Gå til innhold
  • Bli medlem

FN-? min første for denne gruppebyggen


Anbefalte innlegg

Hasegawa skal ha en ting, de kan lage modeller som er relativt smertefri å få sammen.

 

Denne begynte jeg på igårkveld og iløpet av dagen har jeg fått på grunnfargen.

 

Det var praktisktalt ingenting å sparkle her. Men på vingtankene derimot kommer til å ta litt lengre tid.

 

 

Det kommer til å stå FN- men hvilken bokstav har jeg ikke helt bestemt meg for ennå. Finner vel ut av det etterhvert tenker jeg.

FN-T3.jpg.f1fb71309f27f6bc12f38b604f212155.jpg

FN-T2.jpg.a939f9beac4cf5a985984190e2591e18.jpg

FN-T1.jpg.8337d4713d2d5706fd6f4b74f9fc7916.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg mener jeg har samme sett liggende et sted, er det behov for endringer for å få det riktig etter norske forbilder eller er dette rimelig riktig sånn rett fra boksen? Det vanker nok litt resin i cockpiten osv uansett, men kan det ellers bygges uten for mye plastsløyd så er det en bonus for en som er mer klønete enn godt er for en som synes modellbygging er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasegawa settet kan du gjoere hva du vil med.  Det stoerste problemet om du vil bygge en F/TF-104G er at bulken paa hjullukene er firkantet snarere enn rund, men naar det er sagt, saa er bulken ganske subtil, og naar man kryper under en Starfighter, saa er det vanskelig aa gripe fatt i formen (jeg har proevd).

 

Cockpit er OK, men en resincockpit er bedre.  Derimot er den ikke saa ille at settet trygler om en resincockpit - bare pass paa at du bruker riktig sete.  Det andre momentet er valg av dyse - igjen gir Hasegawa valget, og de er nok saa bra man kan stoepe i plast.  Det verste momentet med Hasegawa's Starfightere i 1:48 er naglene paa vingene.  Skalert opp, saa er dette gedigne groper, og med et allerede minimalt vingeareal, saa er en ujevn vingeoverflate det siste flyet trenger.  Her ville jeg definitivt fylt naglene med lakk i flere omganger og pusset glatt.  Launcherne er ikke korrekt type for Luftforsvarets maskiner, men du kan jo bygge en uten bevaepning.  To-seterne kommer med pylons under vingen, men ingen droptanker.  Disse kan du ta fra et annet sett om du vil lage en uten tiptanker for aa fremheve den ekstreme "look"'en.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Svar #5 på: 22.10. 2010 19:37

 

 

Følgende feil oppsto ved posting av meldingen:

Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.

Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.

 

vel, treg er relativt Sten Arne... ::)

hvis ikke modellen din er oppdatert på en ny side undertegnede ikke har fått med seg??

uansett, venter fortsatt i spenning..!  wOOt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.