Roar Stensrud Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 I år har vi tenkt å prøve å ta de yngste virkelig på alvor. Vi har nå plass til å rigge til noen byggebord for barn og ungdom som kommer på utstillingen og kunne tenke seg å prøve å bygge. Det vi mangler er modeller og verktøy. Så her kommer en oppfordring: Er det noen som har byggesett de etter all sannsynlighet ikke kommer til å bygge, så ønsker vi at noen av settene kan doneres til ungdommen på årets konkurranse. Vi håper å få inn et utvalg ubygde sett som vi rett og slett kan gi til de som ønsker å prøve å bygge. Settene bør ikke være for store eller for kompliserte (eldre Tamiya-sett er jo helt utmerket til formålet for eksempel). Jeg er sikker på at mange (helt sikkert nesten alle) har noe liggende å slenge som kan ofres til dette noble formål. Har noen noe verktøy som kan lånes ut/gis bort er det også bra. Vi snakker helt basic greier her: tang, kniv, fil o.l. Vi kommer antakelig også til å kjøpe inn noe verktøy samt lim og sparkel. Terje Rønningbakken har vært så grei å ta på seg hovedansvaret for å organisere dette, så ta tak i han i denne sammenheng når dere kommer på utstillingen. Men Terje skal få lov å slippe å styre med dette helt alene, så hvis dere har litt tid å avse, så vær så snille å hjelp Terje litt både med organisering og oppfølging av ungdommen. Dette kan vise seg å bli et populært tiltak (vi håper jo det) og da kan det bli mye for en mann. Det er vel ikke å ta i for hardt å si at det er hobbyens fremtid det gjelder, så jeg håper på en viss entusiasme for dette. R. Quote
Anton Chumak Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 Utmerket forslag/ide. Jeg skal grave litt, jeg har helt sikkert noe å donere. Man må jo få de unge over på darkside (russiske fly) så tidlig som mulig... Hvem skal vi ta kontakt med dersom man har noe å donere? Terje? Eller er det bare å holde kjeft og ta med til utstillingen? Quote
Roar Stensrud Posted January 13, 2010 Author Posted January 13, 2010 Utmerket forslag/ide. Jeg skal grave litt, jeg har helt sikkert noe å donere. Man må jo få de unge over på darkside (russiske fly) så tidlig som mulig... Hvem skal vi ta kontakt med dersom man har noe å donere? Terje? Eller er det bare å holde kjeft og ta med til utstillingen? Ta gjerne kontakt med Terje på forhånd slik at han får en formening om antallet byggesett vi får tilgjengelig, men det viktigste er at du tar med setta til LU. Tiloversblevne sett kan selvsagt returneres til sine opprinnelige eiere dersom ønskelig, ellers kan vi spare dem til neste år. Regner med at Terje kommer på banen i denne tråden etter hvert og legger litt føringer for hva han ønsker. R. Quote
Einar Sandvik Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 Høres ut som et fint tiltak. Jeg skal se etter i lageret om jeg finner et sett eller to jeg neppe kommer til å bygge. Viss alle her på forumet gjorde det, skulle det ikke bli manko på byggesett. Einar S Quote
Terje Rønningbakken Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Utmerket forslag/ide. Jeg skal grave litt, jeg har helt sikkert noe å donere. Man må jo få de unge over på darkside (russiske fly) så tidlig som mulig... Hvem skal vi ta kontakt med dersom man har noe å donere? Terje? Eller er det bare å holde kjeft og ta med til utstillingen? Ta gjerne kontakt med Terje på forhånd slik at han får en formening om antallet byggesett vi får tilgjengelig, men det viktigste er at du tar med setta til LU. Tiloversblevne sett kan selvsagt returneres til sine opprinnelige eiere dersom ønskelig, ellers kan vi spare dem til neste år. Regner med at Terje kommer på banen i denne tråden etter hvert og legger litt føringer for hva han ønsker. R. Ønsker og ønsker. Jeg ønsker modeller . Helst Tamiya,Dragon men også Revell, Academy, AMT m.m Men ikke for komplisert. Vet ikke om det er lettest å starte med bil modeller eller fly modeller jeg. Føler att det er litt mindre kludring og lettere å få ferdig på kort tid. Blir litt heavy og starte på en Dragon Tanks eller en Tamiya MC Men skal bli gøy å se hva dere finner fram fra de mørke, støvete avkrokene deres Selv plukker jeg nok ut en Modell hjemme som jeg skal demonstrere div. teknikker. alt fra liming, sliping til lakkering/maling overaskende nok blir nok det en Tamiya bil evnt en 55' Bel Air jeg skal ha ferdig til WeCoMoCo Prekas på PM Terje Quote
Roar Stensrud Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Har håp om at vi kan få en god variasjon i utvalget, så kan ungdommene bare velge hva de ønsker å starte på. Interessene er sikkert ganske forskjellige der også, så et passelig utvalg av bil, fly og panser må være optimalt. R. Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Der ute finnes det garantert en hel haug med gamle Heller-sett som aldri kommer til å bli bygget. Ungene bryr seg ikke om det er Tamiya eller Heller. Ikke sant, folkens? Kyrre Quote
Kjetil Ausland Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 bra at det blir tatt litt i tanke med den yngre generasjonen hobbyen på videre føres kansje noen av de eldre som vil være med de litt tilfelle de har spørsmål? hadde jeg hatt kjangs til å komme på LU /skala så hadde jeg gjerne stillt meg ledig men med flytte utgifter å styr så blir det vanskelig Quote
Kosti Eriksen Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Jeg har et sett eller to som kan doneres. :-) Skal ta det med meg! Quote
Terje Rønningbakken Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 flotters tror jeg har noen selv jeg kan donere Quote
Lasse Thun Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Jeg har desverre ingenting å donere (Det jeg hadde gikk til en nybegynner som jeg kjenner), men jeg har veldig lyst til å hjelpe barn og ungdom (er jo selv 18 om noen dager) med å starte med dette! Det hadde blitt kjempegøy! Quote
Terje Rønningbakken Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Jeg har desverre ingenting å donere (Det jeg hadde gikk til en nybegynner som jeg kjenner), men jeg har veldig lyst til å hjelpe barn og ungdom (er jo selv 18 om noen dager) med å starte med dette! Det hadde blitt kjempegøy! Ta tak i meg så kan vi snakke om det Er plass til flere hjelpere Quote
Mats Averkvist Posted January 23, 2010 Posted January 23, 2010 Jeg har noen sett jeg kan donere også... Barnebyggvennlige... Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Hei alle sammen! Husk at vi har byggebord for de yngste, og at vi gjerne ser at folk tar med seg gamle, eller nye, modeller som kan bygges/øves på av de yngste. Donér byggesettene dine til en god sak istedet for å la de ligge i kjelleren! Quote
Einar Sandvik Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Jeg tar med en av hver av Hellers F-84 og F-86 i skala 1:72 med norske merker. Einar S Quote
Terje Rønningbakken Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Jeg tar med en av hver av Hellers F-84 og F-86 i skala 1:72 med norske merker. Einar S Det er Notert Takker for donasjonen Takker alle for Donerte sett om jeg ikke skulle få sett hvem som donerte hva Ingen Nevnt Ingen Glemt Quote
Recommended Posts