Gå til innhold
  • Bli medlem

Lähes bald Tommy on myös rakennuksen alla olutpulloja


Tommy Myrland

Anbefalte innlegg

Maling som dras av med maskeringen er pyton... Artig at du tar vinterskjema - har ikke gatt gøtsen til å prøve det selv ennå. Hvilken type maling og hvilke farger har du brukt på kamoen? Har du gått for grå eller sølv under? Har forstått at det er litt kontroverser rundt hva som er korrekt her. Varierte fra maskin til maskin har jeg hørt.

 

Ragnar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

På denne har jeg brukt farger fra Lifecolor, den olivenfargen  som matchet best med FS nummeret var French Kaki,  ellers brukte jeg vanlig svart. Buken har fått opp til flere lag med aluminium fra Vallejo air. Jeg primet modellen med hvit primer fra Tamiya og det er tydlig at ingen av akrylfargen har superheft til den. Syns egentlig den er noe for blank og glatt til å være en primer. Mulig det er bare jeg som har vært ekstra uheldig denne gangen.  :shifty:

 

Skal man tror på Stenman som er selve guruen på området hadde flyene aluminiumsfarge under til uti 1943. Etter det ble fargen erstattet med en lys blå farge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og mange takk for de hyggelige tilbakemeldingene. Mulig at det er en enkel prosess å rette opp understellet, men som Einar er inne på, så frister det ikke noe særlig akkurat nå. Jeg demonterte  jo dette flyet tidligere i min jakt etter stikka  ;D

En annen detalje som jeg ser er skjevt, er den antennepinnen foran cockpiten, den skulle stått rett opp.

 

Skal jeg trekke lærdom er det å bli flinker å tilpasse delene på forhånd. særlig når det ikke er Tamiya standard.

 

Tommy  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tror jaggu jeg skal prøve å lage en liten base til denne.

Fant et Eduard figursett som med en liten oppgradering skulle fungere fint som basis for Toivonen og Ari Pekka.

Figurene er egentlig franskmenn fra første verdenskrig, men jeg syns de franske offisersuniformene ligner mye på de som er avbildet i Kari Stenman bøkene.

Små endringer er gjort, kryssreim og vinkling av hodet til piloten. De franske kepiene er blitt erstattet av båtsluer laget av magic sculp. C'est la Guerre medaljene er desverrre for disse gutta blitt fjernet fra brystet  :)

 

Så nå gjenstår det å bli ferdig med disse i tide da.....

 

gubber.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Supert ser finske og garva ut disse karene, hunden da? likner litt på Laika...

 

Da heter den Laika fra nu!...

 

Figurene er  ferdig malt og setting er klar. Piloten står og tygger på ei korv mens den utmagra bikkja Laika tigger etter en godbit, men det er tydligvis ikke snakk om å dele med en firbeint.

 

Når det gjelder fremmede språk, går det fortsatt på google translate og da endte med den svingende tittelen "Ei enää hot dog Laika!"

 

Neste hodebry blir basen. fotorammesokkelen er ferdig, alt som gjenstår nå er selve groundwork'n. hadde tenkt litt tidlig vår med litt gjørmet dekke og små snøhauger rundt.

 

gubber003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.