Gå til innhold
  • Bli medlem

Spit Vc Trop Malta


Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg kunne også tenkt meg at kjeledressen kunne være til bruk i spesielt høgtflygende fly.

 

I ei bok jeg har lest, skrevet av en norsk jagerflyger, forteller forfatteren at det var så iskaldt å fly i de høgdene vanlige jagerfly etterhvert opererte i, at han fikk forfrysningsskader i lungene. Hvordan var det så å fly i enda større høgder?

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kommer sent Kyrre, så kommer du i allefall godt  :)

Tusen takk for varmende ord!!

 

Når det gjelder Seafire så ser det ut til at det blir en av de tre tidligere nevnte 894 sqn maskinene (1 P, 1 G, eller 1 T). Har bestilt kanoner (Mk IX versjon) og litt bedre eksosrør.

Skal lage en egen tråd om dette så snart jeg kommer i gang. Ser ut som om jeg skal komme i havn med brukbare id nummere og serienummere.

Og jeg skal være glad for all informasjon jeg kan få.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte denne veldig godt! En litt anderledes Spitfire som ha en historie å fortelle. Og de vingerøttene er vel bare sånn Special Hobby-sett skal være, slet med akkurat det samme på min Centauro også.

 

Men brukte ikke pilotene kortbukser på Malta tro? Ikke at jeg har peiling, men pilotfiguren i Tamiyas Vb Trop-sett har nå en litt lettere uniform med kjekke kortbukser. Ville tro det var litt varmt på Malta om sommeren også. Ikke at det spiller så stor rolle, siden Screwball sikkert ikke fikk med seg tropeuniformen fra England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!  :)

 

Når det gjelder uniformene så skal jeg ikke si skråsikkert at de faktisk brukte vanlige uniformer på sommeren. Jeg har sett et bilde fra Malta der bakkepersonell har tropisk uniform, mens pilotene (kan ikke si om de har kortbukser grunnet vinkelen)  har mørke jakker ( bildet var tatt på høsten). Men det er helt klart at tropiske uniformer ble brukt om sommeren også av pilotene (har også sett bilde av pilot med vanlig jakke og kortbukser). Nå hadde jeg ikke noen figur med tropeuniform liggende, så da ble det som det ble.

 

Screwball fløy denne maskinen om sommeren - juli, om jeg ikke tar feil, så poenget ditt er veldig bra. Og nå vet jeg hvor jeg kan finne en brite i tropeuniform, virker ikke å være så mange av de i sirkulasjon!

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare hyggelig!

 

Her er et bilde av Screwball forfra...

 

Screwball24.jpg

 

 

Og her er esken han kom i, inneholder to av hver av figurene på boksen, sorry for dårlig kvalitet på bildet, men det er altså fra Hasegawa... (urettferdig nok er det to forskjellige japanere og to forskjellige tyskere med...)

 

Figurboks27.jpg

 

Håper dette var til hjelp...

 

:)

SAS

 

He, he!

Bra figur, men bildet jeg har av Burling i en bok viser en litt slankere pilot wOOt

 

Bare kødder.......

 

Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jo du har nok rett er jeg redd. På de bilder jeg har sett av ham, så ser han i allefall bra lang og tynn ut.

Men figuren jeg hadde til disposisjon var hverken lang eller tynn, snarere noe "stutt". Kunne jo ha prøvd å forlenge ved å holde ham forsiktig over stearinlys og strekke ham på den måten  wOOt

 

klarte i det minste å barbere bort en bart han hadde, og fikk gjort ansiktet litt mindre bollete  :P

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.