Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettsiden TPMK


Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg holder på å ordne hjemmesiden til klubben, og i den forbindelse trenger jeg en del bilder til logoen. Og ikke hvilke som helst bilder. Det jeg må ha er bilder med hvit bakgrunn, dvs uten alt mulig ræl rundt modellene. Aller helst bør det jo være de aller beste modellene også, vi vil jo vise oss fra vår aller beste side. Desverre har jeg bare 1 modell jeg anser for å være fotogen nok, og det er litt lite. Dessuten så bør flest mulig av medlemmene bidra også, for vi er vel en klubb for medlemmene? Så en del bilder av panser, fly, biler, båter osv er det jeg trenger.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei folkens.

 

Jeg holder på med nettsidene til tpmk innimellom også, kan jo ikke bare bygge modeller vet dere. (det blir ikke bygd så mange av de som en skulle ønske, men... (Tid, rom og anledning er mangelvare... Alt for meget annet arbeid som må gjøres.)

 

Jeg har fått ordnet noen fine nettadresser også, tpmk.ipms.no tpmk.nisja.net tpmk.ipmsnorge.org, de 2 første virker (Dere kommer til samme nettside, bare forskjellige adresser), og hvis noen fra styret/webmaster-ish svarer på henvendelsen som jeg sendte inn via nettsidene til IPMS Norge, så blir det kanskje noe der også. Time vill sjåvv. BTW: All hail to Edward B. for nettside-adressen. :praise:

 

Så til poenget: Det er her jeg tenkte sidene skulle bli liggende, og jeg vil gjerne ha noen kommentarer på utseendet til sidene. Jeg vil også gjerne ha forslag til hvilke funksjoner dere kan tenke dere der. Her er noen forslag, men det er stooor sannsynlighet for at ikke alle forslagene blir implementert:

 

  • Medlemmer får se sin egen betalingsstatus.
  • Medlemmer kan legge ut bilder.
  • Artikler
  • Kasserer kan sette betalingsstatus på enkeltmedlemmer.
  • Styre kan sette opp aktiviteter. møter, grilling, flyttehjelp for web-fyren, etc
  • Oppmøteprotokoll

 

Jeg er klar over følgende forhold ved nettsiden:

 

  • Ingen bilder
  • Ingen tekst
  • Litt kjedelig
  • Innlogging virker ikke. (for dere)
  • Det går ikke an å registrere seg. (for dere)

 

Men selv om jeg vet om dette, så er det bare å kommentere fritt omkring nettsiden. Jeg har ingen ønsker om at dette skal bli ett nytt nettsted med utdaterte og dårlige skrevne how-to'er. Det er andre nettsteder som har mer, bedre, hyppigere, lengre, <sett inn> artikler og what-not om modellbygging en det som er det ønskede ambisjonsnivået her. Planen er i utgangspunktet å kun vise "statisk" informasjon for besøkende som ønsker å begynne i klubben (uten at nettsiden virker utdatert etter ei stund), samt muligheter for medlemmene å logge seg inn.

 

Så nettsiden har i utgangspunktet 2 brukermasser: potensielle medlemmer og medlemmer.

 

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den ser bra ut jeg :)

Gode ideer har du også, hadde jo vært greit å ha en egen innlogging slik av her enkelt kan oppdatere sin medlemsprofil.

Men det viktigste må vel være at vi har en relativt enkel adresse og har informasjon om når vi har møter, hvor vi har møter og hvem som er hvem.

Betalingsstatus for hvert enkelt medlem hadde jo vært kjekt å ha.

Jeg ser for meg at vi kunne lage et slags flygeblad/vissitkort som vi kunne gi til folk eller stukket inn i uåpna sett på butikker rundt omkring slik at folk hadde fått høre om klubben. Får vi nye folk til å besøke sidene så er det jo kjekt med en presentasjon av hvem vi er og at vi ønsker nye medlemmer velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det viktigste må vel være at vi har en relativt enkel adresse ... .

 

tpmk.ipms.no er for så vidt enkel, for oss som vet hva de bokstavene betyr i alle fall. Kanskje vi skulle hatt ett (eller flere) alias? For eksempel

 

trondheim.ipms.no

trd.ipms.no

 

trondheim.ipmsnorge.org

trd.ipmsnorge.org

tpmk.ipmsnorge.org

 

Og alle sammen peker selvfølgelig mot tpmk.ipms.no (eller den adressen vi velger).

 


*Skille*

 

Jeg vet at vi har den siden på http://plastklubben.blogspot.no/ , og jeg foreslår at vi prøver å videresende alle som går dit inn til tpmk.ipms.no, sekundært så sletter vi hele kontoen. Vi tar selvfølgelig vare på innholdet, men ikke nødvendigvis tilgjengelig på web. Noen som vet hvem som har brukernavn og passord til denne kontoen?

 

Er det ikke en annen nettside vi også har? Som er enda mer utdatert? Jeg synes å huske det fra ett nettsøk for en god stund tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.