Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny flymodellgruppebygging til sommeren ? Forslag ønskes


Nils Mathisrud

Anbefalte innlegg

Gruppebygginga for F-16 går mot sin tidsfrist 1. juni. Mange er kommet langt, flere er endog helt ferdige.

 

Etter at dette er kommet vel i havn kan vi vel starte opp et nytt flygruppebuggingsprosjekt. Men allerede nå kan vi begynne å tenke på hva det skal være. Det kan være greit å vite dette litt i forkant slik at man kan ta med dette i planleggingen for sin neste modell dersom man velger å være med på gruppebyggingen.

 

Jeg inviterer derfor til å komme med forslag. Disse mottas i denne tråden. Etter en stund (en eller annen gang mellom 1. mai og 1. juni) tar vi alle forslagene og legger ut til avstemming.

 

Kom gjerne også med forslag til tidsperspektiv (oppstart og avslutning).

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fra Spitfire til F-16" er vel ikke akkurat et prosjekt som er åpent for alle (begrenset antall modeller som skal bygges), så selv om utsiktene til premie kanskje kan anspore enkelte til å ta jobben alvorligere for å faktisk bli ferdig med det man har påtatt seg å bygge, så syns jeg vel at vi heller bør prøve å dra inn premier i klasser der alle potensielt kan delta.  ;)

 

Og Jens, den pågående F-16-gruppa omfatter også ikke-norske F-16, så det blir vel å gjenta seg selv.  ::)

 

Vel, har ikke egentlig noen formening om hva temaet skulle være. Men en forutsetning for at jeg selv vil stille, er at jeg kan bygge modellen i 1/48 og uten måtte bruke Miliput og en kvadratmeter rømmelokk for å få det til å likne forbildet. Mao. det er fint om det finnes anstendige sett i handelen for de av oss som ikke er helt Nils.  :D

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg kommer med mine egne forslag til tema vil jeg gjerne foreslå noen retningslinjer. Et tema bør være passe åpent og passe avgrenset.

 

Med passe åpent mener jeg at det ikke blir for snevert slik at det utelukker mange. Derfor bør vi ikke skille på skaler og heller ikke (i utgangspunktet) skille på fargeskjema, nasjonalitet osv.

 

Men det må heller ikke bli for åpent, det vil utvanne et temaet helt.

 

F.eks. vil "Norske F-84 Thunderjet i 1/72 skala" være for avgrenset, mens "F-84 Thunderjet" vil gjøre det interessant for flere samtidig som det er et veldefinert tema. På den annen side vil "Norske jagerfly" være for vidt tema.

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo gjøres i forbindelse med andre gruppebyggingsprosjekter også, innen bil, panser eller annet. Da blir utstillingen straks mer interessant en en tilfeldig samling modeller.

 

Men nå begynner jeg å spore av. Diskuter gjerne dette annensteds. Her vil jeg ha forslag til temaer for flygruppebygging.

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ymtet frempå om Harrier engang, nærmere bestemt på Bardufoss. Vi kan jo kutte ut den fossen og sette Norge istedet avgrenset i tid nedad til 1975 og oppad til idag. Scalaen bør vel være 1/48 så da snakker vi selvfølgelig om Hasagawa's serie som utgangspunkt. Itillegg har sikkert noen Monograms AV-8A til langtidsmodning. Tror dessuten det er utgitt en GR 3 nese i resin for de som vil prøve seg på en RAF konvertering. Fargeskjemaer og aktuelle dekaler burde det være flere av og mange har sikkert private bilder å by på. Oppdateringssett i resin og ets burde dessuten være innen rekkevidde med kredittkortet som våpen.

 

Med andre ord "Harrier i Norge 1975 -2008".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre ferdig Hetzeren din først du, Tommy  :shifty:

 

Jarl Ove, det var da et passe snevert forslag. Og vi har fremdeles til gode å se bevis på at du bygger, eller er det et gruppebygg som må til for å få deg ut av skapet?  wOOt

 

Kan ikke noen foreslå et fly jeg ikke har bygd ennå da (Harrier teller ikke, for det er så døllt)? SR-71, B1-B eller noe sånt...  8)

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er for forslag til flymodellgruppebygging, da faller tængs litt utenfor. Men det er intet hinder å starte gruppegygging for det heller, i en ditto egnet tråd.

 

Alle forslag er velkomne. Det er ingen grunn til å drepe noen ideer ennå, fordi man personlig synes det er - døllt.  (Jeg har vært med på Harrier-gruppebygging selv jeg, flere ganger, og støtter det forslaget.)

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.