Gå til innhold
  • Bli medlem

Par i spitfire


Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 4 uker senere...

Ei erfaring jeg gjorde under Skala 2010, var å være nøye med å sjekke modellene under pakking og oppakking. 15 modeller er forøvrig kanskje i meste laget å holde styr på.  :shifty:

 

På ørkenhurricanen hadde antennevaieren falt av på turen, og det oppdaga jeg ikke før under nedpakkinga etter at Skala 2010 var over. Understellet på autogiroen var knekt da jeg kom heim. :pinch:

 

Da jeg pakka opp Mk. IXc-spitfiren i Letohallen, oppdaga jeg at speilet på vindskjermen var forsvunnet. Da skjønte jeg at denne modellen var sjanselaus i konkurransen, for speilet fant jeg ikke igjen. Senere ble jeg gjort oppmerksom på at en laus hjullegg hadde vridd seg på den samme modellen. Det siste hadde jeg imidlertid kunnet fikse lett.  :pinch:

 

Tilbake på hobbyrommet er knekt understell på autogiroen, manglende antennevaier på hurricanen og manglende speil på spitfiren blitt fiksa.

 

Nytt speil laga jeg ved å ta en bit varmstrukket plast, som jeg holdt over et lys, slik at spissen smelta. Mens plastklumpen ennå var mjuk, trykte jeg sida av klumpen, som skulle bli speilsida, mot et flatt underlag. NB! Jeg gjorde en del forsøk før jeg ble fornøyd.

 

Til slutt ble speilet finpussa til. Så var det bare å male speilet med krom fra Alclad og resten med mørkegrønn fra Xtracrylix.

 

Voila: Ferdig speil.

Lage_speil_av_sprue_web.JPG.2b2ecb555f33f39d0d830f605fda409d.JPG

Lage_speil_av_sprue_2_web.JPG.9145991e901fa890f12e800a6ae007a9.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.