Gå til innhold
  • Bli medlem

Temaklasse Skala 2011: "Eksperiment"


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg kan sikkert presisere tusen ganger, det kommer uansett til å være noen spørsmål. Altså:

 

Hvis det du evt måtte gjøre med modellen er et eksperiment, f.eks spraylakkere den med en sandblåser eller bruke skolelim til å lime sammen hele modellen, så kvalifiserer også dette til å være med. ANYTHING goes. Men som tidligere nevnt, man må kanskje forklare litt.

(Sannsynligheten for at du faktisk får premie hvis du har brukt noen av eksempeltriksene mine er vel heller dårlig, så jeg ville kanskje prøvd noe annet)

 

Så det er ikke slik at originalen må være en del av et eksperiment. Også selve modellbyggingen kan være eksperimentet!

 

På vegne av eksperiment-komiteen, dvs Kosti (som fant på forslaget) og Kyrre  (som var formann på det tidspunkt forslaget ble diskutert).

 

Kyrre

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller ;D

 

Hehe, jeg har ingen reserve men handlet for noen år siden Airfix sin 1:24 Spitfire for det formålet for noen år siden :D

 

Er det ingen som kan dette med resinstøping, og som kan ta en slik jobb? På den andre siden så vil vel resin kostnadene være slik at jeg liksågreit bare kjøper hele kit'et....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller ;D

 

Hehe, jeg har ingen reserve men handlet for noen år siden Airfix sin 1:24 Spitfire for det formålet for noen år siden :D

 

Er det ingen som kan dette med resinstøping, og som kan ta en slik jobb? På den andre siden så vil vel resin kostnadene være slik at jeg liksågreit bare kjøper hele kit'et....

 

Du er nok ikke så langt fra sannheten der Kjell  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en 1:24 Rolls Royce Merlin motor liggende å slenge tilovers eller ;D

Hehe, jeg har ingen reserve men handlet for noen år siden Airfix sin 1:24 Spitfire for det formålet for noen år siden :D

Er det ingen som kan dette med resinstøping, og som kan ta en slik jobb? På den andre siden så vil vel resin kostnadene være slik at jeg liksågreit bare kjøper hele kit'et....

Du er nok ikke så langt fra sannheten der Kjell  ;)

 

Airfix har jo mange morsomme fly 1:24, også tysk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva jeg betalte for Spiten jeg har men tror ikke det var mere enn ca 300 kroner kanskje. Et kjapt søk på Ebay, og jeg fant denne nå

http://cgi.ebay.com/NEW-AIRFIX-KIT-A12001-SPITFIRE-Mk1A-1-24-SCALE_W0QQitemZ350319978231QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_ModelKits_ModelKits_JN?hash=item5190b2a6f7

Med dagens pund-krone kurs så skulle vel dette bli relativt billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Masse herlige fremtidsvisjoner der Atle! Nå ble det vel ikke noe særlig av så mange av dem, men drømmer er gratis og uimotsigbare, så.... ;D

 

Nå er det jo faktisk lagd endel ganske heftige greier opp igjennom åra også da. Mange av disse er så utrolige at man nesten tror det må være science fiction. Her er en av mine favoritter....

http://www.joeld.net/snowcruiser/snowhist.html

 

Og for flere av fortidens fremtidsvisjoner, er denne et bra sted å starte....

http://www.retro-futurismus.de/indexenglish.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.