Gå til innhold
  • Bli medlem

Spesialpris PORSCHE


Leif Haga

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Flaks at neste års tema er "Eksperiment" :thumb:

 

Still gjerne der,men Porsche er det som gjelder her.

 

Ikke bobler,fly,panser eller noe annet, det skal være sivile Porsche biler fra Zuffenhausen,Tyskland.

 

Der Leif

Det betyr altså at vi ikke får lov til å bygge Boxster?

Den ble ihvertfall bygget hos Valmet i Finland.

Må vi muligens dokumentere at bilen er bygget i Zuffenhausen med vognkort og chassinummer?

Regner med at Leif tar med de relevante referanser for og sjekke dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,Boxter blir(ble) byggd i Finland men den stammer fra Zuffenhausen.

Vet ikke om alle race Porscher blir bygd der heller,men poenget er at det skal være en Porsche bil.

 

Ikke militære kjøretøyer,traktorer eller noe annet enn bil.

 

Jeg regner med at alle forstår hva jeg mener med bil produsert av Porsche,så at denne diskusjonen stopper her og ikke blir en endeløs meningsløs tråd om hva eventuelt Porsche har og ikke har produsert gjennom tidene.

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,Boxter blir(ble) byggd i Finland men den stammer fra Zuffenhausen.

Vet ikke om alle race Porscher blir bygd der heller,men poenget er at det skal være en Porsche bil.

 

Ikke militære kjøretøyer,traktorer eller noe annet enn bil.

 

Jeg regner med at alle forstår hva jeg mener med bil produsert av Porsche,så at denne diskusjonen stopper her og ikke blir en endeløs meningsløs tråd om hva eventuelt Porsche har og ikke har produsert gjennom tidene.

 

Leif

Traktoren er grunnen til att Porsche eksisterer. Men ja jeg skjønner nå hva du mener så det blir en 928 fra her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,Boxter blir(ble) byggd i Finland men den stammer fra Zuffenhausen.

Vet ikke om alle race Porscher blir bygd der heller,men poenget er at det skal være en Porsche bil.

 

Ikke militære kjøretøyer,traktorer eller noe annet enn bil.

 

Jeg regner med at alle forstår hva jeg mener med bil produsert av Porsche,så at denne diskusjonen stopper her og ikke blir en endeløs meningsløs tråd om hva eventuelt Porsche har og ikke har produsert gjennom tidene.

 

Leif

Kunne ikke dy meg måtte bare kverulere litt husk også at de aller første Porschene ble bygget i Østerrike,Dr Porsche var vel i likhet med en av sine tidligere arbeidsgivere østerriker om jeg ikke tar feil.

Får se om jeg får anledning til å bygge Porsche blir uansett noe sivilt med blank lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje: sa du ikke 924 tidligere?

Leif: Hvordan er det med skala bestemmelser her? kun 1:24/25 eller går det greit med andre skalaer også. Satt selv å siklet litt på tastaturet i dag over Heller sin 917 (som jeg fant på Ebay) men har pr idag ingen Porsche i 1:24 skala men har derimot 2 stk i 1:20 (928 og 911) samt i 1:43 (928). Mulig jeg er litt snål når det gjelder skalaen på modellene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,det er klart med spesialpris igjen.

Vår nye kontakt på Porsche Center er en gammel IPMS kjenning og han var på plass på SKALA 2010.

 

For 2011 gjelder prisen ALLE Porschemodeller i alle skalaer,dog skal det være en bil.

 

Så det er bare å rote fram et sett fra stæsjen og starte.

 

Leif

 

Gaute les første innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje: sa du ikke 924 tidligere?

Leif: Hvordan er det med skala bestemmelser her? kun 1:24/25 eller går det greit med andre skalaer også. Satt selv å siklet litt på tastaturet i dag over Heller sin 917 (som jeg fant på Ebay) men har pr idag ingen Porsche i 1:24 skala men har derimot 2 stk i 1:20 (928 og 911) samt i 1:43 (928). Mulig jeg er litt snål når det gjelder skalaen på modellene mine :D

924 mente jeg bare bomma på modellen :pinch:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt forsiktig med alle skalaer, det finnes skala 1:1 Porsche i nærheten som greit klasser inn som plastbyggesett. Dette løser seg vel greit i og med at disse storskala bilene som regel er vel innelåst i den "hvite årstid".

 

Det er forøvrig flere her som bør lese seg opp på sin Porsche historie. Ferdinand Porsche var ansatt hos flere bilprodusenter før han stiftet sitt eget "konstruksjonbyrå", eller konsulentfirma. Dette firma tok oppdrag fra mange oppdragsgivere, også den tyske stat ved "Der Führer". Dette var av både sivile og militære oppgaver. Ferdinand Porsche ble etter 1945 derfor internert i Frankrike i flere år. Han måtte arbeide for den Franske stat under en annen General. Gamle Herr Porsche ble satt i arbeid hos statseide Renault, og er "medskyldig" til blant annet Renault 4CV. Denne bilen er grunnlaget for alle hekkmotorbilene fra den franske stat.

 

Resten av Porsche historien kan leses i mange bøker, og kortversjonen finnes sikkert på Wikipedia.

 

Porsche driver fortsatt sitt velrenomerte konstruksjonsbyrå, og ingeniørene der tar oppdrag for "alle" verdens bilprodusenter. De har også utviklet dagens Harley-Davidson motorer.

 

 

Porsche-hilsen fra Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.