Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det har kommet opp forslag/ønske om å se igjen gamle modeller -"Golden Oldies"  ;) på kommende års LU. Noe sånt som vi gjorde første året på Olavsgård. Så det blir en egen utstilling i konkurransen.

En fin måte å gjøre dette på er at hver lokalavdeling selv påtar seg å få sine medlemmer til å ta med gamle modeller. Vi gjør det slik:

1. En person fra hver lokalavdeling (gjerne formannen) tar opp dette på neste medlemsmøte og er ansvarlig for deltakelsen fra sin avdeling.

2. Vedkommende som er ansvarlig fra hver lokalavdeling sørger for å få laget en oversikt over de modellene som blir med i lokalavdelingsutstillingen og sender denne til meg. Siste frist er helgen før LU.

Jeg vil at oversikten skal inneholde følgende for hver modell:

-Navn på forbildet/dioramaet/vignetten

-Skala

-Eventuelle tildligere premieringer på LU (hvilken plass og hvilket år)

3. Lokalavdelingen lager en plakat som forteller hvem de er. Denne skal selvsagt plasseres ved bordene lokalavdelingen får tildelt på LU.

Sett i gang!

R. :)

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted

Unnskyld at jeg ikke har lagt merke til dette spørsmålet før (PM er en god ide dersom et svar på noe kreves inne rimelig tid).

Som jeg har sagt til noen andre: Trenger ikke flagg og hornmusikk! Faktaplakat som du nevner burde holde bra.

Posted

Det ser nå ut til å bli såpass mange modeller fra lokalavdelingene at jeg rett og slett ikke har kapasitet til å lage lapper til alle sammen. Så hvis noen lurer på noe om modellene, så får de prøve å spørre noen som er ved den enkelte stand i stedet.

Imidlertid ønsker jeg fremdeles en oversikt fra lokalavdelingene om hva som kommer av modeller slik at jeg får en viss formening om hvor mange bord hver enkelt lokalavdeling trenger.

Lokalavdelingene, andre enn IPMS Østlandet, har sin egen person å rapportere inn modellene til (som regel formannen).

Modellbyggere som sogner til IPMS Østlandet bes rapportere inn modeller til Thor Erik Kristiansen (forum-PM eller u-kristi@online.no)

Nadir var backup her ettersom Thor Erik hadde datatrøbbel en liten stund, men det tror jeg er i orden nå.