Morten Syvertsen Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Våryr? Her strømmer det på med bygg! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Prøver å utnytte framdriften, når jeg først er litt i siget..... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Prøver å utnytte framdriften, når jeg først er litt i siget..... / Morten Aha. denne har jeg i stasjet.... noe gøy i tankene med denne? Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Mnjaaneeii- jo kanskje..... Mest fordi det er en kul kasse, og så passer det jo bra inn i SIG 'affanculo da. Må se hva jeg har av italienere, en eller annen form for vignett, noe miljø vil jeg ha rundt de.... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Fått måket på noen flere deler....... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Skal si du er umåtelig i siget for tiden, får håpe den byggekløa som jeg har i fingrene akkurat nå, vedvarer seg til jeg kommer hjem Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Jo takk Tommy, det er da også morsomt å ha litt gang i det igjen! Har et par - tre - fire gøyale figurer underveis fra Italia, men om de passer med kjerra og om jeg får noe fornuftig ut av det, vel; vi får se.... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Italiensk olabil snekra sammen av gamle Ivecodeler og ei barnevogn,men er da enda godt så sjå at du bygger litt panzer au Morten. Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 20, 2011 Author Share Posted April 20, 2011 Joda, den ser ut som en stamp på hjul, men morsom vogn. Har fått på noen smådeler i dag, skal prøve å få lagt ut nye bilder i morgen..... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Gårdagen ble jamen fylt opp gitt, flere vennepar innbudt, og middagsforberedelser til den store gullmedalje.. Her er offerlammet ferdig, etter 7 timer i ovnen, oppskriften kommer fra Jens Håkons farmor... Magnumflasken med Louis Bouillot i bakgrunnen, velkomstdrink, servert med jordbær, forsvant ellers som dugg for solen..... Vel vel, har fått renset og montert en del av småtteriene, de fleste på stumpen Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 Neida, så...... Det rusler da fremover, prosjekt bensinkanner fullført Ikke no' spess å berette, bare masse kjedelig repetisjon, klippet dog av festereima på brakettene foran, som var i den samme tykke messingen som resten, og erstattet med blyfolie. Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Tony Salomonsen Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Morsomt kjøretøy og byggesett. Laget Italeris Sahariana for noen år siden. Var vel 3. eller 4. settet jeg bygget siden jeg tok opp denne hobbyen. Resultatet bli ikke så verst, men kunne vært morsomt å laget den på nytt og fått benyttet de tingene man har lært siden den gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 Ja, det er en modell som skriker etter spesialbehandling, mulighetene til å detaljere og jåle opp denne er legio. Det rykker i AMS-muskelen hele tiden, men har lyst til å se den ferdig også - så har så langt greid å holde tunga rett i munnen...... Men skulle man ønske å lage en ekte showstopper, er dette en soleklar kandidat.... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 Et kjøretøy er nå fryktelig tomt uten noen som befolker det, italienere har jeg dog ikke mange av, så jeg bestilte et par figursett fra Royal Model i Italia. Det var smertefritt, og pakken lå til avhenting fire - fem dager etter bestilling. Brukte natta til å bygge sammen den første, en "Maresciallo dei Cavalleggeri", "top brass" her altså..... Figuren er designet for å sitte på tårnet til en M 13, med høyre ben på kanonen, og venstre ben ned langs tårnsiden. For mitt formål, måtte derfor sittestillingen endres noe, og her er resultatet Rumpa er bygget opp med Biltemas hurtigsparkel, for å få den til å stemme med vinkelen på underlaget, venstre ben er kappet ved kneet og rettet ut. Satte så inn en kile under kneet, sparklet og pusset. Dette gjorde at venstre støvel sto rett ut på en unaturlig måte, skar meg derfor inn forfra og bakfra ved ankelleddet, og bøyde foten ned med en liten kile, inntil hælen fikk kontakt med panseret på bilen, dermed ble vristen litt strukket ut, noe som ser litt mer naturlig og avslappet ut. Litt småflikking må vel til, men ellers er den klar for grunning, slik at sparkel- og pussearbeid kan sjekkes. Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Endringa av sittestillingen har du lyktes godt med, synes jeg. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Takk Einar! Hadde i utgangspunktet tenkt å la venstre støvel/fot være som den var, men så jo at det så anstrengt og feil ut. Fikk samtidig bekreftet hvorfor jeg ikke skulpterer figurer selv, hælle måne så lang tid jeg brukte på den konverteringen der...... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 3, 2011 Author Share Posted May 3, 2011 Fått hevet på noe ets, og strukket noen ledninger mm. Gubbe nr 2 er også grovsortert og limt sammen, dette er da adjutanten til marskalken som sitter på panseret... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 Fått snekret sammen hovedskytset Skal scratches på noen smådetaljer, og så må jeg finne på noe til ringsikte... Men ellers er det snart ikke flere biter igjen på støperammene, hmmm, begynne å forske litt på farge kanskje...? Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 27, 2011 Author Share Posted May 27, 2011 Ringsiktet til 20 millimeteren er gjengitt som en massiv plastskive i settet, så det er ganske ubrukelig, så for meg å forsøke å scratche siktet, men her kom Janse til unnsetning, tusen takk Janse!!!! Har ellers detaljert kanonen med et antall bolter og muttere, så anser meg som ferdig med den Beklager for bildene, men EOSen ble solgt i går, og reisekameraet er til reparasjon, så jeg måtte finne fram en gammel IXUS med knust skjerm...... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Tja grunna væffal Og hovedfarge på Men hudmalinga på gutta gikk så totalt i dass i natt, at de røk opp i en omgang kaustisk soda i dag, ja ja... / Mortn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Nei og nei! RIP gutter! Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 He he, du sier noe Einar. Men gutta overlevde ildprøven, med sodaen og hissig skrubbing med tannbørste. Etter skyll og tørk, er de så blitt grunnet igjen - - men derfra er det jo et stykke igjen.... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Argh. Og så så nær deadline, da. Du får ta med Saharinaen uten folk eventuelt, da. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Godt å høre at guttene overlevde ! Tøffe gutter! Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts