Gå til innhold
  • Bli medlem

Premieringer, spesialpriser osv. på SKALA


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

OK, folkens. På med bremsene!

 

Hvis vi åpner for at alle som vil kan dele ut premier og priser for hva de vil på SKALA, så ender vi opp med en uendelig og meget utvannet premieutdelingsseanse.

 

Alle utdelinger av premier og priser utenom den regulære konkurransen skal godkjennes av SKALA-komiteen! Den er ennå ikke fullt etablert. Så dette får vi ta etter hvert. Pr. i dag er det kun tre spesialpriser som er akseptert for utdeling på SKALA, og det er:

 

-Spesialpris Porsche

-Spesielpris Jaguar

-Den Røde Stjerne (som jeg har sagt at jeg på ingen måte MÅ dele ut, men ble oppmuntret av det gamle styret til å gjøre det).

 

I tillegg fikk Jens Roger dele ut premier i forbindelse med Italia-utstillingen sin på årets SKALA. Dette syntes vi var helt naturlig ettersom hans ide høynet arrangementet enda et hakk. Det var en flott tema-utstilling og et meget godt initiativ.

 

Alle som vil må gjerne starte gruppebygg med ferdigdato på SKALA, men skal det deles ut premier i den sammenhengen, skal det først godkjennes av SKALA-komiteen.

 

En annen ting vi tar sikte på til neste år er forøvrig å separere utdeling av spesialpriser fra den ordinære premieutdelingen.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig smart ut :)

 

Kanskje det også burde bli utarbeidet kriterier, som må oppfylles før man kan få godtkjent en pris. Som at premie og kriterier for premiering må være på plass. Samt en gjenomføringsplan.

 

Det kan fort bli for mange priser og en knotete gjenomføring fra noen som ikke har forberedt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo også prøve å komme over villfarelsen om at ethvert gruppebygg MÅ premieres spesielt på Skala. Derimot hadde det vært snasent om noen tok ansvar for å få tatt et gruppebilde av de ferdige modellene.

 

Forøvrig høres Roars forslag veldig riktig ut.  :thumb:

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke har fulgt med, men...til nå har jeg vel til gode å se et gruppebygg som faktisk HAR blitt premiert på SKALA/LU. Det har vel å gjøre med at de fleste gruppebygg blir født på forumet, lever et liv i relativ stillhet og sakte dør hen uten videre halloi. Så jeg er vel enig med Arild i at det at ethvert gruppebygg skal premieres på SKALA, er en villfarelse. Ganske enkelt fordi de færreste gruppebyg noe sinne ser en definitiv ende. Det går jo an å ha forhåpninger til det seneste tilskuddet på stammen, "SIG Perkele"  ;D, men jeg tror ikke vi gidder å ta noen avgjørelse på godkjenning av eventuell premiering før betydelig nærmere SKALA når vi ser om det faktisk er liv laga. Meeen, det blir det vel opp til SKALA-komiteen å ta den endelige avgjørelse på.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes naa at den egentlige premien i et gruppebygg er en ferdig modell eller to, og at alle som faktisk faar modellen ferdig til tidsfristen er vinnere.  Det er klart det er artig aa faa en paaskjoennelse for arbeidet, og kanskje man toeyer strikken liiiitt lenger naar det lurer et trofe i bakgrunnen?  Saa lenge det blir en ferdig modell enten standarden er hoeyere enn vanlig eller ikke, saa er vel maalestokken paa suksess for gruppebygget antall ferdige modeller? Foer noen - mentalt sett - gir meg fotformsko og lilla skjerf, saa burde vi kanskje bli enda mer elitistiske og gi premie til beste modell i kategoriene?  Beste fly, beste militaere kjoeretoey, beste sivile kjoeretoey, beste figur og beste diorama/vignett?  Paa Scale Model World har man og beste skip, men siden vi kun har en klasse saa er det overfloedig.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa lenge det blir en ferdig modell enten standarden er hoeyere enn vanlig eller ikke, saa er vel maalestokken paa suksess for gruppebygget antall ferdige modeller?

 

:thumb: Det bør vel være målet med gruppebygg.

 

JR  :)

 

Jeg kan si meg enig. En rask opptelling i ferdigtråden for spitfiregruppebygginga ga 14 ferdige modeller. Det må sies å være et godt resultat. I tillegg er det sikkert noen uferdige og noen som ikke er lagt ut i ferdigtråden.

 

At gruppebygging kan vare mer enn et år, kan jeg skrive under på. Jeg har en uferdig F-16 fra forrige gruppebygg liggende, og i likhet med mange andre har jeg skaffa meg Tamiyas Spitfire Mk. IXc i skala 1:32, som nok kommer til å bli bygd i løpet av inneværende år.

 

Einar S

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.