Gå til innhold
  • Bli medlem

Film fra "Workshops" på SKALA 2010


Reidar Berg

Anbefalte innlegg

Det ble tatt opp noen timer med film under de forskjellige "Workshops" på SKALA.  Er det mulighet å få kjøpe kopi av disse på DVD ?

Hadde vært kjekt som "oppfriskning", i tillegg var det mange "Workshops" man ikke fikk med seg på grunn av andre ting (dømming etc.)

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei,

 

Jeg filmet det meste. Holder på å overføre dette til DVD'er nå. Men kan ikke love at kvalitet, kameraføring m.m. er 100%.

Når jeg har fått alt over kommer jeg til å lage en ISO fil som legges ut på nettet, tilgjengelig til alle på dette forumet.

Med en DVD .iso fil er det enkelt å brenne sin egen DVD hjemme. Eller få noen til å brenne for deg. Jeg har desverre ingen mulighet til å etterkomme ønsker om DVDer.

 

Håper det er greit..

 

hilsen

Edward

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi får områdd oss litt mer neste år, med dedikerte "filmere" neste år, kan vi nok få kombinert selve foredragsfilmen (I år hadde vi ikke film i mens gutta holdt på) med vanlig filmkamera.

Hvis noen stiller seg frivillig som kameracrew skal vi nok få til noe bra. Det er bare å melde seg på i Skala2011-tråden.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torrents er ikke en dum ide, ulempen er at den kan bli spredt alle vinder og vel så det. Det er kanskje greit å ha litt styring på hvem som har den. Ftp eller noe slikt burde funke bra det også.

 

Torrents er ikke et effektivt medium før det er mange som deler. Og for å være ærlig, så trur jeg ikke de knappe 710 brukerne på forumet + pluss eventuelt andre utgjør stor nok brukermasse.

 

Og så snart man har først en hel utgave en annen plass en hos rettighetshaveren, uavhengig av metode for distrubisjon, så kan den bli spredt for alle vinder. Det er f.eks ikke noe problem å ta noe man har lastet ned via torrents og laste det opp på en webside, ftp-server eller whatever. Det samme gjelder også motsatt selvfølgelig.

 

Derimot er det mulig å begrense hvem som kan laste ned vha passordbeskyttelse på ei nettside (selv om denne passordbeskyttelsen er mulig å cracke). Torrents har ingen slike beskyttelsesmekanismer. og hvis Noén tar tilbudet om serverplass med 100Mb linje ut, så slipper vi å tenke på hastigheten også. ;)

 

Uansett er det til syvende og sist et spørsmål om hvem man stoler på, og om disse sprer materialet videre. Selv det beste sikkerhetssystemet er bare unødvendig staffasje hvis man ikke kan stole på menneskene i systemet.

 

Just my 50 øre... (og for så vidt enig med Henrik)

 

Uansett: Jeg vil gjerne ha et eksemplar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg laget et sett (totalt fire DVDr) for meg selv og sjekket kvaliteten på tv'n. Ble ikke så bra som jeg hadde håpet (kommer noen striper på bildet når det er raske bevegelser, som f.eks. hender ol. - vet ikke hva jeg har gjort feil i konverteringen underveis) Hvis det er noen som har kjennskap til komvertering fra .MTS (sonys AVCHD format) til f.eks. rå .mov format så si ifra..

 

Men filmene ble passe greie sett ut ifra det ståsted at det er amatøropptak...

 

Håvard, hvis du gir meg tilgang til serverplass så kan jeg sende deg filene. Kanskje du klarer å lage en DVD iso ut fra filene. Jeg sitter på en iMAC og har ikke programvare pr. dd. for å gjøre dette?

 

 

hilsen

Ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oppdatering: Fant en måte å kopiere ferdige filmer til .iso format. Da er det løst. Deretter blir det bare å zippe filene ned og oversende den til Håvard.

 

Skal også sjekke om det finnes noe gratis software for iMAC som klarer å konvertere .mts til .mov format uten tap av kvalitet og som lager de overnevnte "stripene"...

 

Hva man ikke må lære seg...

 

 

Ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.