Gå til innhold
  • Bli medlem

F-16 gruppebygg - alt er lov så lenge du er ferdig til 2008-06-01!


Arild Moland

Anbefalte innlegg

I V-9 esken  kan man strengt tatt bare bygge block 15 standard, noe som egentlig tilsier at man kan lage 331 og 334 skv rett ut av esken. 332 hadde utelukkende block 10 modeller og 8'er dekalene er det mangler på. Men for all del.

 

Er det lov å modifisere AIM-9 til AMA pod ??

 

jeg vet det er litt flisespikkeri,men teknisk sett modifiserer man bare delen som er med i settet og bruker ikke noe aftermarked stesj i så måte ,men det kan jo gå under definisjonen "scrach bygging"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I V-9 esken  kan man strengt tatt bare bygge block 15 standard, noe som egentlig tilsier at man kan lage 331 og 334 skv rett ut av esken. 332 hadde utelukkende block 10 modeller og 8'er dekalene er det mangler på. Men for all del.

 

Er det lov å modifisere AIM-9 til AMA pod ??

 

jeg vet det er litt flisespikkeri,men teknisk sett modifiserer man bare delen som er med i settet og bruker ikke noe aftermarked stesj i så måte ,men det kan jo gå under definisjonen "scrach bygging"

 

Det høres ikke spesielt straight-from-the-box-aktig ut for meg. Poenget til Lars var vel rett og slett å oppfordre til back-to-basic-bygging. Men det er jo bare å bygge i åpen klasse hvis du ønsker å modifisere modellen?

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A sitat er skrevet på engelsk sier vel forsåvidt sitt, attpåtil under tittelen "dataelementer - utvekslingsformater". God norsk språkpolitikk med andre ord.

 

Sitatet er skrevet på engelsk fordi standarden er skrevet på engelsk. Det er ikke ressurser nok i standardiseringen i Norge til å oversette samtlige av de nye 1000-1500 norske standarder som fastsettes hvert år, og det er ikke alltid noe poeng å gjøre det heller. De aller fleste titler oversettes imidlertid, derfor den norske tittelen. Jeg kan gi deg den engelske tittelen også.  :thumb:

 

Uansett stoler jeg på at det ikke er noen her inne som er så trege at de tror at fristen var 6. januar 2008. Så sånn sett skal det vel en smule anstrengelse og kompliserende tankemåte til for å misforstå datoen i trådtittelen.  ::)

 

Okkesom, skal du være med å bygge F-16 da, Jarl Ove?

 

Arild ;)

 

Vi legger denne datodetaljen død, jeg skjønte det ihvertfall - dessuten sto det jo klart og tydelig på "norsk" i slutten av innlegget.

 

Jo, det kunne være interessant å være med, men først har jeg en Phantom å gjøre ferdig. Det kommer forhåpenligsvis noen bilder fra "flyfabrikken" snart der det arbeides under høyt trykk nå i romjulen og hvor delene daler ned i skul, eeh.. gjennom pipa mener jeg.

 

Ho, ho -er det noen snille modellbyggere her? :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.