Gå til innhold
  • Bli medlem

Film fra "Workshops" på SKALA 2010


Reidar Berg

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Om det er ledig plass på serveren så kan det kanskje være like greit å bare legge ut bin/iso filen ukomprimert i tillegg til komprimert. Det er lettere å laste ned ukomprimert hvis man har litt fart på linja si.

Er ikke plass til begge.  zipper bin/cue fil på nytt nå. Denne gang i rent .zip format. Håper på det beste denne gangen..

 

Jeg kan zippe ut på serveren "min", no prob. Filene blir lagt på www.idi.ntnu.no/~nisja/ipms/.

 

Ed: Ønsker du noe brukernavn/passord på filen(e) siden det er ditt produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den CRC feilen kan skyldes et problem med store filer. Og for å sitere:

 

"Never download any zip file or zip segment that is greater than 255 Megabytes (MB) in size. If your zip file is greater than 255 MB, use a download manager to split the download into multiple parts.

 

This is a limitation of broken, or misconfigured, web cache servers operated by your ISP. These cache servers behave in unexpected ways when transferring files greater than 255 MB in size. They can induce corruption, or premature session termination.

 

The cache servers are usually transparent. You can't tell they are in place until they corrupt a download. "

 

Så rådet der er å bruke en nedlastingsakselrator som splitter opp nedlastingen i flere segmenter(dersom serveren du laster ned fra støtter det vel og merke). Finnes mange forskjellige, jeg for min del foretrekker reget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får og beskjed om at jeg ikke har tilgang når jeg prøver å laste ned derfra.

 

Det er fordi jeg glemte å gi riktige filrettigheter  >:(

 

Don't worry. Jeg skal gi alle melding når det er klart til nedlasting.

 

Filene blir lagt på:

www.idi.ntnu.no/~nisja/ipms/

 

Bruk denne kun hvis den andre ikke fungerer. Denne linjen har begrensinger (det koster meg og andre penger hvis vi bruker over 100GB i måneden):

 

modelkits.nisja.net/ipms/

 

Grunnen til at det tar tid er at jeg er hjemme med sykt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filene er klar på www.idi.ntnu.no/~nisja/ipms/

 

Velg enten .bin og .cue-filene, eller .zip-filen. Trenger ikke alle tre. Zip-filen inneholder de to andre, men det har vært litt problemer med overføringen av zip-filer.

 

Meld tilbake hvis dere får noen feil med filene.

 

Speilet blir klar når jeg får noen ledige minutter senere. Muligens i kveld, muligens i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:Zip fila som Håvard advarte mot var kranglete så eg ga opp og laster nuh ned dei uzippa filene.

 

Pokker.

 

Har ikkje heilt fått te å brenne ut som dvd enda, men smugkikka litt i VLC player. Ser veldig bra ut og med tydelig lyd.

 

Det var .bin og .cue, ikke sant? I suspected as much. VLC er et veldig bra alternativ til å brenne ut. Hvis man har nok lagringsplass :)

 

Hvis jeg får flere tilbakemeldinger på den zip-fila om feil, så slettes den, og det blir bare .bin- og .cue-filene tilgjengelig. Jeg sitter og ser jeg her også nå. Ganske lang den greia til Spencer. Og Per Olav Lund ser ikke ut slik jeg hadde sett han for meg. Han var jo mye yngre. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup,prøvde å mounte i daemon tools for å få nero-kompatible filer men lyktes ikkje.

 

Er som sagt et veldig prisverdig tiltak som eg håper folk vil benytte seg av,om eg får lov så vil eg kalle det sosialisme av beste sort.(dukker for moderatorklubba) :D

Lagringsplass har eg nok av men skulle gjerne ha brent ut både te meg sjøl og andre.

 

Knut-H

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup,prøvde å mounte i daemon tools for å få nero-kompatible filer men lyktes ikkje.

 

Et alternativ er å bruke ISO recorder, og Daemontools i kombinasjon. Mount'e bin-filen med daemon-tools, og bruke ISO recorder til å lage iso-bilde og kopiere til CD/DVD. Jeg har ikke prøvd det, men det er en mulig løsning. Jeg må gjøre noe slikt selv tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått lasta ned nå. Gikk temmelig fort. Fikk ikke utnytta linja mi helt ut, men tok bare 45 min å laste ned bin og cue fila. Bare skummet gjennom innholdet, men ser veldig bra ut. Skal kose meg skikkelig og se gjennom hele filmen på mandag.

 

Om det skulle være noen som enten ikke har båndbredde til å laste ned, eller ikke kan dette med å brenne ut image filer som bor i nærheten (jeg bor på trosterud i Oslo), så er det bare å komme en tur bortom, så kan jeg svi av en kopi (send pm først :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.