Gå til innhold
  • Bli medlem

Par i spitfire


Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for tipset. PSP i fotoets fra Gold Medals er nå bestilt.

 

Jeg begynner nå å se enden på bygginga av RAb-en også. Her er den plasser oppå basen med PSP-dekke fra Eduard.

 

Flyet har fått et strøk Johnson, dekaler, johson og lett væring oppå. Litt touch up og væring gjenstår, samt det siste laget med  mattlakk..

12_11.09_Spitftre_i_sluttfasen_001_red.jpg.fd5e99857b218473a31f72fe13ee6a6e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observante som medlemmene av dette forumet er, så alle sikkert straks at speilet oppå vindskjermen mangla.

 

Det originale speilet i ICM-byggesettet var for stort, så jeg filte av det til passe størrelse, men da jeg skulle lime det på plass, spratt det plutselig ut fra pinsetten, og borte var det.

 

Nå holder jeg på å lage et nytt speil. Råmaterialeter er ei knappenål med metallhode, av den typen som skjorter pleier å være festa på plass med i pakken fra konfeksjonsbutikken. Her har jeg filt vekk halve hodet på den ene sida og har malt den plane flata som skal være speil, med blanksvart Humbrolmaling. Oppå der har jeg etterpå lagt Alclad krom. Så skal bakstykket og skaftet til speilet få et strøk mørkegrønt, før jeg kapper av skaftet, det vil si nåla, i passe lengde og limer speilet på plass.

 

Til slutt gjenstår å lime på transparente røde og grønne vingetupplys og et klart halelys.

 

Flaggstripene på den svarte spinneren ble ikke så strøkne som jeg hadde håpa på, men det får duge slik de ble.

5acf72196c392_12_11.09_speil_av_stoppenl_red.jpg.5a6e50f82a6d34fa834238ac80a255de.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger her og for innspill underveis i byggeprossessen. Jeg har lært mye om Spitfire Mk. IX gjennom dette prosjektet, gjennom å sammenlikne de to byggesetta fra Hasegawa og ICM, og gjennom informasjon fra folk som har fulgt denne tråden.

 

 

Nå har jeg tre Spitfire-modeller klare for LU 2010, en Mk.XI i skala 1:72 og to MK. IX i skala 1:48.

 

Nå gjenstår det bare litt arbeid med baser. Er det noen som aner hvor det eventuelt går an å få tak i ei slik startvogn som den på bildet?

PV181_2.jpg.8af31a35ec0c5c8fa862883d54118bb0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg pakke fra USA med bestilt PSP i fotoets i skala 1:72 og 1:48 fra Verlinden. Kjapt levert. men relativt dyr frakt.

 

Det ble både en positiv og negativ opplevelse å pakke opp dette: Det positive var at de ikke trengte å males. De var blanke, med fiks ferdige rustflekker. Nydelig!

 

Så det negative: En slik pakke er alt for lite til en base. Her har jeg fotografert skala 1:48-PSP-en oppå ei lita baseplate i svart plast fra Eduard. Eduard leverer PSP-baseplater i to størrelser. Den minste baseplata fra Eduard er ikke større enn den strengt tatt må være, og vi ser at det behøves minst seks pakker med fotoets fra Verlinden for å være nok til en base. Akk, o ve! Her må det en ny bestilling til.

18_11.09_PSP_i_ets_og_plast_red.jpg.f766d09f970bf33509f1ddd3a162555e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det britiske bakkeutstyret i Pro Modeller-byggesettet, Ei starter-vogn og ei bensinvogn, er blitt bygd i juleferien. Her er det prøvemontert. (Slangen gled for langt opp på nesen til Spitfire-modellen under den siste justeringa før jeg skulle ta bildet, ser jeg. )

 

Da jeg fornøyd skulle sjekke opp monteringa i forhold til bildene i boka Spitfire saga, så jeg at 331 skvadron hadde en annen type starter-vogn.  :doh:

 

Einar S

9._januar_Starter-vogn_og_bensinvogn_red.jpg.04fb7392e434a7a2d76e3a27a296c090.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.