Gå til innhold
  • Bli medlem

Guarda! Lince!


Stein Meum

Anbefalte innlegg

Kentauren ligger mer eller mindre på vent, så jeg starter en ny tråd imens. Og valget falt på denne krabaten i 1/72:

 

IMG_1391.jpg

 

IMG_1392.jpg

 

Jeg har også en resinutgave fra Planet Models, men MPM sitt sett vant "hands down". Nydelige dekaler til to maskiner med Giallo Mimetico, mottlet med flekker av Verde Oliva Scuro 2 og Marrone Mimetico 2. Grigio Mimetico på undersiden. Ikke Grigio Mimetico Chiaro som ble tatt i bruk senere i krigen. Vi snakker 1940 med dette skjemaet.

 

Breda Ba.88B Lince så veldig bra ut, men den ble ikke den suksessen man hadde håpet på. :pinch:

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 fly tildelt squadriglia'en, 3 fly operative, en maskin klarte ikke å komme i luften, av de to som kom i luften klarte ett fly ikke å svinge i det hele tatt og måtte nødlande. Det tredje kom frem til målet akkurat i tide til å bli skutt ned! :'(

Jadda!

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille på trådene på SIG'en om dagen. Jeg har droppet turen til hytta på Sørlandet, og det har ført til litt, bare litt, pusling med modellene.

 

IMG_1401.jpg

 

Begynner å ta form. Det heter seg at "if it looks right, it flies right!". Her var det kombinasjonen mye militært utstyr og for svake motorer som sviktet.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var nok litt for ivrig, ja!

Interiøret skal monteres inn i overvingen, så limer man overvingen til skroget, SÅ limer man på undervingene. Men det var noe av det første jeg gjorde. Det går greit å skvise skroget litt, så "snap'er" vingen på plass. Men med et interiør som stiver opp skroget...?

Må nok slipe bort kanten i underkant av vingerota på skroget ser det ut til.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, se der, ja! Har nok et stykke å gå ser jeg! Har vært mange tidkrevende aktiviteter den siste tiden, så alle prosjektene mine ligger på vent. Nå som vinden er løyet, så kan jeg kanskje komme igang igjen. Foretrekker balkongen til modellbygging om sommeren.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.