Gå til innhold
  • Bli medlem

Einar bygger F-16A


Anbefalte innlegg

Piloten ble kasta ut, for han ville ikke sitte skikkelig nedi setet, slik at hjelmen tok opp i hooden,  så den ikke gikk helt ned på plass.

 

Siden setebelter er lov i "rett fra eska"-klasken, ble det installert sjølbygde setebelter av vinflaskekorkfolie.

 

Setebeltene ble malt Humbrol H 31, slate grey., mens puta i setet er H 155, og dukpartiene på øvre del av setet er H78. Eget referansebilde, tatt på Luftfartsmuseet i Bodø nederst.

 

De svarte partiene ble forsiktig overmalt med mørkegrått for å framheve detaljer.

Sete_F-16_008_web.jpg.d3d9bfac951c3dade3236c79b475d7dd.jpg

Sete_F-16_003_web.jpg.be0df3ff24a047c485bfcb013ce80bd1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg trur det er forvrenging i kameralinsa som gir det inntrykket. I virkeligheten ser nummeret ganske beint ut, viss det da ikke er øynene mine det er noe galt med.

Nope. Nummerne på begge sider er skjeve i forhold til datolinja. Eller ihvertfall linja som går framover fra bremseskjermen.

 

Flott bygg uansett, Einar. Men jeg må si at jeg synes dagens F-16, med Sniper XR og bomber og artige raketter ser hakket vassere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har ikke vært på nett i de siste dagene, fordi kona og jeg har vært en tur til Stavanger på besøk hos guttene våre.

 

Joda. Ved nærmere ettersyn ser jeg at tallkoden er en smule skeiv, i alle fall den på høyresida. Skeivheten ble forsterka av at 3-tallet ble vridd en smule opp. Dette skjedde som følge av forsøk på oppretting av rynking av dekalet etter påføring av Micro set.

 

Jeg trur jeg lar være å rette opp fadesen, for dekalet er forsegla av et dobbelt lag Johnson.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.