Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny flymodellgruppebygging til sommeren ? Forslag ønskes


Nils Mathisrud

Anbefalte innlegg

Selv foreslår jeg det ultimate flytema, Spitfire.

 

Det sies at ingen tør å bygge Spitfire lenger fordi det er så mange fallgruber å snuble i. Med et gruppebyggingsprosjekt kan vi kanskje finne ut av disse underveis. Poenget med gruppebygging er jo først og fremst at vi skal inspirere hverandre og lære av hverandre.

 

Vi må selvsagt også sette en tidshorisont. Noe av vitsen med gruppebygging er selvsagt at modellene bygges mer eller mindre samtidig, derfor bør det ikke dra for mye ut i tid. Men folket har sikkert også andre modeller de bygger på, og andre ting utenom modellbygging som de bruker tiden sin på. Dessuten vil noen nærmest legge ned sjela si i en modell mens andre smekker den sammen og er glad og lykkelig med det. Derfor foreslår jeg som tre måneder som en standard for gruppebygging. Men siden vi nå har sommeren foran oss med en relativ inaktiv byggeperiode for mange foreslår jeg å utvide den til fire. Altså ferdigstillelse innen 1. september. Noen kommentarer til dette?

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitfire er både bra og skummelt. I den grad jeg bygger (say no more) har jeg kviet meg for å bygge Spitfire pga at byggesettene blir beskrevet som "håpløse", selv om det er mange Spit-er jeg gjerne skulle ha bygd. Gruppebygging av Spitfire kan være en god mulighet til å få opp Spitfirebyggingen her til lands.

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitfire eller F-104, er klar for begge deler :shifty:. Satser selv på en MKIX til Rolf Arne Berg, skulle det bli propellsnurer. Med det som finnes av aftermarket,og korrigerte skroglengder og ditto. Hadde jo vært morro ¨å testet et av de nye Pasific i 1/32 også. Eller satser vi i den mest kurrante skalaen 1/48.

 

Må nok stå hardnakket  på F-104 siden jeg foreslo det først. ;) Håper det blir en avstemming  snart så vi kan  få klarlagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Fristen for forslag er vel nærmest gått ut nå. Jeg skal sette opp en liste over kandidater til Arild, samt et sett med (enkle) regler, slik at han kan sette opp avstemmingen.

 

Nils  :)

 

Eg slenger på med 104 eg då. har ein påbegynt, som eg garantert trenger maaaaange mnd på å få ferige. Når da e sagt så ligge da visst ein påbegynt Spit på sio av meg her og. Å så e eg svak for sjøfly, spesielt Cessna, jammen ligge da ein her av dei og, og ein Auster. Da værsta med detta er att eg snakka heilt sant!!!!!! :doh:

 

Trudde eg var bilbyggar eg. Kan eg føreslå Gladiator, har nemmligt den og liggande her. Eller "Twin boom", så kan eg bygga Vixen som eg tok fram her i veko? wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.