Gå til innhold
  • Bli medlem

'affanculo!!! Sahariana FERDIG


Anbefalte innlegg

Prøver å utnytte framdriften, når jeg først er litt i siget.....  ;)

 

/ Morten

 

Aha. denne har jeg i stasjet.... noe gøy i tankene med denne?

 

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagen ble jamen fylt opp gitt, flere vennepar innbudt, og middagsforberedelser til den

store gullmedalje..

 

Her er offerlammet ferdig, etter 7 timer i ovnen, oppskriften kommer fra Jens Håkons farmor...

 

222643_2003598050851_1270610642_2378311_6758624_n.jpg

 

Magnumflasken med Louis Bouillot i bakgrunnen, velkomstdrink, servert med jordbær,

forsvant ellers som dugg for solen.....  :D

 

Vel vel, har fått renset og montert en del av småtteriene, de fleste på stumpen

 

IMG_8117.jpg

 

IMG_8116.jpg

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en modell som skriker etter spesialbehandling, mulighetene til å detaljere og jåle opp denne er legio.

Det rykker i AMS-muskelen hele tiden, men har lyst til å se den ferdig også - så har så langt greid å holde

tunga rett i munnen......  ::)

 

Men skulle man ønske å lage en ekte showstopper, er dette en soleklar kandidat....  8)

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjøretøy er nå fryktelig tomt uten noen som befolker det, italienere har jeg dog

ikke mange av, så jeg bestilte et par figursett fra Royal Model i Italia. Det var smertefritt,

og pakken lå til avhenting fire - fem dager etter bestilling.

 

Brukte natta til å bygge sammen den første, en "Maresciallo dei Cavalleggeri", "top brass" her altså.....

Figuren er designet for å sitte på tårnet til en M 13, med høyre ben på kanonen, og venstre ben

ned langs tårnsiden.

 

For mitt formål, måtte derfor sittestillingen endres noe, og her er resultatet

 

IMG_8236.jpg

 

Rumpa er bygget opp med Biltemas hurtigsparkel, for å få den til å stemme med vinkelen på underlaget,

venstre ben er kappet ved kneet og rettet ut. Satte så inn en kile under kneet, sparklet og pusset.

Dette gjorde at venstre støvel sto rett ut på en unaturlig måte, skar meg derfor inn forfra og bakfra ved

ankelleddet, og bøyde foten ned med en liten kile, inntil hælen fikk kontakt med panseret på bilen,

dermed ble vristen litt strukket ut, noe som ser litt mer naturlig og avslappet ut.

 

IMG_8237.jpg

 

Litt småflikking må vel til, men ellers er den klar for grunning, slik at sparkel- og pussearbeid kan sjekkes.

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Einar!

Hadde i utgangspunktet tenkt å la venstre støvel/fot være som den var, men så jo

at det så anstrengt og feil ut.

Fikk samtidig bekreftet hvorfor jeg ikke skulpterer figurer selv, hælle måne så lang tid

jeg brukte på den konverteringen der......  :pinch:

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ringsiktet til 20 millimeteren er gjengitt som en massiv plastskive i settet, så det er

ganske ubrukelig, så for meg å forsøke å scratche siktet, men her kom Janse til

unnsetning, tusen takk Janse!!!!  :praise:

 

IMG_6028.jpg

 

Har ellers detaljert kanonen med et antall bolter og muttere, så anser meg som ferdig med den

 

IMG_6027.jpg

 

Beklager for bildene, men EOSen ble solgt i går, og reisekameraet er til reparasjon, så jeg måtte finne

fram en gammel IXUS med knust skjerm......

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.