Sten Arne Brunsby Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 I V-9 esken kan man strengt tatt bare bygge block 15 standard, noe som egentlig tilsier at man kan lage 331 og 334 skv rett ut av esken. 332 hadde utelukkende block 10 modeller og 8'er dekalene er det mangler på. Men for all del. Er det lov å modifisere AIM-9 til AMA pod ?? jeg vet det er litt flisespikkeri,men teknisk sett modifiserer man bare delen som er med i settet og bruker ikke noe aftermarked stesj i så måte ,men det kan jo gå under definisjonen "scrach bygging" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 I V-9 esken kan man strengt tatt bare bygge block 15 standard, noe som egentlig tilsier at man kan lage 331 og 334 skv rett ut av esken. 332 hadde utelukkende block 10 modeller og 8'er dekalene er det mangler på. Men for all del. Er det lov å modifisere AIM-9 til AMA pod ?? jeg vet det er litt flisespikkeri,men teknisk sett modifiserer man bare delen som er med i settet og bruker ikke noe aftermarked stesj i så måte ,men det kan jo gå under definisjonen "scrach bygging" Det høres ikke spesielt straight-from-the-box-aktig ut for meg. Poenget til Lars var vel rett og slett å oppfordre til back-to-basic-bygging. Men det er jo bare å bygge i åpen klasse hvis du ønsker å modifisere modellen? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Som Lars skriver: Vi Bygger Hasegawa V-9 F16 A RETT UT AV ESKEN UTEN MULIGHET TIL AFTERMARKED, ENDERINGER ELLER ANDRE DEKALER Altså uten endringer. Å gjøre om AIM-9 til AMA pod må vel kalles en endring. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 den e go Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Ove Ramsvik Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 A sitat er skrevet på engelsk sier vel forsåvidt sitt, attpåtil under tittelen "dataelementer - utvekslingsformater". God norsk språkpolitikk med andre ord. Sitatet er skrevet på engelsk fordi standarden er skrevet på engelsk. Det er ikke ressurser nok i standardiseringen i Norge til å oversette samtlige av de nye 1000-1500 norske standarder som fastsettes hvert år, og det er ikke alltid noe poeng å gjøre det heller. De aller fleste titler oversettes imidlertid, derfor den norske tittelen. Jeg kan gi deg den engelske tittelen også. Uansett stoler jeg på at det ikke er noen her inne som er så trege at de tror at fristen var 6. januar 2008. Så sånn sett skal det vel en smule anstrengelse og kompliserende tankemåte til for å misforstå datoen i trådtittelen. Okkesom, skal du være med å bygge F-16 da, Jarl Ove? Arild Vi legger denne datodetaljen død, jeg skjønte det ihvertfall - dessuten sto det jo klart og tydelig på "norsk" i slutten av innlegget. Jo, det kunne være interessant å være med, men først har jeg en Phantom å gjøre ferdig. Det kommer forhåpenligsvis noen bilder fra "flyfabrikken" snart der det arbeides under høyt trykk nå i romjulen og hvor delene daler ned i skul, eeh.. gjennom pipa mener jeg. Ho, ho -er det noen snille modellbyggere her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Ja, da er det dags for premie i åpen klasse også. Alle bør være kjent med kvaliteten på Sten Arnes arbeid, og han donerer disse to bildene i A3-format, til den som stikker av med flest poeng i avstemmingen her på forumet etter fristens utløp. Tusen takk, Sten Arne! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 :thumb:Takk,takk Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Flotte bilder av et flott fly! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 Hei! Her er en fin oversikt over modeller av F-16 i de ulike skalaene, hva som følger med i eska og hvilken Block-type det er. Det burde hjelpe den som skal bygge en spesifikk norsk maskin http://www.habu2.net/vipers/index.html Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 Ja, her drukner en nesten i informasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts