Gå til innhold
  • Bli medlem

Tannpirker'n - Revell F-104G 1:144


Anbefalte innlegg

Litt sånn giddelaushet i forhold til Hasegawa sin Starfighter i 1:48. For mye å rette på - de naglene skriker mot meg. Så da må man jo finne på noe annet.

Jeg tok en tur på Kontant-Engros i Stavanger og oppdaget at Revell hadde kommet med en en-seter i 1:144. Jeg har ventet på det etter å ha sett den utmerkede to-seteren ferdig bygget på Telford. Toseteren så veldig bra ut.

Det gjør enseteren også. Flotte detaljer, noenlunde korrekt form, ikke for hakkende galen canopy - noe som ellers ofte ødelegger knøtteskala-byggesettene.

 

Superlim og pussefil fra H&M medførte at modellen var stort sett ferdig bygget i løpet av en time. Så ble modellen sprayet med lys grå primer fra Biltema - det ordnet opp i den lyse grå undersiden av vingene og den lyse grå nesen. Dernest sprayet jeg vingene hvite med Vallejo air. Kroppen ble pusset sølv med Silver Leaf pasta.

Antiglare på nesen ble svart. Jeg så i etterkant at denne var påstått mørk olivengrønn. Oh well.

 

Jeg hentet fin-flash fra Zotz sitt F-16-ark i 1:72. Rundellene var en utfordring, men fant ut at de små rundellene fra Starfighter i 1:72 passer til de store rundellene på vingene i 1:144. Rundeller på luftinntak ble også hentet fra F-16-arket. De er en ganske perfekt match.

Nå gjenstår bare noen bokstaver fra Specialtrykk. Serienummer tror jeg at jeg driter i. Det blir for smått  wOOt

Må vel mekke til et pitot-rør foran også. Nok arbeid til at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre ferdig denne modellen før hele resten av gruppebygg-gjengen har gjort sine ferdige.  ::)

 

mars-423.jpg

 

mars-424.jpg

 

Vi satser på en snarlig ferdigstillelse. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.