Arild Moland Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Hei hei, nå er forhåndsregistreringen til konkurransen på Skala 2010 åpen. Oppfordrer alle til å melde på sine modeller her, så slipper vi unødvendig venting ved innsjekking til konkurransen. Forhåndsregistreringen er nå stengt Det er satt av plass til 15 modeller. Har du flere enn dette, så fyller du ut skjemaet flere ganger, og vi syr sammen lista til slutt. Er du usikker på om modellen du vil registrere blir helt ferdig, så meld den på. Det er mye raskere for oss å stryke en modell, enn å taste den inn på nytt ved innsjekking. NB! Modellspesifikasjonen som skal ligge sammen med modellen på konkurransebordet må være ferdig utfylt FØR du stiller deg i innsjekkingskøen! Dette skjemaet kan lastes ned her: PDF (14 Kb) Word (43 Kb) Modellnummer skal IKKE fylles ut. Dette fyller vi ut ved innsjekking. Klasseinndelingen er den samme som i fjor. Skal du delta i 5-kamp, gir du beskjed om dette ved innsjekking på konkurransedagen. Siste frist for forhåndsregistrering er satt til midnatt, torsdag 25. februar. Mvh Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Gjelder registrering kun for modeller som skal delta i konkurranse, eller gjelder dette også for de modeller som stiller utenfor (modeller tilhørende SIG'er, lokalklubbutstillinger, modeller som ikke skal bedømmes osv. og som slik sett står på egne utstillingsbord) ? Reidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Forhåndsregistreringa gjelder kun konkurransen. Det er vel opplyst andre steder om hvem som gjerne vil ha beskjed om man skal bidra med modeller til lokalforeningsbord osv, men denne registreringa her gjelder altså kun konkurransen på Skala 2010. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Bare et kanskje litt dumt spørsmål.... Skal man man oppgi de enkelte modellene man skal delta i 5 kamp med eller bare oppgi at man skal være med i 5 kamp ? Er litt treg i nøtta jeg skjønner du Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Bare et kanskje litt dumt spørsmål.... Skal man man oppgi de enkelte modellene man skal delta i 5 kamp med eller bare oppgi at man skal være med i 5 kamp ? Er litt treg i nøtta jeg skjønner du Svein Ivar Kryss av på de modellene som skal være med i femkampen. Rent teoretisk kan du jo stille med flere modeller i en klasse. Da er det viktig å vite hvilke modeller du skal ha i femkampen. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Mulig jeg har sovet litt i timen her. (Det hender, det er ikke riktig alle fagene vi ubdervises av snertne kvinnelige lærere. Men i endel.... ) Men er det lagt ut noe om klasseinndelinger? Eller er det "same procedure as last year, James?" I såfall burde vel det opplyses et sted i forbindelse med/på plakaten....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Mulig jeg har sovet litt i timen her. (Det hender, det er ikke riktig alle fagene vi ubdervises av snertne kvinnelige lærere. Men i endel.... ) Men er det lagt ut noe om klasseinndelinger? Eller er det "same procedure as last year, James?" I såfall burde vel det opplyses et sted i forbindelse med/på plakaten....? Du har nok ikke sovet i denne timen. Jeg tenkte i mitt stille sinn at konkurransereglene lå ute. Men det gjør de ikke. Så da får vi vel gjøre noe med det. Men ellers er det bare å bruke trekk-ned-menyen når du forhåndspåmelder. Der er alle klassene spesifisert. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Ett knøttlite spm bare. Hvem klasse stiller Air Force One Jumboen? 1:72? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 22, 2010 Author Share Posted January 22, 2010 Siden den åpenbart er savnet, her er en link til klasseinndelingen Nå håper jeg at dere er i stand til å se gjennom fingrene med følgende tre feil: Overskriften på siden sier at det er inndelingen for LU 2009 (de samme gjelder i år nemlig) Klasse 10 femkamp er fjernet som egen klasse i år (og burde vært det i fjor), da femkamp-modellene uansett stiller i sine respektive klasser i tillegg til å bli vurdert i femkampen Temaklassen i år er "Vinter" og ikke "Afrika" Arild PS Terje, du sier for lite om modellen din til å si noe sikkert, men det ser ut som det blir 1N, Fly jet/rakett 1/72 basic. 1O dersom du har lesset på med aftermarket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Dette kan virke som et dumt spørsmål, men jeg har jo aldri vært med på det her, og prøvde å finne info om det: Regnes det å sette på andre decaler på en modell som aftermarket om modellen ellers er fri for resin cockpit o.l? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 24, 2010 Author Share Posted January 24, 2010 Jeg husker ikke i farten, men jeg tror et sett med nye dekaler går i Basic, om det ellers er "ut av esken". Poenget med skillet Basic/Multimedia var vel å skille på kompleksitet, og dekaler er nå dekaler uansett hvordan du vrir og vender på det. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Tror vi fortsetter med den enkle definisjonen: Setebelter og antenner. Alt annet er detaljering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Mulig jeg er litt blind... men jeg finner hverken forhåndspåmelding eller modellspesifikasjonskjema fra startsida vår. Er vel ikke sikkert alle tenker på å gå via forumet. Hva med å legge inn linkene på forside sammen med plakaten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Helt enig i dette. Jeg regner med at vår nye webredaktør tar tak i dette rimelig kjapt. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Jeg flyttet ut diskusjonen om klasse inndeling til en egen tråd. http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=10264.0 Dermed besudler vi ikke tråden om forhåndsregistrering med diskusjoner som aldri kommer i mål ;D Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Helt enig i dette. Jeg regner med at vår nye webredaktør tar tak i dette rimelig kjapt. Arild Done Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Hei dere! Minner om muligheten for å forhåndsregistrere deg til Skala! Du trenger ikke være 100% sikker på at modellen blir ferdig for å registrere den. Kjappere å stryke en modell som ikke ble med, enn å taste inn opplysningene mens køen vokser bak deg. http://www.ipmsnorge.org/index.php?option=com_facileforms&Itemid=92 Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Thun Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Lurte på hvordan det står til med å konkurrere med modeller som tidligere har vunnet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Lurte på hvordan det står til med å konkurrere med modeller som tidligere har vunnet? Blir ikke det litt rart, da? Du kan ikke konkurrere med en modell som har tatt gull, sølv eller bronse tidligere, så vidt jeg husker. Men du kan sikkert ta med modellen og stille den ut - utenfor konkurranse - hvis du har lyst til å vise den fram. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Lurte på hvordan det står til med å konkurrere med modeller som tidligere har vunnet? Blir ikke det litt rart, da? Du kan ikke konkurrere med en modell som har tatt gull, sølv eller bronse tidligere, så vidt jeg husker. Men du kan sikkert ta med modellen og stille den ut - utenfor konkurranse - hvis du har lyst til å vise den fram. K Er det ikke noe om at en modell som har vært med tidligere, kan delta i andre klasser hvis det passer kriteriene for de klassene? Kan det i såfall gjelde upremierte modeller? Tjommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Thun Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Jo Kyrre, det blir litt rart. Derfor måtte jeg spørre, og jeg er jo en grådig liten trønder Tar den med jeg med premien, for utstilling.. Var sølv i ungdomsklassen i fjor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Klubben har et sett med konkurranseregler der slike ting er godt beskrevet. Jeg foreslår herved at disse reglene legges ut på websidene. Konkurransereglene bør også revideres med jevne mellomrom slik at de er i tråd med gjeldne praksis. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 For å svare spesifikt på Tommys spørsmål, Dette er ordlyden fra de gjeldne konkurransereglene (hvis det ikke har blitt endret): Modeller som tidligere er premiert i IPMS Norges landskonkurranse kan ikke delta. Unntak: Tidligere vinnere kan inngå som en del i et diorama. Disse kan dog ikke være dioramaets hovedobjekt eller utgjøre mer enn 50% av dioramaet. I femkamp kan 2 av de 5 modellene være tidligere vinnere. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 De bør absolutt komme på nett igjen, ja. Jeg trodde de lå ute konstant. Noen må tydeligvis gjøre noe ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 De bør nok også revideres. Men det er kanskje ikke tiden for det kommende uke. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts