Gå til innhold
  • Bli medlem

CF eller F?


Anbefalte innlegg

CF-104 har smale hovedhjul med flate hjulluker, og IR sensoren foran windshield maa vekk.  RWR'ene fikk CF-104 foerst etter at de kom til Norge, saa om du bygger en tidlig CF-104 trenger du ikke aa ta med de.  De er dog ikke umulige aa scratchbygge.  Glem ikke at de norske Starfighterne hadde dyse med utvendige korrugeringer paa nozzle flaps (og ikke den som likner paa F-4E/F dysen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket artikkelen i Flyhistorie #15, og du har rett - kanon og RWR var blandt modifikasjonene som ble gjort hos Scottish Aviation Ltd sent -74/-75. I tillegg kom flere utvendige våpenstasjoner og annet snask som brakte dem opp på linje med de eksisterende F-104G's.

 

Finn-Ove,

Mener JASDF-utgaven til Hasegawa er nærmest rett ut av boksen, selv om du trenger RWR til den og. Ellers skulle alt være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - F-104J er ganske naer CF-104 - bare husk aa fjerne IR sensoren rett foran windshield.  Dessverre har ingen av Hasegawa's 104'ere karamaran under buken, saa dette maa man fikse selv.  Enseterne har heller ikke vingepylons eller ekstra droptank.  Pylons kan du ta fra en av to-seters byggesettene, og om du ofrer tiptankene fra en 104 saa kan du mekke til tanker under vingene - slik jeg gjorde med 1:48 modellen.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faar du tak i F-104G USAF, saa kan du lage CF-104 av den - den utgaven skal ha Lockheed C2 sete, mens F-104G utgaver med tyske og europeiske dekaler kun inneholder Martin Baker setet saavidt jeg vet.  Det foelger med baade smale og brede dekk paa stoeperammene, men kun hjulluker med bulk.  Bulken kan du fjerne med kraftig pussing, men husk aa lime noe superlim paa innsiden av de, ellers pusser du rett igjennom.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den europeiske F-104G fra Hasegawa har begge setene. Settene har også katamaran, men ikke korrekt iforhold til NATO-versjonen - den som følger Hasegawa's sett stemmer med den Japanske utgaven. Bummer.... :(

 

Her kan du se instruksjonene og sprue-layout for F-104G;

http://www.1999.co.jp/eng/10047502

http://www.1999.co.jp/eng/image/10042396n/40/1

http://www.1999.co.jp/eng/image/10024792z3/70/4

 

Som du ser av den siste, vil Taiwan-utgaven gi deg begge setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.