Gå til innhold
  • Bli medlem

Porsche fra deleeskene


Anbefalte innlegg

Som nevnt tidligere i oppstartstråden så har jeg hatt denne liggende i deleeskene lenge:

 

DSC00154.jpg

 

Årsaken til at denne har havnet i deleeskene er at jeg tok en 911 Speedster, som i utgangspunktet har smale skjermer og konverterte til Turbo look. Det ble gjort med å ta dekslet, rammen til dekslet og frontruten og tilpasse det på en Targa. Denne ble tilpasset og havnet så på lageret:

 

DSC00003.jpg

 

DSC00002.jpg

 

Restene etter dette ble et karroseri uten rammen til deksel over baksetene og et single seater deksel. Det er her denne modellen har sin opprinnelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg alltid skal bruke opp restene av et byggesett, måtte jeg lage noe av dette også.

Det ble laget ny ramme til dekslet, frontlys fra en flatnose ble tilpasset de smale forskjærmene og Carrera 2 støtfangere tilpasset.

 

Der stanset det og denne havnet i deleeskene.

 

DSC00006.jpg

 

Der har den vært i en omtrent 15 år....

 

Med Porsche byggingen så jeg muligheten til å gjøre den ferdig. Kvelden har derfor gått med til å plukke frem delene igjen.

 

DSC00005.jpg

 

Nå er det bare et par småting som mangler før jeg kan begynne.

Om den blir ferdig vil tiden vise.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har den veeeldig gamle utgivelsen av Su-27 fra revell, ikke den mest nøyaktige for å si det mildt (har vi egentlig noe nøyaktig su-27 byggesett i 1/72 da...? :shifty:), men kult å ha. MiG-29 vet jeg faktisk ikke åssen den er. Men regner med at den er like nøyaktig og detaljert som sukhoien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har den veeeldig gamle utgivelsen av Su-27 fra revell, ikke den mest nøyaktige for å si det mildt (har vi egentlig noe nøyaktig su-27 byggesett i 1/72 da...? :shifty:), men kult å ha. MiG-29 vet jeg faktisk ikke åssen den er. Men regner med at den er like nøyaktig og detaljert som sukhoien...

 

Broren min var med i Orion da de hadde et sammenstøt med SU-27 (han går av med pensjon i disse dager - med over 30 år på 333 skvadron og et høyt timeantall i Orion). Kjøpte den for å bygge de sammen en gang....

 

Når det gjelder detaljene så holder det at de ligner på forbilde for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at en modellbygger vanker på et modellforum er vel kanskje ikke noen sensasjon. At en flyver har søsken er vel heller ikke unormalt. Norge er ikke sååå lite, da. Sånn i forhold til der du kommer fra, lissom ::)

 

(har vi egentlig noe nøyaktig su-27 byggesett i 1/72 da...? :shifty:)

 

Nei. Og det vil vi ikke ha heller ;D

Gi oss heller et med Tamigawa-passform i 1/48.

 

Når har du tenkt å bygge alt det der, Semming? wOOt

 

 

Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samlet på Porsche en gang. Det er mange flere der en det som synes på bildene. Hyllene er 50 cm brede så det er flere lag bak.... Tror vel egentlig jeg har nok 911èr

 

Når det gjelder 934 og 935 i 1/12 så er det utrolig fine byggesett. Jeg har bygd en 934 for mange år siden og den bare datt sammen selv med det store antallet deler som er i settet. Tatt i betraktning av at settet sikkert er 30 år gammelt er det utrolig. Tamiya har også 935 i 1/24. Det er ikke så bra. Her er det kun Curbside.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.