Gå til innhold
  • Bli medlem

Flydag på Kjeller 25 mai


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Jeg kommer til å stå på Lillestrøm siden av flyplassen, bak skolen.

 

Men en liten forespørsel til de som skal stå på selve plassen.

 

Jeg har en anelse om at forsvaret kommer med ett 8'er fly ("671" med tigerhalen), denne landet på OSL igår. Hvis dette er tilfelle og det er noen som selger 338 skv patcher (jakkemerker) og Ørland wingpatcher, så er dette noe jeg er veldig på jakt etter. Hvis en person hadde kunnet se etter dette for meg. Og evt tatt med, så hadde jeg satt veldig stor pris på dette.

 

Kan evt ringe meg på 980 42 751 om du har mulighet. evt sende meg PM her på forumet.

 

Takker :D

 

S A

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vel blåst jeg og JR reiste tidlig i morges og standen til flysammlingen

var fort rigget opp, så fort man hadde avklart alle teltstenger og lengdet og det hele. JR som sikkert har fortid i speideren brillierte med hel og halv pålestikk og snart var vi klare.

spitfireRAB009.jpg

Her ble en rekke herligheter i form av vakum plast av ymse fabrikater og ekstremt sjeldene typer frembydd for salg.

Den yngere generasjon gren litt på nesen når de så hvor omfattende disse prosjektene var ::)

Snart om ikke lenge dukket det opp noen gode "gamle" IPMSere som stappet nesegrevet sitt nedi esken med det rare i

spitfireRAB012.jpg

Her ser det ut som linsa til Einar har tatt overhånd og søker moder jord.

 

Thormod var heldig og sikret seg en klassisk IPMS Northrop i ymse ark, en sjeldenhet nå.

 

spitfireRAB008.jpg

Her har vi en kar  som har sånn;, "kjøpe et vakum sett vest med lomme" custom made. :D

 

Ei ung jente med reale "hyller " syntes en Vickers Scimitar i vakum så  spennende ut, selv om det manglet "klistre merker"

Bottolf pekte over mot

spitfireRAB010.jpg

Der satt det nemmelig to "snålinger" som solgte akkurat slike ting, supert sa jenta som het "Lolita", hun tok de lange slanke bena og skrevet over til Nils og Mats. Tror det var da Nils var borte for å kjøpe iskrem.... ;D:D

Hmm blir spennende å se om det kommer en Scimitar med norske merker snart ;D:D

 

Ellers så kommer det sikkert mange flotte air to air shoots av de som har bedre kamera en meg.

 

spitfireRAB011.jpg

Den mest fotograferte hale denne dagen ...

spitfireRAB013.jpg

Den flotteste lyden wOOt wOOt

Bottolf pleier jo å ha med en "snerten stump" i reportasjene sine, denne dagen ble jeg sittende mye på stand og var således ikke så mye i fri " los". Fikk et bra bilde, men akkurat da blåste miniskjørtet opp som følge av oppstart av Old Crow P-51 :o Og det som festet seg til linsa egner seg ikke for dette forumet.... Det manglet underbenklær  :doh:. Sikkert som følge av rasjonering og mangel på falskjerm silke. Dere får nøye dere med noe fra Bottolf sitt rikholdige arkiv ;D

gallery30large.jpg

 

Ellers en meget flott dag med et kjempe vær :thumb:  masse flotte fly fra; Tiger Moth, Jungman, Spit, Dak, Harvard, og den alltid spektakulære F-16. Det ble også solgt masse flott Monogram av ymse årgangsplast denne dagen fra Smitherns sammling som ivrige barnehender og voksene  limer i dette øyeblikk. Det er jeg sikker på ville glede han, der han titter ned  på oss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.