Jump to content

Jungel Spitfire med fransk vri

Jan Roger Hansvoll
 Share

Recommended Posts

Det er naa sant, men det er forskjell paa fly og panser.  Om motoren stopper, saa staar man stille - et fly faller ned.  Og forskjellene mellom suksess og fiasko kan vaere haarfine.  Et lag med is paa vingene paa et fly kan vaere katastrofe selv om det ikke endrer vingeprofilen mye - for ikke aa snakke om vekten. Naa er ikke dette noe argument for at feltmodifikasjoner ikke finner sted paa fly - det gjoer de, men man maa tenke etter hva slags konsekvens dette har for aa si hvorvidt det er sannsynlig at det har forekommet eller ikke.

Jens

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Bra!

Men det er ennå tid fram til SKAL(L)A for din Spit også, Andre.

Shit au, det gikk ikke denne gangen.  :'( Hadde håpet å bli ferdig men OL og noen små tabber/korreksjoner gjorde at jeg snublet på målstreken.

Jeg fikk lakkert de 2 gråfargene igår og fikk satt på tyggismaskering men tok ikke sjansen på noe lakkering, det ble noe seint.

maskeringCamo.jpg

Litt renhold i lakkboksen var også på sin plass, men i dag fyrte jeg opp kompressoren å fikk på siste lakkstrøk.

kamoFerdig.jpg

Det som gjenstår nå er litt klarlakk og dekalering/væring, men å brenne lyset i begge ender har jeg ikke lyst til på denne modellen. Den havner ikke på "skammenshylle" (forhåpentligvis)  ::)

Jeg får heller ta årets SKALA som en inspirasjonsboost å ferdigstille Jungelspiten i nær fremtid.

Vi snakkes imorgen  :thumb:

JR