Gå til innhold
  • Bli medlem

Testa Rossa


Gjest bugace

Anbefalte innlegg

Gjest bugace

Eg hive meg med ein gamal Testa Rossa ??? modell.

Ikkje noko japse sett :doh:, men Matchbox sin gamle.  :praise:

Blir garantert ikkje rød, noko må eg få lov til å bestemma. :'(. Finner kanskje noken bedre hjul, og andre småting underveis, men lover den skal bli tilnærma orginal.

No ser den ut som ein ka som helst gamal nedstøva sørgelige bil, som har stått demontert i hersens mange år, så først noken bilder, så såpevask! :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Rosa!  Rosa! Rosa!  Det ligger i navnet..Testa Rosa!

 

:)

 

Jens

Kan jo "testa" rosa, men så spørst da...........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

nei denna må bli ROSA den wOOt

Beklage altså!!

Rosa er og "rosa" på italiensk, så klare ikkje heilt den vrien. Blir og litt for likt Rossa, men kanskje eg lage da til ein anna Testa "farge". Warcraft har jo ein del kjekke farger!! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Du mener det er noe for Roy paa Modenaen hans?:D

 

Jens

 

Må bli opp til Roy det  ;)

Men 360'n er en moderne bil, og det der var en høyst moderne farge  :D

På den annen side, en ny Ferrari er ganske eye-popping i seg selv og trenger vel ikke sjokkrosa pearl-bling for å bli sett.

 

J R

 

Ferrari eyepopping ??? 

 

Hadde eit par netter på Radisson SAS Scandinavia på Holbergs plass i helgo. På vei mot hotellet så høyrde eg ein sånn godt herja med V-Tech maskin(overherja med), rasping i gir, og kvining i dekk m.m. Måtte berre snu meg, trur du 'kje da var ein gul 355. Hekkan eg blei skuffa, mindre respekt for ein bil har eg aldri sett. Skogsvrak som blir fjerna kommunane rundt om, blir behandla flottare. Garantert alle Norges Hondaer blir behandla bedre. Sjøl gressklipparen til naboen, som støyper igjenn heile plenen! :cheers:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Sånn såg da ut når eg henta da på loftet. Har fått vaska den, men førløpig e da alt.

Ein ting eg må ordna er dekka, og innerfelger, då alle fire dekka i settet må vær feil!

Felgane ser egentleg ikkje så galne ut, men kan tenka meg att dei er feil dimmensjon.

IMG_2721-vi.jpg

Den blir heilt sikkert ikkje sånn som detta! :)

http://www.hilavitkutin.com/wp-content/uploads/2007/07/hello-kitty

Testa Førar sikkerhet, kansjke........ Hadde jo ært litt morrosamt ;D

Ferrari_Testarossa_Madrid.jpg

http://jalopnik.com/photogallery/FerrariMadridCrash/1000219756

Detta er meir som eg vil ha den, men..................... e ditta 512TR

http://robson.m3rlin.org/cars/wp-content/uploads/2007/04/ferrari_testa_rossa_01_wallpeper

eller er ditta 512TR?

http://robson.m3rlin.org/cars/wp-content/uploads/2007/04/ferrari_testa_rossa.thumbnail

 

Felgane i Matchbox settet, stemmer med den siste, men speilene, blinklys framføre framre hjulopninga, og front spoiler stemmer med bilde to plasser opp. Har eg ein bastard? :shifty:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil, det finnes mange "real life" bastarder av Testarossa også  ;D

Amerikanerne har spesielle regler på alt, så mange av US bilene var tilpasset dette, bl.a. med konfig av lys.

 

Men her er basic versjonene:

 

1985-91 Testarossa

Den originale disco-børsa, relativt uendret i utseende gjennom produksjon av nesten 8000 biler.

85FerrariTestarossa.jpg

 

1991-94 512TR

Oppdatert og redesignet med bl.a. rundere front.

92Ferrari512TR.jpg

 

1994-95 512M

Egentlig helt ny bil, og det er bare midten som gjennstår av den originale Testarossa,

Integrerte frontlys under plexiglass, og grillen i rumpa er borte, erstattet med standard runde baklys, relativt sjelden, kun ca 500 lagd.

94512M.jpg

 

Speilene har variert noe, og jeg tror speilet på pasasjersiden var en option hvor en kunne velge mellom det lange eller det korte.

Enkelte sett av bilen har begge deler.

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Tusen takk Jens Roger! :thumb:

 

Ser at Matchbox settet har utvendige speil options. Enten to plassert "normalt", men og ein option med kun eit på sjåførsida, plassert høgt på A stolpen.

Har prøvd å Google meg til ei røntgen tegning som viser litt av anatomien. Vil gjerna veta korleis da ser ut innenfor inntaket i frontspoiler. Eg har opna luftutsleppet under, sjøl om eg ikkje har bestemt meg for korleis bilen skal visast enno.

Ein anna ting er dekk dimmensjonane ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Jens Roger! :thumb:

 

Ser at Matchbox settet har utvendige speil options. Enten to plassert "normalt", men og ein option med kun eit på sjåførsida, plassert høgt på A stolpen.

Har prøvd å Google meg til ei røntgen tegning som viser litt av anatomien. Vil gjerna veta korleis da ser ut innenfor inntaket i frontspoiler. Eg har opna luftutsleppet under, sjøl om eg ikkje har bestemt meg for korleis bilen skal visast enno.

Ein anna ting er dekk dimmensjonane ???

 

Holder klokelig nebbet knept når det diskuteres fly og panser  :D men her har jeg jo litt referanser  ;)

 

I fronten er det ikke mye... innafor grillen er det en liten tildekt radiator, ellers er det bare et stort høl  wOOt

Plass til den spesialsydde Ferrari kofferten... eller en 2-3 byggesett  :thumb:

 

1984-Ferrari-Testarossa-front1.jpg

1984-Ferrari-Testarossa-front2.jpg

 

Hvis du synes dekka er litt pinglete, så skyldes det sikkert at den originale Testarossaen bare hadde 16"

Her er felger og dekkdimensjoner forran og bak for alle tre

rims.jpg

 

Vet ikke om det er til noe hjelp, men her er en cut-away til forvirring

cutaway.jpg

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Henning: Jeg tror det med speilene har med om du vil bygge modell av en tidlig eller senere utgave. I Classic Cars for noen år tilbake hadde de Testarossa artikkel med mye historie og dybde info og jeg synes å huske at det ble skrevet at de tidlige bilene ble levert med speilet plassert oppe på A-stolpen for så å få det montert på litt mere vanlig plass senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Ferrari gruvo på Romerike har gitt meir verdiar frå seg. Fint med utømmelege kilder!! :)

 

Som eg tenkte, dekka på Matchbox settet er ikje t å skryta av. Dei framme ser greie ut, men bak er felgane for grunne, og dekka for smale. Har prøvd med Mythos felgane, men då må karossen breddast. Foresten forundra over kor lite detaljar bunnplata på Mythosen har, er samma chassiet, men Matchbox si utgava er manga ganger finare!! :)

No må eg prøva krypa opp på loftet igjenn, gjekk meg nesten fast i opningen i går, pga betent kne. Større enn ein håndball blitt, mot normalt tennisball, men eg må dra ned kartongen med aftermarket felgar og dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med Mythos felgane, men då må karossen breddast.

 

Bredde en Testarossa... da må du ha følgebil  ;D

I skalastørrelse kan du bredde den ca 2mm på hver side så er den like brei som en Humvee  wOOt

 

No må eg prøva krypa opp på loftet igjenn, gjekk meg nesten fast i opningen i går, pga betent kne.

 

Behøver ikke betent kne for å slite der...

Hvis du ikke har flytta, så veit jeg hvor trangt det er der  ;);D

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.