Knut-H Nordskog Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Nesten luktfritt,ingen spesielle ting som skjer utover at det skjer noko greier med beltene...Åpenbart ein eller anna form for svart magi. Blir nok enda nokon strafferunder med sprøyta men det er vel lov å håpe at væring og anna skjuler et par blundere Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Det er nok de samme virkemidlene som sørger for oksydasjonen ja. Her en remse med bilder fra denne avdelingen, men finner i farta ikke boka, men du har fått fotos av Janse, så regner med at du er dekket inn. / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Beltene har fått marinere og tørke,trur eg skal vekk med et ledd eller kva meiner synsekorpset? Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ett ledd må vekk ja, kanskje to? Ellers intet å bemerke annet enn at jeg ser fram til å studere denne nærmere på Østkonken! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 To i minus er forsøkt,da blei det i strammeste laget. Ett er nok det rette svaret. Om ikkje anna så kan du sikkert tipse meg om kva eg ikkje bør gjøre igjen Janse Knut-H Edit: Et ledd blei bra syns eg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Beltene ser passe lange ut nå, synes jeg. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Faret Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Heisann! De beltene ser bra ut. Jeg har prøvd samme produkt og ikke fått det til i det hele tatt. Det ble ingen jevn farge. Hvilken metode brukte du til rengjøring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Heile flaska gikk med,tynna 1:1 med vatn fra springen. Skrubba med tannbørste og zalovatn før marinering,lot så beltene tørke.Så låg dei vel i 12 timer i suppa.Hadde dei oppe 2-3 ganger og skrubba av endel av slagget som setter seg litt her og der. Er et par fordypninger på det eine beltet som ikkje har fått farge,det får ein vask ta seg av. Neste gang vil eg nok prøve varmt vatn for muligens framskynde reaksjonen,uvisst om det vil hjelpe. Neste forsøk vil være destillert vatn,mulig endel av slagget skyldes ureinheter i springvatnet. Jevnt over fornøgd,reaksjonen tar ikkje "a few minutes" som det står på AK sine nettsider.Oppskrifta på flaska er heller ikkje heilt lettfattelig. Håper det kan hjelpe litt Jørgen,litt kollektiv forskning på detta luriumet er ikkje å forakte. Literprisen er noget stiv i forhold til resultat spør du meg. Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Bognerud Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Ser bra ut det der er det noe samme fremgangsmåte som blacken-it ? Stian:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Beltene ser ut til å ha fått en troverdig metallfarge, bra! Nå er'e jord, støv og slitasje, og huske å holde seg langt unna alt som har med rust å gjøre, så er du i mål. / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Ojoj... Her har det stått stille lenge nå. Men denne vogna har stått å ergra meg på benken lenge nå. Endelig fått på belter,slepevaiere og reservehjul. Mattlakk og fading er utført så da gjenstår litt pigmenter og småpyssel. Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Føles vel ekstra godt å få gjord noe når modellen har stått lenge ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Det er ein egen tilfredstillelse i det ja. Blir siste rest med litt pigmenter og møkk nå så tenker eg den får bli ferdig. KH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts