Roar Stensrud Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Hei alle. Som sagt trenger vi assistenter på SKALA. Her er "stillingene" som skal fylles med beskrivelse der det er nødvendig. Bordbestyrere: 7 stillinger. Stable modeller på bordene, i riktige klasser samt passe litt ekstra på modellene. Overordnet bordsjef Flyklasser Panserklasser Diorama/Vignett Bilklasser Figurklasser Øvrig (annet, skip, tema, junior) Modellregistrering: To stillinger hvorav en sier seg selv... Stort sett aktuelt fram til innleveringsfrist på lørdag. Hovedansvarlig Arild Moland Assisterende Betaling m.m. IPMS-medlemmer: En stilling. Ta betaling for seminarer fra medlemmer samt stemple/merke de som har betalt. Tett samarbeid med registrering og navnskilt. Stort sett aktuelt fram til innleveringsfrist på lørdag. Navnskilt: En stilling. Produsere navnskilt til de som ikke måtte ha fra i fjor. Jeg har mange liggende. Tett samarbeid med modellregistrering og betaling fra medlemmer. Stort sett aktuelt fram til innleveringsfrist på lørdag. Inngangspenger, publikum: Seks stillinger. Ta penger for seminarer og inngang fra ikke-medlemmer. Ser for meg at de seks rullerer med en time hver. Etter innlevering av modeller, flyttes oppgaven med seminarbetaling og navnskilt for IPMS-medlemmer hit. Regner med at det ikke blir særlig mye merarbeid ettersom de fleste IPMS-medlemmene nok allerede har ankommet i.f.m. modellinnlevering. Barnebyggebord: Tre stillinger. Blir det mye unger, får man satse på å ha minst to til stede til enhver tid. Dersom andelen byggende juniorer blir som i fjor, holder det nok med en. Foreldre bør selvsagt også oppfordres til å sette seg ned sammen med poden og hjelpe til. De utsendte fra IPMS får være å betrakte som "eksperthjelp". Vi skal prøve å finne en annen løsning på tilgjengelige byggesett i år. Hovedansvarlig Assistent Assistent LOKALAVDELINGENE Må avgi personell til oppgavene beskrevet over. Jeg ser for meg følgende basert på lokalavdelingenes relative størrelse: Troms: 2 pers. Trondheim: 2 pers. IPMS Sør: 2 pers. IPMS Vestfold: 1 pers. IPMS Østlandet: 3 pers. Lokalavdelingsformenn bes vennligst ta dette med sine og helst komme opp med en "mannskapsliste" i god tid før SKALA. Dette er imidlertid ikke nok til å fylle alle stillingene, så vi er fremdeles avhengige av dugnadsånden. Styremedlemmene (IPMS Norge) kan selvsagt også ta i et tak innimellom, men basert på fjorårets erfaring er det best at styremedlemmene ikke blir engasjert i for mange spesifikke oppgaver, men heller har overblikket og er fristilt til å ta seg av "oppdukkende mål". Slik var det dessverre ikke i fjor. BEDØMMING Skjer fra kl. 1600 på lørdagen. Jens Håkon er hovedansvarlig her så jeg tipper det blir ordnet bra. Det går an å fungere både som dommer og ha jobber som beskrevet over. Imidlertid må bedømmingen ha prioritet slik at man internt får organisere seg slik at de som skal dømme ikke samtidig skal sitte i døra. Frivillige kontakter meg. Lokalavdelingene sender meg en liste over sine "utskremte". Min epost: rstensr2@online.no PM funker også utmerket. R. Quote
Roar Stensrud Posted March 21, 2011 Author Posted March 21, 2011 Jeg mangler fremdeles en bilbygger til å være bordsjef for bilklassene. Jeg mangler også en som kan ta seg av Junior/Annet. R. Quote
Gaute Halsaunet Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Vi i Trondheim har blitt enige om at vi alle stiller oss til rådighet til oppgaver der det trengs folk. De jeg vet skal nedover er: Bernt Uttakleiv Bernt Øren Rune Haugen Arild Tiller Einar Sandvik John Arild Gjærdevoll Espen Andreas Hoff Gaute Halsaunet Quote
Roar Stensrud Posted March 21, 2011 Author Posted March 21, 2011 Vi i Trondheim har blitt enige om at vi alle stiller oss til rådighet til oppgaver der det trengs folk. De jeg vet skal nedover er: Bernt Uttakleiv Bernt Øren Rune Haugen Arild Tiller Einar Sandvik John Arild Gjærdevoll Espen Andreas Hoff Gaute Halsaunet Dette er jo kjempebra! Tusen takk. Da tror jeg våre bemanningsproblemer er langt på vei løst. Når kommer dere nedover? Fredag eller lørdag? R. Quote
Einar Sandvik Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Jeg kommer reisende med fly tidlig lørdag morgen, men de andre trønderne ankommer, så vidt jeg vet, med bil fredag kveld. Einar S Quote
Gaute Halsaunet Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Fredag ettermiddag/kveld er vel planen ja. Espen sa noe om at han skulle et-eller-annet før klokken 4 på ettermiddagen så det spørs om vi drar tidlig. Synes å huske at de andre (Bernt, Bernt, Rune og Arild) avtalte å kjøre ca klokken 12 på Fredag. Quote
Recommended Posts