Gå til innhold
  • Bli medlem

Lysander in Perkele service 1/48 Eduard


Anbefalte innlegg

flybilder321.jpg

 

Da var tida kommet for vingemontasje, etter at sidevinduer og toppvindu er kommet på. Det er ultraviktig å gjøre sluttmonteringen i riktig rekkefølge. Ving før klare deler vil uten videre medføre katastrofe. Og usymmetrisk vinkel på vingene både horisontalt og vertikalt tilsvarer minst to islandske vulkanutbrudd samt balkansk økonomisk kollaps. Heldig at jeg fant jeg lego på loftet altså.

 

 

flybilder322.jpg

 

Her er stagene kommet på plass med tre ulike limtyper!  :o

Vingevinkelen ser ut som på en del referansebilder jeg har sett, og jaggu er de symmetriske også. Feire med øl og ostepop.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

flybilder327.jpg

 

Her er "message hook" fra scratch. Det var altså i denne kroken Lysanderen fisket opp beskjeder fra mottier som var omringet av en million russere. De lød antagelig slik: "Tomma for skott, utan har kniv. Anfaller snart. Skicka handgranater. Och glöm inte vodkan, för helvete".

 

flybilder325.jpg

 

Jeg utsatte monteringen av bombefestene lengst mulig.

 

flybilder326.jpg

 

Aktre ski.

 

flybilder329.jpg

 

Jeg ble ganske fornøyd da jeg tok av maskeringene på vinduene. Ferdigkuttede maskeringer er helt konge, og glasset er ganske klart også. Derfor kan vi se den etsedillete siktestativtingen foran piloten ganske godt.

 

flybilder331.jpg

 

Og i kveld ble jeg ferdig med en av de tøffeste modellene jeg har klart å knote sammen uten å drite vesentlig på draget underveis. Jeg synes Lysanderen er helt ultrasjef, og spesielt med ski ;D. Hele greia ser ut som et slags insekt. En haug bilder i ymse vinkler følger:

 

flybilder336.jpg

 

flybilder334.jpg

 

flybilder333.jpg

 

flybilder332.jpg

 

flybilder337.jpg

 

Vickers VGO. Sintere enn Lewisen som var montert opprinnelig. Takk for oppmerksomheten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel sagt at vinterkamo er skikkelig awesome, har jeg ikke? Det hele ser lekkert ut, og nok en gang så spikrer du væringa, og det kan være vanskelig å ikke gå overbord på en hvit maskin. :praise: Den eneste "minuset" jeg ser er pitte litt lim rett under fiskekroken. (som er mitt favorittdetalj på denne modellen) Men det fikser du lett med dråpe mattlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fantastisk flott modell!!

Imponerende på alle måter, dette er bra Torgeir!! Er også imponert over hvor produktiv du er, ser av byggetråden at du startet med Lysanderen den 5 mars. Estimert timeforbruk på denne modellen kunne vært morro å vite. Og om du har brukt Micromesh på den hvite kamoen for å få frem litt av den orginale kamuflasjen under?

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig jeg skal besudle denne modellen med naken, drita ::) finne!

Og jovisst har jeg brukt Micromesh med meget nennsom hånd. Det kan dere f. eks. på dukstrukturen på vingene hvor jeg stoppa før jeg syntes jeg hadde kommet i gang. Den finske vinterkamoen var ganske slitesterk, og på referansebildene er denne maskinen så godt som helhvit oventil.

Total tidsforbruk vet jeg ikke noe om, men det har gått en del tid med hyppig aktivitet i kjelleren de siste månedene. Lysanderen var inspirasjonskjøpet mitt på Skala, og takk til Vidar Ringstad på Smallsize for det.  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med ufattelig glædje jeg ser at dette prosjektet følger sig inn i rekken av suksessfulle og vanskelige bygg fra det Eikelanske heim. Flotte tips, spørsmål og svar i denne tråden og "mumietrollet" ser passe slitent og forvirret og realistisk ut etter, :thumb: å ha blitt symbiosifisert i alle gode råd og ostepopp og langpils. Med vinter kamo, træski og sørgmodige lys syntes jeg nesten jeg får en "fadder følelse" for  doningen. Er du  sikker på at den ikke blir avatar i barne TV Sørlandsendingen. ? ala" Pelle Politi bil" , "Gråtass" lokomotivet Thomas so on....l  (med Hakaristi ::) Meget bra , meget bra  :thumb: Tror jeg gjør ferdig den polske først......

 

 

Indeed: "Lysander sandwich": 60% Brennvin  og brødskive med mamuttfett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.