Stein Meum Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Kentauren ligger mer eller mindre på vent, så jeg starter en ny tråd imens. Og valget falt på denne krabaten i 1/72: Jeg har også en resinutgave fra Planet Models, men MPM sitt sett vant "hands down". Nydelige dekaler til to maskiner med Giallo Mimetico, mottlet med flekker av Verde Oliva Scuro 2 og Marrone Mimetico 2. Grigio Mimetico på undersiden. Ikke Grigio Mimetico Chiaro som ble tatt i bruk senere i krigen. Vi snakker 1940 med dette skjemaet. Breda Ba.88B Lince så veldig bra ut, men den ble ikke den suksessen man hadde håpet på. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Denne italienske flytypen var ny for meg. Vakre linjer. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Jada, en vakker maskin. Men les om flytypen på Wikipedia! :'( Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Joess...god spredning paa skala her! Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 Det gikk enkelt og greit å få limt sammen de største komponentene. Ikke verdens beste passform, men du verden for en befrielse etter Centauro'en! Nå gjenstår motorer, cowlinger og interiør, så er modellen nesten ferdig bygget. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Stilig fly, fikk en Tigercat-følelse av box-arten der, men flyene er kanskje ikke veldig sammenlignbare ellers, ut i fra det du skriver Stein... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 16, 2011 Author Share Posted April 16, 2011 12 fly tildelt squadriglia'en, 3 fly operative, en maskin klarte ikke å komme i luften, av de to som kom i luften klarte ett fly ikke å svinge i det hele tatt og måtte nødlande. Det tredje kom frem til målet akkurat i tide til å bli skutt ned! :'( Jadda! Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 Dette skjedde i Nord Afrika. Flyene ble stående på bakken en to-tre måneder, så ble alt brukbart utstyr plukket av og flyene ble fordelt mellom div. flybaser som "decoys". Som en italiensk veteran sa: "Den mest verdifulle tjenesten de gjorde". Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 Hi hi, ja, det har vært noen sånne opp igjennom; hverken prototypen, eller den forbedrede ditto av Bloch 152, greide å komme i luften..... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 20, 2011 Author Share Posted April 20, 2011 Stille på trådene på SIG'en om dagen. Jeg har droppet turen til hytta på Sørlandet, og det har ført til litt, bare litt, pusling med modellene. Begynner å ta form. Det heter seg at "if it looks right, it flies right!". Her var det kombinasjonen mye militært utstyr og for svake motorer som sviktet. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Hmmm, utseendet er det jo som du nevner ingenting i veien med, tvert imot. Trist skjebne for et vakkert design..... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted May 7, 2011 Author Share Posted May 7, 2011 Var nok litt for ivrig, ja! Interiøret skal monteres inn i overvingen, så limer man overvingen til skroget, SÅ limer man på undervingene. Men det var noe av det første jeg gjorde. Det går greit å skvise skroget litt, så "snap'er" vingen på plass. Men med et interiør som stiver opp skroget...? Må nok slipe bort kanten i underkant av vingerota på skroget ser det ut til. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Ævvæ!!! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Til oppmuntring og inspirasjon; knipset denne på Scale Modelworld i 2008.... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 Ja, se der, ja! Har nok et stykke å gå ser jeg! Har vært mange tidkrevende aktiviteter den siste tiden, så alle prosjektene mine ligger på vent. Nå som vinden er løyet, så kan jeg kanskje komme igang igjen. Foretrekker balkongen til modellbygging om sommeren. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Verandaen, det var mange år siden. Frykter at jeg hadde vært enda mer utsatt for pinsettkatapulten enn vanlig der ute.... Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.