Gå til innhold
  • Bli medlem

Bottolfs go fast Starfighter


Anbefalte innlegg

Jo jeg vil bygge denne http://i199.photobucket.com/albums/aa81/Peacekeeper_2007_bucket/007-1.jpg[/img]]007-1.jpg som sumerer opp alt dette flyet er og dets tvilsome grunn til å leve. Manned missile indeed. Vet at det fantes et ombyggingssett og kvelden brukes til å søke opp dette i verdens krinkelkroker. Skulle det imidlertid sitte noen innesnødd i Sogn med dette ombyggingsettet, byttes det mot fritt leide og termos med varm drikke og oppladet 12v batteri....

 

Om så ikke skulle skje så bygger jeg ei blank F-104C kjerre, uten dropp tanker og med  to AIM- 9D på vingespissene  og en MK-? special weapons under buken.

 

Hva skulle egentlig NATO med denne kjerra som trang en halv stat for å svinge og var en reaksjon på noe som skjedde i begynnelsen av Korea krigen da Kelly Johnson fra Skunk works intervjuet piloter, vettaskremte av MIG-15 som overgikk alt de hadde der inkuldert F-86 (reddet seg inn med overlegen trening og C3)  de ville ha høyde og speed. Kamp erfaring med F-104 i dogfight, ..... hm Pakistan mot India , hm tvilsomt grunnlag. Tyskland - F-104 = likkiste... For Norge ganske bra på mange måter og et flott fly for å vise " flagg",- fort og innhente Bjørner, Bisoner, og Backfire i de kritiske årene. Ja for " Sovjet" var livredde F-104 av en eller annen grunn,men vi  måtte jo fly oppi ræva på dem med de tvilsome tidlig utgavene av AIM -9 som" en "sa. Hadde vi bare hatt Italia sine F-104 med Sparrow kapasitet..... Norge med de grønne CF ene ville nok blitt utstyrt med ennå mere tvilsome våpen for å ramme sentrale steder på Kola halvøya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det imidlertid sitte noen innesnødd i Sogn med dette ombyggingsettet, byttes det mot fritt leide og termos med varm drikke og oppladet 12v batteri...

 

For å sitere tidligere Luftwaffepilot Adolf Galland når han prøvde ut Me 262: 'Es ist wie ob ein Engel schiebt!', men nå må vi passe på slik at vi ikke havner i Bableboksen igjen slik det skjedde med 'The Ultimate Bottolf Driving Machine' herom dagen..... wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrè da! Du må da få lagd Bongo Air Force dekaler til denne....! ::)

 

He he skulle nok tro at det Bongolesiske luftforsvaret flyr Piper Cub, som blir brukt til å spre flygeblader om hvor fantastisk det er å bo i dette landet og hvor fortreffelig den nye presidenten er ......

 

Uansett dette er det jeg har i dag. Referanser har jeg nesten alt som er utgitt om F-104, tilogmed vedlikeholds permene. Dette kan bli skummelt mye detaljer og tid ja. I love this plane , eeh rocket :thumb:

http://i199.photobucket.com/albums/aa81/Peacekeeper_2007_bucket/PresidentBottolfavBongoenLimo018.jpg[/img]]PresidentBottolfavBongoenLimo018.jpg Husker min første Starfighter opplevelse i plast,... det var Monogram sin i 48 skala i julegave fra min tante Gerd julen 1981 , ( hun har samme sveis, påkledning og integritet som den gang :D;D) Dette settet hadde decaler for mange nasjoner tysk, hollansk, canadisk og amerikansk F-104G

Et bra sett indeed. Ingen grunn til å hive det på dynga skulle noen ha det liggende. Flott el bay bak cockpit, vulcan kanon og bra understell.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kan huske dekaler med silvering som sikkert hadde gjort seg rundt halsen på 50 Cent  8)

 

K

-----------------------------------------------------------------------

Muligens årets beste :praise:

Kan jeg bruke det fritt i alle mulige sammenheng,eller er det copright Kyrris ?? :)

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kan huske dekaler med silvering som sikkert hadde gjort seg rundt halsen på 50 Cent  8)

 

K

-----------------------------------------------------------------------

Muligens årets beste :praise:

Kan jeg bruke det fritt i alle mulige sammenheng,eller er det copright Kyrris ?? :)

 

Leif

 

 

Nei Leifr.. ;D jeg fikk også en 747 fra Heller(1981 Bottolf 11år) , kusinen min på 13  (hm husker at jeg var mere fascinert av frontpartiet hennes enn decal jobben hun presterte). Hun hadde kilppet ut SAS decalene  og limt på skroget med skolelim. Jeg plager henne fortsatt med dette selv om hun er ansatt i KLM og fort kunne mistet jobben om jeg,- med mine litt for lange kinnsjegg hadde forlanget å sette kursen mot The(he he)ran..... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.