Gå til innhold
  • Bli medlem

Russisk beltepansertraktor med attitude, T-70M [i arbeid]


Tommy Myrland

Anbefalte innlegg

Yo, Yo! Når man først er gang med mange tråder, hvorfor ikke starte en ny?

 

Dette blir et enkelt bidrag til Red star rising gruppebygginga som helt sikkert vil komme.

 

Miniart sin lille T-70M, tøff krabat fra et barske oppvekstmiljø, hvor slemme tyskere lurte bak hver en sten. 

 

007.jpg

 

Ikke spesielt mange deler sett med "Drage"øyne, men nærmest et terapibygg, med den mest nødvendige ets. Det eneste jeg har spandert er gunmantel /løp settet fra Armourscale.

Så får man se om man klarer å lure på seg noe belter fra friul da...

 

011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Johansen

Dette blir morro å følge, lurer på om det er denne som kunne kjøre relativt friskt i terreng? Har sett ett filmopptak av denne eller en som forekommer meg nokså lik, kjøre og hoppe som en rallybil...

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første oppdatering i byggeprosessen følger;

 

Dette er Miniart sin special edition av T-70M, det eneste som er specialt med denne er kun det lille brettet med photoetch. Ikke mye, noen etshandtak, men det viktigste av alt, nemlig grillrister! Her var det bare å fyre opp han dremel og kutte et stort hull luftinntaket over motorrommet. Fin sløyden ble selvfølgelig utført med skarp skalpell, Dremel kan fort bli et farlig redskap!

 

002.jpg001.jpg

 

Det påfølgende arbeidet ble ikke fotodokumentert, men mye bannskap ble det.  6 messingribber skulle vinkles og brytes nedi firkanthølet. Her fløy tida uten at noe særlig fremdrift kunne spores! etsbitene var for lange, fikk ikke lik vinkel, så var det avstande i mellom dem, var den lik? @¤$!  >:( riv av, skrap av limrester mål opp, bøy til igjen og lim. Dette ble gjentatt noen ganger. før de endelig satt der.  :cheers:

 

006.jpg

 

005.jpg

 

Nå er boksen malt svart inni og limt ihop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargeskjema som fulgte med, lar meg velge mellom ikke mindere enn 9 forskjellige vogner. Ingen røde faner og stjerner, kun nummer på tårnet, enkelte med noen kyrilliske bokstaver. Foruten vinterkamo, er alle streit grønn.

 

Planen er liten base med et par godt kledde karer, så denne blir grønn og hvit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jau, etter ei aktiv bygge helg med resten av guttan, ble det noe progresjon på min lille russer.

Beltene har gjennomgått et bad med Blacken-it og trenger bare å tilpasses lengden og få pigmentbehandling.

bortsett fra noen små detaljer som ennå mangler, er vogna mer eller mindre klar for fargedusj.

Figurene jeg har valgt er produsert av Alpine.

 

002-1.jpg

 

Jeg har pekt meg ut en hvitmalt Mokka vogn fra Kharkov i '43, Kanskje står de å beskuer de fryktede Tiger vognene til LAH og Das Reich som har ankommet området.

 

007-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Roman, jeg tror ikke beltene er ferdig montert. Det er ei passelig glippe i beltene mellom beina til figuren til høyre i bildet, og den glippa ser ut til å kunne ta opp nok sag til at det blir bra :)

 

Arild

Det er en sannhet med modifikasjoner. Faktisk så har jeg montert veldig mange belteledd (ble litt ivrig  ::) ) For de som kjenner til det roterende arbeidsbrettet fra Tamiya, har den flere store åpninger, et av dem er det vi ser mellom beina på russeren, hvor lenka går nedi. Tror jeg ihvertfall kan fjerne en og en halv cm med belteledd. Bare å innrømme det folkens, det er gøy å bygge belter!  wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Denne tråden måtte jeg lete litt etter  :D rødt 120 dagers varsel og ikke postet noe siden mai 2012...  8)

Vel, her er grønn fargen på plass, det er klart for dekaler, vinterkamo og hårspray teknikk  :pinch::o

 

I bakgrunnen kan det skimtes en KV-2 og T-24 som begge har fått seg en runde med maling. Bygger ikke bare belter Reidar!  wOOt

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.