Gå til innhold
  • Bli medlem

Spesialklasse for LU2009?


Anbefalte innlegg

Jo, jeg tror jaggu du har rett, Sondre - det var nok Casspir!  :thumb: Har dårlige minner fra et møte med en sånn en...  :'(

 

Uoppgjorte "Minneverdige bilturer" og "Andre minneverdige turer"....  ???

 

Vel, skal tenke meg om. Jeg var radiojournalist og det var ikke alltid at jeg prioriterte å dra opp speilrefleksen istedetfor NAGRA´en og mikrofonen. Og slike tråder blir jo temmelig tamme uten bilder, ikke sant?

 

Anders  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg skal uansett ikke delta men for meg syntes det som om en spesialklasse bør defineres litt strammere og omhandle  et mer aktuelt tema, -ihvertfall første gangen. For meg syntes det som om mange er litt for entusiastiske til å ramse opp mulige objekter uten i særlig grad å reflektere over om disse egentlig vil bli bygd. Summa sumarum heller jeg mer til den oppfatning at vi kommer til å sitte igjen med et relativt enfold av Mig 23 og T 55, enn mangfold. Dessuten tar en først utgangspunkt i et geografisk område bør man kanskje være litt konservativ, både for å teste interessen og appellere bredest mulig. Derfor hva med noe riktig medieoppvarmet, f.eks "Afganisthan etter 1979" . Eller ?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn et tema som er vidtspennende nok til at det kan dekke alle kategorier av forbilder. Afghanistan? Sikker ok det, og det er nok mulig å finne sivile forbilder hvis man leter skikkelig. Men et slikt tema vil nok favorisere og tiltale de som bygger fly og militært nok til at de fleste bilbyggere dropper det. Og da er jo vitsen med et tema som skal motivere ALLE typer modellbygging litt vekk, eller hva...?

Afrika høres spennende ut. Vidt nok til at det kan dukke opp alle typer modeller, samtidig avgrenser det tilstrekkelig til at det bli en rød nok tråd i det.

 

Og sivil bil fra Afrika...?

Sierra med 302 V8!

(Sørafrikansk XR8.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest bugace

"Afrika" høyres kjempe ut.

Alle dei specialversionane av rallybiler som er laga for f.eks. Safari Rally.

Gode gamle Kapp t Kapp biler!! Japanske kassa vogner, Land Cruisers, Land Rovers, Corolla, Boble.

Bobla vart jo produsert i Nigeria!!

Dessuten så har mange sikkert sett "Gudane må være gale" filmane. Ganske greie Scania der, og eg rekna med da ikkje er den einaste som fantes der nede. Finnest og ein trucker film frå nordafrika. Mack og noko fransk stort noko.

UN, UNICEF, Røde Kors o.l. har brukt dei fleste typa lastebilar der nede, så alt er muligt. Sør Afrika er eit land med stor bilkultur. Rods, S/M, off road, retro, m.m. Dessuten har da vært produkskjon av ein del forskjelligt der nede.

 

Sjøl burde eg vell få fart på Fouga Magisterane mine, er ein del av dei som skal få Afrikanske insigna. Benin f.eks.

Å så elske eg bush fly!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.