Jens Håkon Brandal Posted December 5, 2009 Share Posted December 5, 2009 Det er naa sant, men det er forskjell paa fly og panser. Om motoren stopper, saa staar man stille - et fly faller ned. Og forskjellene mellom suksess og fiasko kan vaere haarfine. Et lag med is paa vingene paa et fly kan vaere katastrofe selv om det ikke endrer vingeprofilen mye - for ikke aa snakke om vekten. Naa er ikke dette noe argument for at feltmodifikasjoner ikke finner sted paa fly - det gjoer de, men man maa tenke etter hva slags konsekvens dette har for aa si hvorvidt det er sannsynlig at det har forekommet eller ikke. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 nja det har vel aldri vøri snakk om store modifikasjoner på Spiten sånn rent interiøer messig, setet er gansk likt i periodene. Er hullene i fremkant av setet store nok til å holde på plass små flasker fra danske båten, Bottolf bare spør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Bombeopphenga under vingene var i alle fall kraftige nok til å henge øltønner i, og det ble faktisk fløyet alkohol over Kanalen på den måten mens den norske vingen lå stasjonert på Kontinentet mot slutten av krigen. Men, nå har vi vel spora av denne tråden nok. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Vis noen nye oppgraderinger her før denne tråden havner i bableboksen, Jan Roger. Her har du et bilde av en Merlin 61 til inspirasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Flott motorbilde dette der, viser mye av tennpluggledninger og div mekanismer. Vi vil ha flere bilder Geir! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Motorbilder side opp og side ned finner du i boken Spitfire LF.Mk.IX fra Wings&Wheels Publications fra Tsjekkia. ISBN 80-86461-25-9 Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Roger Hansvoll Posted February 2, 2010 Author Share Posted February 2, 2010 En liten oppdatering på jungelspiten. Har nå fått satt på plass hjerte på spiten, den smatt på plass som hånd i hanske. Nå som SKALA nærmer seg med stormskritt må nok tempoet økes på prosjektet. :'( JR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Great man Du er sikkert første siste og eneste som får denne ferdig til SK"U"LA 2010. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 Bra! Men det er ennå tid fram til SKAL(L)A for din Spit også, Andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Roger Hansvoll Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 Bra! Men det er ennå tid fram til SKAL(L)A for din Spit også, Andre. Shit au, det gikk ikke denne gangen. :'( Hadde håpet å bli ferdig men OL og noen små tabber/korreksjoner gjorde at jeg snublet på målstreken. Jeg fikk lakkert de 2 gråfargene igår og fikk satt på tyggismaskering men tok ikke sjansen på noe lakkering, det ble noe seint. Litt renhold i lakkboksen var også på sin plass, men i dag fyrte jeg opp kompressoren å fikk på siste lakkstrøk. Det som gjenstår nå er litt klarlakk og dekalering/væring, men å brenne lyset i begge ender har jeg ikke lyst til på denne modellen. Den havner ikke på "skammenshylle" (forhåpentligvis) Jeg får heller ta årets SKALA som en inspirasjonsboost å ferdigstille Jungelspiten i nær fremtid. Vi snakkes imorgen JR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Ser jo særdeles stiilig ut. Synd med en "Nortug sprekk" på oppløpstiden, men jeg tror du måtte foretatt en tidsreise tilbake i neste uke skulle du ha rukket å få på deckaler og alt småtterietet som gjensto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 De bekrefter det jeg har faatt hoere at det er endel jobb med settet selv om det er bra stoep og alt det der. Ingen vits aa rushe prosjektet og oedelegge mange timers arbeide. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts