Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som skal til C4-open i Malmö 25-26 oktober?


Mats Averkvist

Anbefalte innlegg

Välkomna till C4-OPEN 2008, södra sveriges största tävling och arrangemang för modellbyggare.

Arrangemanget avhålles på Teknikens och Sjöfartens hus (Tekniska Museet) i Malmö 25-26 Oktober.

 

I skrivandes stund har vi 241 modeller anmälda av 45 byggare. Jag känner personligen ca 15 st till vars anmälningar ännu inte kommit in (hint, hint), och det finns säkert fler som inte jag känner som inte anmält sej.

Angående aefteranmälningar så är det inga problem men vi upps kattar om ni ändå försöker skicka in era anmälningar i förväg per post trots att "tiden egentligen löpt ut", det underlättar för incheckningen.

Det verkar mao som om det blir en hel del objekt på borden iår.

Byggare från Danmark, Norge, Stockholm, Östergötland, Västergötland, Blekinge, Göteborg, ja ända uppifrån Jämtland har anmält sej.

Bland dom anmälda modellerna kan jag nämna att det finns MÅNGA bidrag till årets temaklass "I kronans kläder eller tvärtom" vilket är OERHÖRT glädjande! :-)

Denna klassen kommer att bli grymt underhållande att få kolla in tror jag.

 

Följande försäljare kommer att utbjuda sina varor till hugade spekulanter:

 

Toysoldier

Tennsoldaten

Alpha Hobby

Minimodeller

Stenvalls Förlag

M&D Hobby

Helsingborgs Hobbycenter

Kempes Hobby

Hobbyimporten Norrrköping

Puma Hobby

Modelcraft

 

Följande föreningar och privatpersoner kommer att visa upp sej:

 

IPMS Sverige

SFF

En privat N skalejärnväg

En privatperson från Tyskland kommer att visa upp sina raketmodeller

Magnus Berggren och Jesper Nielsen komemr att demonstrera och testa olika airbrushs.

 

Följande grossister kommer att finnas på plats för att visa upp sitt sortiment:

 

A&L (Italeri, Dragon, Hasegawa mfl)

Sindcore (Miniart, Roden mfl)

 

Följande föredrag finns på programmet:

 

Lördag: Christer Baadstöe berättar om och visar bilder på svenska militära fordon från Kongokrisen.

 

Söndag: Krister Sjöström visar hur man jobbar med Bare Metal Foil.

 

På Lördagskvällen kommer naturligtvis "Pub C4a" att hålla öppet för hungriga, törstiga och "snackesugna" modellbyggare o hangarounds!

Här serveras billig o god öl samt enkel, god och mättande mat.

När maten sjunkit ner kommer "Tävlingen för riktiga modellbyggare" att genomföras, i år för första gången signerad Jacob de Mare. Enligt "inside information" bör man läsa på om Israeliska Shermans (vad som helst är bättre än Thor Moden o Dirch Passer!). :-)

I denna tävlingen sållas agnarna från vetet, pojkarna från männen, bilbyggarna från pansarbyggarna osv..... :-)

 

C4-OPEN kan iår stoltsera med ett fantastisk prisbord, tack vare våra generösa sponsorer:

 

A&L (Dragon, Italeri, Hasegawa mfl)

Sindcore (Roden, Miniart mfl)

Eber Toys (Tamiya)

Brio Partner (Revell)

Minimodeller

Toysoldier

Stenvalls Förlag

HELO MIniatures

M&D Hobby

Marivox

Puma Hobby

Alpha Hobby

Helsingborgs Hobbycenter

Modelcraft

Drewex

Hobbyfixaren

Bison Decals

 

Jag vill också passa på att nämna att vi har fler specialpriser än någonsin och det senast instiftade är:

 

"Bästa Basplattan"

 

Allt för att främja basplattans framtid i modellbyggarsverige.

 

Som ni förstår kommer det att bli en kanonhelg!

 

Jag vill önska ALLA hjärtligt välkomna ännu en gång.

 

För detaljer, kolla in:

 

www.c4-open.nu

 

Erik Ahlström

Ordförande C4-OPEN 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.