Tommy Hvidsten Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Bombegutta hadde jo noen flydresser med elektrisk oppvarming, kanskje det er en av dem? (Spekulerende) Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted August 26, 2009 Author Share Posted August 26, 2009 Mulig du er inne på noe der... Hadde et par bilder til, beklager litt dårlig kvalitet på bildene - Sånn, da er det bare å spekulere videre SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Jeg kunne også tenkt meg at kjeledressen kunne være til bruk i spesielt høgtflygende fly. I ei bok jeg har lest, skrevet av en norsk jagerflyger, forteller forfatteren at det var så iskaldt å fly i de høgdene vanlige jagerfly etterhvert opererte i, at han fikk forfrysningsskader i lungene. Hvordan var det så å fly i enda større høgder? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Kommer sent inn, men ville bare si at jeg synes modellen din ble særdeles bra. Utrolig artig skjema - og ikke minst - et gjennomført skjema. Du har fulgt opp logikken rundt overmaling/opphold på Malta osv. Me likey! Veldig inspirerende. Når det ellers gjelder Seafire skal vi nok bidra med det vi har. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted August 27, 2009 Author Share Posted August 27, 2009 Om du kommer sent Kyrre, så kommer du i allefall godt Tusen takk for varmende ord!! Når det gjelder Seafire så ser det ut til at det blir en av de tre tidligere nevnte 894 sqn maskinene (1 P, 1 G, eller 1 T). Har bestilt kanoner (Mk IX versjon) og litt bedre eksosrør. Skal lage en egen tråd om dette så snart jeg kommer i gang. Ser ut som om jeg skal komme i havn med brukbare id nummere og serienummere. Og jeg skal være glad for all informasjon jeg kan få. SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Finn tråd, me like Væring slik det antakelig var for disse feltmaskinene. Flott resultat på alle områder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Dette synes jeg var veldig bra!" Figuren og basen plasserer plasserer flyet inn i en setting som gir "titteren" mye mer enn "modell på bord"-varianten. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle Haug Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Likte denne veldig godt! En litt anderledes Spitfire som ha en historie å fortelle. Og de vingerøttene er vel bare sånn Special Hobby-sett skal være, slet med akkurat det samme på min Centauro også. Men brukte ikke pilotene kortbukser på Malta tro? Ikke at jeg har peiling, men pilotfiguren i Tamiyas Vb Trop-sett har nå en litt lettere uniform med kjekke kortbukser. Ville tro det var litt varmt på Malta om sommeren også. Ikke at det spiller så stor rolle, siden Screwball sikkert ikke fikk med seg tropeuniformen fra England. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted August 31, 2009 Author Share Posted August 31, 2009 Takk alle sammen! Når det gjelder uniformene så skal jeg ikke si skråsikkert at de faktisk brukte vanlige uniformer på sommeren. Jeg har sett et bilde fra Malta der bakkepersonell har tropisk uniform, mens pilotene (kan ikke si om de har kortbukser grunnet vinkelen) har mørke jakker ( bildet var tatt på høsten). Men det er helt klart at tropiske uniformer ble brukt om sommeren også av pilotene (har også sett bilde av pilot med vanlig jakke og kortbukser). Nå hadde jeg ikke noen figur med tropeuniform liggende, så da ble det som det ble. Screwball fløy denne maskinen om sommeren - juli, om jeg ikke tar feil, så poenget ditt er veldig bra. Og nå vet jeg hvor jeg kan finne en brite i tropeuniform, virker ikke å være så mange av de i sirkulasjon! SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle Haug Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Vel, skal sies at den figuren er sittende og ment til å brukes i cockpiten da. Men jeg har ikke bruk for han, så si fra om du har bruk for Biggles i tropeuniform. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Stangvik Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Bare hyggelig! Her er et bilde av Screwball forfra... Og her er esken han kom i, inneholder to av hver av figurene på boksen, sorry for dårlig kvalitet på bildet, men det er altså fra Hasegawa... (urettferdig nok er det to forskjellige japanere og to forskjellige tyskere med...) Håper dette var til hjelp... SAS He, he! Bra figur, men bildet jeg har av Burling i en bok viser en litt slankere pilot Bare kødder....... Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted September 12, 2009 Author Share Posted September 12, 2009 Haha, jo du har nok rett er jeg redd. På de bilder jeg har sett av ham, så ser han i allefall bra lang og tynn ut. Men figuren jeg hadde til disposisjon var hverken lang eller tynn, snarere noe "stutt". Kunne jo ha prøvd å forlenge ved å holde ham forsiktig over stearinlys og strekke ham på den måten klarte i det minste å barbere bort en bart han hadde, og fikk gjort ansiktet litt mindre bollete SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Flygerne blir generelt seende ganske korpulente ut i full flygerhabitt, synes jeg, så jeg mener det er liten grunn til å prøve noe seigmanntriks på Screwball. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts