Ruben Husberg Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Hei, "Litt" forsinket har vi besluttet å avholde årets konkurranse lørdag 4.12 på Flyhistorisk Museum Sola kl 10:00 til 16:00. Innlevering av modeller frem til kl 12:00. Deltakerdømming. Alle er velkommen. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Hei, Prisen pr modell er kr 10.- for seniorer, max kr 50.- uansett antall innleverte modeller. For juniorer er det gratis. Jeg satser på å ha kafeen åpen med pølser etc. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Hviding Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Har du på et par ekstra kubber på peisen? mvh Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Hei, Da var konkurransen vel overstått, og det ble uten sammeligning den mest begivenhetsrike noensinne på våre kanter.... Vi var vel på plass i kaffebaren på Flyhistorisk Museum Sola, hadde fått pølsene og kaffen klar, de første modellene var blitt registrert og palssert på bordene, så begynte det å dryppe fra taket...... Det startet fra en takventil over selve kaffebaren. Jeg fikk fatt i en kar fra museet, som mente det kom av at det var blitt mildvær, så frossen kondens i ventilasjonen tinte og rant selvfølgelig nedover... Ok, så jeg fant ei bøtte og håpet det skulle gå over. Men da det 30 min senere også begynte å dryppe friskt fra taklampa, ante det meg at det nok ikke var fra ventilasjonen. Det tok bare noen minutter, så rant det friskt fra nesten hele taket. Vi hadde fått evakuert ut modeller etc, så ingenting ble ødelagt. Heldigvis var det noen fra museet i området, så vi fikk stengt hovedkranen, men ikke før det stod 5 cm vann over det meste av gulvet.... Jostein Reinsnos forbarmet seg over oss, og vi dro ut til Forus og kantina på jobben hans. Det ble totalt 79 modeller, ikke så værst alt tatt i betraktining. Jeg tok noen bilder som her legges ut. Desverre glemte jeg i kampens hete å ta bilder på museet...... Happy modelling, Ruben Og til slutt junior klassen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Det ble en pen samling modeller. Vi får håpe det ikke ble store skader på museet. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts