Gå til innhold
  • Bli medlem

Forandring på forumet - Bableboksen krever "innmelding"


Anbefalte innlegg

Har lest og lest, men er like blank,,,,, :'( ???

 

Roy

Roy,

 

Bableboksen blir ikke lenger synlig for alle medlemmer fra i dag. Vil du ha tilgang til Bableboksen må du melde deg på hos Arild. Arild gir deg tilgang og da vil du se forumet som vanlig. Med bableboksen.

 

De som IKKE ønsker å være med på bableboksen trenger ikke gjøre noen ting. For dem vil bableboksen for alltid være skjult.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg avsporinger og babbling i seriøse byggetråder gir et mye mer useriøst inntrykk av forumet enn bableboksen, som nettopp er der som en egen seksjon for lausprat.

 

Det er det også mange som er enige i, og vi oppfordrer alle til å stramme inn på dette. Det er naturligvis lett å bli revet med, og er man først vant til å snakke om hva som helst, så blir det fort sånn.

 

Jeg har tidligere tilbudt folk som vil ha ryddet opp i byggetrådene sine, hjelp til å få fjernet utenomsnakk. Dette tilbudet står ved lag, men du må be om det. Uten at du trenger å føle deg som en busemann av den grunn.

 

Einar - som gjerne vil ha adgang til den svartsladda bableboksen.  ;)

 

Det skal du få, for du har vel sendt PM?  ;)

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk merket at en del ikke lenger er så aktive med byggeinnlegg som de var før og har sett at mengden byggestoff er mindre sett opp mot løspraten. Jeg har hatt stor glede av å lese mye i bableboksen, med delenøtter og reisebeskrivelser som de store favoritter og håper dette fortsatt vil bli en del av hverdagen på dette forumet.

 

Som modellbygger anser jeg meg fortsatt i startfasen og siden jeg for det meste bygger fly krydret med litt panzer har jeg fått med utrolig mange gode tips fra dette forumet fra relevante byggetråder her inne. Jeg har sett en nedgang på slike tråder og vel vitende om at jeg selv ikke har bidratt med en tøddel (er mottaker av tips, ikke formidler...er ikke flink nok ennå) så synes jeg det er synd. Dersom det er riktig at flere gode bidragsytere har trappet ned på dette forumet fordi det er for mye utenomfaglig prat er det veldig synd, og jeg håper at moderatorenes tiltak kan snu den trenden.

 

Som alt annet er vel dette en balansegang og siden forumet oppsto i sin nåværende form har mange nye kommet til. Denne massive tilveksten av nye på forumet har kanskje tynnet ut "den harde kjerne" som var med før forumet ble seende ut som det gjør i dag og innholdet på forumet har endret seg deretter med den følge at de som ønsker et forum som er mer spisset mot hobbyen har sett etter en ny arena.

 

Jeg ser derfor poenget med moderatorenes organisering av forumet og håper at vi oppnår den ønskede effekten.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også fordelen med denne avgjørelsen, og her har man en "ja takk begge deler"-løsning som burde tilfredsstille de fleste. Vil man slippe å tråle seg gjennom et lass med tråder kan man det, vil man fortsette å bruke forumet også som en type sosial arena for å bli bedre kjent med hverandre ikke bare som modellbyggere, er muligheten til dette også til stede. Som profesjonell "babler" ønsker jeg selvsagt fortsatt til denne seksjonen.

Anders, jeg håper du vil fortsette med dine reiseskildringer, disse er noen av de mest underholdende trådene på forumet! :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man boer vel vaere forsiktig med aa legge merkelappen "ufornuftig" paa innlegg som ikke stoetter opp under det man selv mener Kyrre? 

 

Har sittet paa gjerdet en liten stund og sett argumenter for og i mot, og som mange andre sikkert har merket, saa har PC og TV en ting til felles - de kan fort bli store tidstyver.  Jeg tar meg selv i aa surfe og sjekke innlegg uten maal og mening noen ganger, og det er ikke til aa komme bort i fra at det av og til blir vanskelig aa legge vekk PC'n (forsaavidt enkelt naar hjemmePC'n er gaaen) og heller gjoere noe konstruktivt.  Selv om det aa blokkere bableboksen med mindre man ber om det i prinsippet virker som aa maatte gaa og handle paa polet eller plassere spilleautomater i en hall med 18 aars grense, saa er det fortsatt enkelt aa motta den for de som oensker det, men det gjoer og terskelen til aa ikke lese loest og fast (mest loest) om hva man har gjort i helgen hoeyere, og dermed kan man kanskje redusere tidstyven noe?  La oss naa proeve ordningen og hoeste erfaringer for man spaar bableboksens doed.  Om trafikken fortsetter som foer, saa har det kanskje ingen hensikt aa legge inn hindringen den i det hele tatt og det gaar tilbake til det gamle?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man boer vel vaere forsiktig med aa legge merkelappen "ufornuftig" paa innlegg som ikke stoetter opp under det man selv mener Kyrre? 

 

Det er jeg enig i. Derfor har jeg heller ikke sagt at noen er ufornuftige. Jeg leste gjennom innleggene mine og kunne faktisk da heller ikke finne at jeg har sagt at noen er ufornuftige. Jeg har derimot påpekt at jeg synes to innlegg er fornuftige.

Å takke deltakere som har samme tanker som en sjøl er da greit?  :thumb:

 

Forøvrig er jeg også i stor grad enig med deg, Jens Håkon.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Om trafikken fortsetter som foer, saa har det kanskje ingen hensikt aa legge inn hindringen den i det hele tatt og det gaar tilbake til det gamle?

 

Jens

 

Ikke helt riktig Jens. De av oss som klarer oss veldig godt uten bableboksen

slipper nå å få alle disse ot innleggene frem i det hele tatt. Og det var jo litt

av meningen også. Om trafikken blir like stor fremdeles blandt "bablerne", så

er det i seg selv ingen god grunn for at vi andre skal måtte se dette.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at dette ikke blir endret, og personlig kan jeg ikke mobilisere noen stor vilje eller uvilje mot det hele - at noen blir opproert av dette klarer jeg ikke aa forstaa.  Hadde det vaert snakk om aa eliminere Bableboksen saa hadde jeg skjoent motstanden...

 

Jens (som faktisk fortsatt ser Bb til tross for at jeg ikke har "abonnert")

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du fortsatt ser BB, er fordi den ikke er skjult for andre enn "abonnentene". Ennå. Men det blir det nok endring på om ikke så lenge. Vi har sagt det vil skje i løpet av dagen, og det er fortsatt planen :)

 

Arild

 

PS Og nå er planen gjennomført. PM til alle skal være sendt ut med info om endringene og tester viser at brukergruppa for Bableboksen får tilgang. Resten slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hyggelig telefonprat med formann Leif tidligere i kveld, har jeg ombestemt meg.

Jeg kommer fortsatt til å opprettholde emner som "Minneverdige...." og diverse "nøtter" på det som Einar treffende kaller det "svartsladda" delforumet. Men jeg er fortsatt uenig i sak, selv om enkelte kaller motforestillingene mine for "furting".

Og jeg har heller aldri oppfatta dette dubiøse tiltaket som personlig retta mot meg.

Meld dere inn i "BBs venner", folkens!

 

Anders  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.