Kyrre Ingebrethsen Posted March 1, 2010 Posted March 1, 2010 Temaklassen for Skala 2011 blir "Eksperiment". Her er det fritt fram, men hvis assosiasjonen er litt langt ute kan det vel være på sin plass med en forklaringsnøkkel. Altså: Man kan bygge hva som helst, i hvilken som helst skala, med hvilken som helst assosiasjon til begrepet "eksperiment". Kyrre Quote
Terje Rønningbakken Posted March 1, 2010 Posted March 1, 2010 Kan jeg da bygge ett diorama av en Euro Ncap test? Som Arild skrev så må man legge ved en forklaring Vil kalle en Ncap Test for Eksperiment da de ekspremiterer med om bilen er trygg nok eller ikke og att de må fikse ting Quote
Arild Moland Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Jeg tror Kyrre besvarte det spørsmålet i siste setning. Men dersom du er den eneste som får assosiasjon til den bilen av å tenke på "eksperiment", så får du legge ved en forklaring. Arild Quote
Leif Haga Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Kan tenke meg at dommerne i den klassen setter pris på at alle skriver en liten forklaring om sine modeller Leif Quote
Kjell Terje Trones Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Tenkte disse kunne være litt inspirasjon til neste års tema. Den første hadde i allefall vunnet "Største motor i minst bil"-prisen... http://www.youtube.com/watch?v=1TIdQFnUvCA&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY&feature=related Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted March 11, 2010 Author Posted March 11, 2010 Jeg kan sikkert presisere tusen ganger, det kommer uansett til å være noen spørsmål. Altså: Hvis det du evt måtte gjøre med modellen er et eksperiment, f.eks spraylakkere den med en sandblåser eller bruke skolelim til å lime sammen hele modellen, så kvalifiserer også dette til å være med. ANYTHING goes. Men som tidligere nevnt, man må kanskje forklare litt. (Sannsynligheten for at du faktisk får premie hvis du har brukt noen av eksempeltriksene mine er vel heller dårlig, så jeg ville kanskje prøvd noe annet) Så det er ikke slik at originalen må være en del av et eksperiment. Også selve modellbyggingen kan være eksperimentet! På vegne av eksperiment-komiteen, dvs Kosti (som fant på forslaget) og Kyrre (som var formann på det tidspunkt forslaget ble diskutert). Kyrre Quote
Gaute Halsaunet Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Den Goggomobilen med stjernemotor var tøff, kunne absolutt tenkt meg å ha prøvd noe slikt Quote
Arild Moland Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Og nå finnes det også en seksjon for temaklassen: http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?board=173.0 Arild Quote
Kjell Bråten Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller Quote
Gaute Halsaunet Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller Hehe, jeg har ingen reserve men handlet for noen år siden Airfix sin 1:24 Spitfire for det formålet for noen år siden Quote
Kjell Bråten Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller Hehe, jeg har ingen reserve men handlet for noen år siden Airfix sin 1:24 Spitfire for det formålet for noen år siden Er det ingen som kan dette med resinstøping, og som kan ta en slik jobb? På den andre siden så vil vel resin kostnadene være slik at jeg liksågreit bare kjøper hele kit'et.... Quote
Niclas.A.Gedde Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller Hehe, jeg har ingen reserve men handlet for noen år siden Airfix sin 1:24 Spitfire for det formålet for noen år siden Er det ingen som kan dette med resinstøping, og som kan ta en slik jobb? På den andre siden så vil vel resin kostnadene være slik at jeg liksågreit bare kjøper hele kit'et.... Du er nok ikke så langt fra sannheten der Kjell Quote
Kjell Bråten Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller Hehe, jeg har ingen reserve men handlet for noen år siden Airfix sin 1:24 Spitfire for det formålet for noen år siden Er det ingen som kan dette med resinstøping, og som kan ta en slik jobb? På den andre siden så vil vel resin kostnadene være slik at jeg liksågreit bare kjøper hele kit'et.... Du er nok ikke så langt fra sannheten der Kjell Airfix har jo mange morsomme fly 1:24, også tysk... Quote
Gaute Halsaunet Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Husker ikke hva jeg betalte for Spiten jeg har men tror ikke det var mere enn ca 300 kroner kanskje. Et kjapt søk på Ebay, og jeg fant denne nå http://cgi.ebay.com/NEW-AIRFIX-KIT-A12001-SPITFIRE-Mk1A-1-24-SCALE_W0QQitemZ350319978231QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_ModelKits_ModelKits_JN?hash=item5190b2a6f7 Med dagens pund-krone kurs så skulle vel dette bli relativt billig Quote
Atle Eriksen Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 her er litt ideer og påfyll til eksperiment klassen. Det finnes ikke noe kulere enn gammel 50 talls forside kunst: Se og nyt: (Flere postede bilder lenger ut i tråden) Quote
Kosti Eriksen Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Å ja, mer av det her. Det glassklokkehuset kunne jeg ha tenkt meg! Quote
Gaute Halsaunet Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Ja til mere slikt Mye tøft der, noe av det har jo nesten blitt noe av i dagens verden også men det er tyrdelig at mye har aldri kommet lengre enn det stadiet der. Den familie cruiser'n var jo tøff. Tydelig at en ikke skulle ha det travelt på tur før i tiden. Quote
Kjell Bråten Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Likte både den osteklokka (kuppelhuset) og den cruiseren! Hmm, noen som tar utfordringen og lager et diorama med begge? Quote
Ralf Reese Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 her er litt ideer og påfyll til eksperiment klassen. Det finnes ikke noe kulere enn gammel 50 talls forside kunst: Se og nyt: (Skal jeg poste flere? Bare si ifra. Har noen snasne til liggende) Ja, legg ut mer Quote
Kosti Eriksen Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Cross country cruising......aaaahhhh.........slække dager med risting og skrangling. Avslappende ferie! Quote
Kjell Terje Trones Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 Masse herlige fremtidsvisjoner der Atle! Nå ble det vel ikke noe særlig av så mange av dem, men drømmer er gratis og uimotsigbare, så.... Nå er det jo faktisk lagd endel ganske heftige greier opp igjennom åra også da. Mange av disse er så utrolige at man nesten tror det må være science fiction. Her er en av mine favoritter.... http://www.joeld.net/snowcruiser/snowhist.html Og for flere av fortidens fremtidsvisjoner, er denne et bra sted å starte.... http://www.retro-futurismus.de/indexenglish.htm Quote
Trygve Jeppestøl Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 En sånn en kanskje ? Leif Er ikke helt sikker på front- og hekkspoileren her. Det er vel ikke vanlig med "downforce" på et fly Quote
Recommended Posts