Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag/Ønsker til foredrag/seminar LU2010


Sigve Hansen

Anbefalte innlegg

Nå som lokaliseringen av LU2010 er bestemt, og styret er i gang med å lete etter foredragsholdere og planlegge seminarer, tenkte jeg det kunne være en ide å komme med forslag og ønsker om hva de som skal delta vil ha.

 

Personlig kunne jeg tenke meg en reprise med Per Olav Lund. Gikk glipp av dette i 2009, men hørte at det var veldig lærerikt.

En topp bilbygger hadde heller ikke vært feil, f.eks. en mann som Juha Airio fra Finland.

 

Håper at styret ikke har for mye imot en forslags/ønsketråd som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, med fare for å kaste bensin på forslagsbålet her. Siden LU nå blir på LETO hallen. Hva med å få organisert en felles "Studietur" til forsvarets flysamling på Gardermoen. dette er jo rett i nærleiken. Kunne kanske få til en omvisning med noe grupperabatt og greier. Transport kan man gå sammen om. 4 i hver bil. Eller vil dette ta fokuset fra LU? ??? Skal uansett ikke tråkke noen på tærne her. Som sagt bare et forslag. Kjør debatt :)

 

 

Mvh.

 

Arnfinn aka. Smurfen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag:

 

I fjor var demoene filmet, og vist på en lerret. Hadde det vært mulig å filme, og lagre dette digitalt? Slikt at det kan senere bli f.eks opplastet på Youtube eller andre sider.

 

Eller solgt til inntekt til IPMS...så sant; 1) foredragsholdere aksepterer dette 2) kostnadene gjør at det ikke blir uforholdsmessig dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag:

 

I fjor var demoene filmet, og vist på en lerret. Hadde det vært mulig å filme, og lagre dette digitalt? Slikt at det kan senere bli f.eks opplastet på Youtube eller andre sider.

 

Eller solgt til inntekt til IPMS...så sant; 1) foredragsholdere aksepterer dette 2) kostnadene gjør at det ikke blir uforholdsmessig dyrt

 

Bra ide det og.  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juha Airio er et meget godt forslag.

 

Godt forslag.

Men det tror jeg blir vanskelig... uten at jeg skal si noe for sikkert.

Alle de gangene jeg har vært på Capital Modelers i Stockholm så har Juha fått Best in Show.

Men jeg har aldri sett mannen, for han sender modellene med noen kamerater.

Så om han er utrolig opptatt eller bare veldig asosial vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Alle foredragsholderne kan godt kjøre reprise, da det var mange av oss som ikke fikk plass i fjor.

 

-Forsvarsmuseet har mange godbiter på hjul og belter på et større lager i området.

Kontakt FMU for å sjekke ut muligheten for "Åpent hus".

 

Håvard

 

Dette er et godt forslag. Dette lageret er jo ikke alment tilgjengelig til vanlig.

 

Synes også Juha er et godt forslag. (Han var på Grevens Glue Galore i sommer)

Det er vel noen som klarer å få kontakt med mannen og høre...

 

Semming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt åpne for forslag og sjekker ut hvordan ståa er med flere utlendinger. Men som Niclas indikerer ønsker vi veldig gjerne å spille på lokale talenter også

 

Når det gjelder forsvaret sin samling så er det klart at det hadde vært gøy, men det må sies at med det løpet vi har planlagt så tror jeg kanskje det blir snaut med tid til denslags. Det kommer til å bli nok å gjøre på utstillinga, det kan jeg garantere.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Juha Airio er et meget godt forslag.

 

Godt forslag.

Men det tror jeg blir vanskelig... uten at jeg skal si noe for sikkert.

Alle de gangene jeg har vært på Capital Modelers i Stockholm så har Juha fått Best in Show.

Men jeg har aldri sett mannen, for han sender modellene med noen kamerater.

Så om han er utrolig opptatt eller bare veldig asosial vet jeg ikke...

Neida. Vel er han en snurrig skrue, men helt asosial er han ikke. Traff han nå i sommer på Grevens Glue Galore, og jeg har truffet han flere ganger på CCM. Og helt riktig, han er en gud på "modifisertresinkarrosseriellerscratchbyggingogsuperfinnish-plastbilmodellhimmelen". :praise:

Jeg kan emaile han og spørre litt løslig, i første omgang.

 

Har også en kammy i Stocholm, Staffan Linder,  som regnes som en av de beste innen  "store-figurer- sculping" og malejobb på tilsvarende. Kan ta en ny forspørsel. Han var interressert forrige gang jeg spurte, men dette har vel litt med økonomi og gjøre også, regner jeg med? Vi svei jo av endel penger i fjor, så det må kanskje litt sparebluss til i år? Da er lokale krefter mer aktuellt.

Uansett gleder jeg meg til februar. :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.