Einar Sandvik Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 Denne modellen skulle bygges rett ut av eska, men jeg har ikke helt fått klart for meg om reglene for SKALA er slik at det er tillatt med sjøllaga setebelter for modeller bygd rett ut av eska, slik som i England. Edit: Et alternativ er ellers å plassere piloten i setet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 Denne modellen skulle bygges rett ut av eska, men jeg har ikke helt fått klart for meg om reglene for SKALA er slik at det er tillatt med sjøllaga setebelter for modeller bygd rett ut av eska, slik som i England. Edit: Et alternativ er ellers å plassere piloten i setet. Setebelter og antenner er lov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 15, 2012 Author Share Posted January 15, 2012 Piloten ble kasta ut, for han ville ikke sitte skikkelig nedi setet, slik at hjelmen tok opp i hooden, så den ikke gikk helt ned på plass. Siden setebelter er lov i "rett fra eska"-klasken, ble det installert sjølbygde setebelter av vinflaskekorkfolie. Setebeltene ble malt Humbrol H 31, slate grey., mens puta i setet er H 155, og dukpartiene på øvre del av setet er H78. Eget referansebilde, tatt på Luftfartsmuseet i Bodø nederst. De svarte partiene ble forsiktig overmalt med mørkegrått for å framheve detaljer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Nå begynner jeg å se enden på dette prosjektet. Det skulle være et kjapt rett-ut-av-eska-prosjekt, men uhella har stått i kø og forsinka bygginga, og riktig alt har ikke latt seg rette opp helt. Nå gjenstår litt Johnson og panelvask. Beklager at bildet ble litt uskarpt. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Se der ja. Du er på oppløpssida nå, Einar Blir bra med litt vask. Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Tattarata! Omsider ferdig med F-16-gruppebyggmodellen. Litt seint, kanskje. Ikke helt perfekt, men resultatet ble bedre enn jeg frykta ei stund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Byggetråden ble påbegynt 6. juli i 2008, ser jeg, så det var på tide å bli ferdig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Et bilde til, fra den andre sida. Dette prosjektet skulle være rett ut av eska, så jeg har bare lagt til setebelter og bytta ut pitotrøret, som knakk av og tydeligvis ble beslaglagt av Styrenia. Det var søkk vekk i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Velkommen etter, Einar! Ser jo bra ut dette, men hva skjedde med nummeret på halens høyre side. Det ser veldig skjevt ut herfra. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Jeg trur det er forvrenging i kameralinsa som gir det inntrykket. I virkeligheten ser nummeret ganske beint ut, viss det da ikke er øynene mine det er noe galt med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Jeg trur det er forvrenging i kameralinsa som gir det inntrykket. I virkeligheten ser nummeret ganske beint ut, viss det da ikke er øynene mine det er noe galt med. Nope. Nummerne på begge sider er skjeve i forhold til datolinja. Eller ihvertfall linja som går framover fra bremseskjermen. Flott bygg uansett, Einar. Men jeg må si at jeg synes dagens F-16, med Sniper XR og bomber og artige raketter ser hakket vassere ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Karlsen Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Flott fugl til slutt Einar, synd med tallkoden på halen som også i mine øyne ser skjev ut.. Hvis du føler behovet for å prøve på nytt har jeg 683-merker liggende... send en pm! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Ahhh...gode gamle 683.... snakk om klassiker!! Sånne nummer kan være en utfordring har jeg merket..og særlig når de kommer som separate tall! Tipset fra Kyrre eller Jens H. som for meg var godt som gull var....legg en bit maskeringsteip som referanse...DA ble jeg endelig straight...øhh... FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remi Karlsen Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Maskering i underkant funker fjell ja, da kommer de greiere på plass! Og ikke bare på Viper`n, men også stort sett alt annet med tall-koder på halen... (F-5`n har 5 tall her, ikke stusselige 3..... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Flott F-16, Einar Alltid godt å få ferdig et prosjekt som har modnet seg lenge Jeg har jo en liggende på lur jeg også. Hmmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Takk for tilbakemeldinger. Jeg har ikke vært på nett i de siste dagene, fordi kona og jeg har vært en tur til Stavanger på besøk hos guttene våre. Joda. Ved nærmere ettersyn ser jeg at tallkoden er en smule skeiv, i alle fall den på høyresida. Skeivheten ble forsterka av at 3-tallet ble vridd en smule opp. Dette skjedde som følge av forsøk på oppretting av rynking av dekalet etter påføring av Micro set. Jeg trur jeg lar være å rette opp fadesen, for dekalet er forsegla av et dobbelt lag Johnson. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Joda en traust sliter. Jeg hadde fikset nummerne på halen, med et realt røsk off med tape, hivet på noen rocket pods, eller droptanker ... eller en B-61 nuke eller noe sånn for å skille meg ut .. Etter sigende fikk vi med oss.. delivery kit for "store soler" også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 ooooh...Instant Sunshine....niiiice!! FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts