Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktiviteter for de yngste


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

I år har vi tenkt å prøve å ta de yngste virkelig på alvor. Vi har nå plass til å rigge til noen byggebord for barn og ungdom som kommer på utstillingen og kunne tenke seg å prøve å bygge. Det vi mangler er modeller og verktøy. Så her kommer en oppfordring:

 

Er det noen som har byggesett de etter all sannsynlighet ikke kommer til å bygge, så ønsker vi at noen av settene kan doneres til ungdommen på årets konkurranse. Vi håper å få inn et utvalg ubygde sett som vi rett og slett kan gi til de som ønsker å prøve å bygge. Settene bør ikke være for store eller for kompliserte (eldre Tamiya-sett er jo helt utmerket til formålet for eksempel). Jeg er sikker på at mange (helt sikkert nesten alle) har noe liggende å slenge som kan ofres til dette noble formål. Har noen noe verktøy som kan lånes ut/gis bort er det også bra. Vi snakker helt basic greier her: tang, kniv, fil o.l. Vi kommer antakelig også til å kjøpe inn noe verktøy samt lim og sparkel.

 

Terje Rønningbakken har vært så grei å ta på seg hovedansvaret for å organisere dette, så ta tak i han i denne sammenheng når dere kommer på utstillingen. Men Terje skal få lov å slippe å styre med dette helt alene, så hvis dere har litt tid å avse, så vær så snille å hjelp Terje litt både med organisering og oppfølging av ungdommen. Dette kan vise seg å bli et populært tiltak (vi håper jo det) og da kan det bli mye for en mann.

 

Det er vel ikke å ta i for hardt å si at det er hobbyens fremtid det gjelder, så jeg håper på en viss entusiasme for dette.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb:

 

Utmerket forslag/ide. Jeg skal grave litt, jeg har helt sikkert noe å donere. Man må jo få de unge over på darkside (russiske fly) så tidlig som mulig... :shifty: Hvem skal vi ta kontakt med dersom man har noe å donere? Terje? Eller er det bare å holde kjeft og ta med til utstillingen?  ???

 

Ta gjerne kontakt med Terje på forhånd slik at han får en formening om antallet byggesett vi får tilgjengelig, men det viktigste er at du tar med setta til LU. ;) Tiloversblevne sett kan selvsagt returneres til sine opprinnelige eiere dersom ønskelig, ellers kan vi spare dem til neste år.

 

Regner med at Terje kommer på banen i denne tråden etter hvert og legger litt føringer for hva han ønsker.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb:

 

Utmerket forslag/ide. Jeg skal grave litt, jeg har helt sikkert noe å donere. Man må jo få de unge over på darkside (russiske fly) så tidlig som mulig... :shifty: Hvem skal vi ta kontakt med dersom man har noe å donere? Terje? Eller er det bare å holde kjeft og ta med til utstillingen?  ???

 

Ta gjerne kontakt med Terje på forhånd slik at han får en formening om antallet byggesett vi får tilgjengelig, men det viktigste er at du tar med setta til LU. ;) Tiloversblevne sett kan selvsagt returneres til sine opprinnelige eiere dersom ønskelig, ellers kan vi spare dem til neste år.

 

Regner med at Terje kommer på banen i denne tråden etter hvert og legger litt føringer for hva han ønsker.

 

R. :)

Ønsker og ønsker. Jeg ønsker modeller ;D . Helst Tamiya,Dragon men også Revell, Academy, AMT m.m Men ikke for komplisert. Vet ikke om det er lettest å starte med bil modeller eller fly modeller jeg. Føler att det er litt mindre kludring og lettere å få ferdig på kort tid. Blir litt heavy og starte på en Dragon Tanks eller en Tamiya MC :pinch: Men skal bli gøy å se hva dere finner fram fra de mørke, støvete avkrokene deres :P

 

Selv plukker jeg nok ut en Modell hjemme som jeg skal demonstrere div. teknikker. alt fra liming, sliping til lakkering/maling :) overaskende nok blir nok det en Tamiya bil evnt en 55' Bel Air jeg skal ha ferdig til WeCoMoCo :)

 

Prekas på PM

 

Terje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at det  blir  tatt litt i  tanke med  den yngre  generasjonen    hobbyen på  videre  føres    kansje noen av de  eldre som  vil være med de  litt tilfelle de  har spørsmål? hadde jeg  hatt  kjangs til å  komme  på LU /skala så  hadde  jeg  gjerne  stillt meg  ledig  men  med  flytte  utgifter å  styr  så blir det vanskelig 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.