Gå til innhold
  • Bli medlem

Min første ferdig F-16 A Block 10a "78-0291"


Anbefalte innlegg

Sånn, stilte ut denne på LU. Det ble som vanlig ett lite kappløp å få den ferdig, derfor ingen progressbilder.

 

 

Modellen er Hasegava V-9 som vi alle kjenner.

+

*Wolfpack Block 10 converteringsett (radome,små elevators,  div antenner og parabrake hale) + *Quickboost ACES II

*Dekaler fra Hasegawa/Zotz og Vingtor

 

-

 

Modellen var ganske grei å bygge, selve grunnmodellen kjenner dere ganske godt, så jeg vil ikke gå inpå detaljer på den.

 

Wolfpack pakken var helt ok, men radomen passet ikke i det heletatt, den var litt for liten.  Så mye banning og sverting måtte til for at den skulle passe sånn noenlunde.  Parabrakehalen er av den sorten som man trenger en del av den originale halen, så er det å få basen, og resten til å passe. Dette gikk ganske smertefritt. Høyderorene gikk også ganske smertefritt å få på plass, og jeg satt dem med litt helling på, sånn de somregel står på bakken.

 

Da alt omsider var på så var det å ta resten av "block 10-converteringen".  Den består i basis å trimme av Air-To-Air refuling lyset som står på halefinnen, samt flytte litt på noen sensorer. Mye av det du trenger er i wolfpack pakken ,men noen smådetaler må en vite hvor skal sitte.

 

Malingen var også ganske rett fram, kjørte på ett lag med Tamiya grunning, og Extracryllics FS 36270 over hele flykroppen. RWR antenner og Radomen ble malt for hånd med en blanding av 36270 og -118

 

Dekalene ble tatt litt fra varierte kilder. stenceling og "standard" dekalene ble tatt fra eksen, mens flash + pil og bue, samt callnummer ble tatt fra Zotz VV2 og Vingtor arket.

 

Flyet jeg hadde bestemt meg for #291 var en 8'er maskin da jeg hadde den "på besøk".  Så jeg laget den så nærme jeg kan huske av denne konfigurasjonen.  Vingtanker (som var ganske møkkete), Blå captive AIM-9L og AMA.

 

Og noen bilder tatt fra LU. Skal se om jeg får posta noen bedre også.

 

LU2008082.JPG.4e0d8682e32371994da3cf4a53fb0bcb.JPG

LU2008094.JPG.a0df444be2838620d68eafd92bcf704a.JPG

LU2008123.JPG.b8605890590e70c654674a3da90d3978.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekrefter bare mistanken om at Wolfpack ikke er helt heldige med resindelene sine der de skal passe inn mot plastdeler med gitt dimensjon.  De har et F-15J/DJ konverteringssett ogsaa, og der skal du kappe av radomen og erstatte den med resindel med statiske avledere  og et par andre detaljer.  Tenker jeg bruker den som referanse og legger til detaljene fra scratch.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.