en selvfølge.

 

IMG_1446 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

 

 

Alt untatt figur er klart. En liten tyvstart har jeg hatt, men jeg regner vel ikke med å bli disket av den grunn...

 

IMG_5644 (2015_03_07 09_39_20 UTC).JPG

 

 

Nå er det et par andre prosjekt som nettopp er startet som skal gjøres ferdig før denne begynnes på, men LU neste år skal jeg nok klare..

 

 

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut, navnet paa felgfabrikanten skal ha en "h" snarere enn en "k"...;)  Vinhuset fra 1969...maatte vel blitt billig spansk roedvin til diverse ml-moeter og turneer til visegrupper det da:)

 

Jens

 

Takk Jens Håkon, tenker kanskje jeg hadde sett feilstavingen selv dersom jeg var i England. I anstendighetens navn er innlegget rettet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.