Gå til innhold
  • Bli medlem

ROGALAND PLASTMODELL FORENING'S konkurranse Lørdag 26.04.2008


Ruben Husberg

Anbefalte innlegg

Takk for bilder. Ser ut som om propell og biler er veldig godt presentert i Rogaland.  :thumb:

Stemmer det Anton.

Skulle ikke kommet så mange flere biler ihvertfall, før vi hadde måttet stable i høyden på det bordet.

Fly bordet ble også rimelig trangt, mens pansergjengen hadde massevis av boltreplass ;D. men de kommer sikkert sterkere tilbake neste gang.

Var heller ikke så mange juniorer, så det gjorde også sitt til at det bordet hadde endel plass ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Hei allesamen!!

Jo, no er bildene lagt ut!

Håper Kyrre, kan emaile meg deltakerlista, så skal eg teksta bildene og. Eg kan ein del, men da er mange modeller som eg desverre ikkje veit byggarane til. Ei resultatliste kjem sikkert, så då skal eg makta kompletera bildene frå denna utstillinga 100%.

Glede meg t neste år. Godt jobba Kyrre, Ruben og Roy!! :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly og fly ;) er vel ikke helt det, men det er en modell av noe av det mest avanserte Opel har laget i moderne tid.

Bygget av Morten på 8-9år. Hadde gjort alt på egen hånd, inkludert lakkering av karosseri og deler av husveggen til Tommy Ask ;D. Syntes ikke det gjorde noe med litt lakk på veggen, Tommy skulle jo male huset likevel wOOt. det er mulig Tommy må fremskynde husmalinga litt, men litt må han jo ofre.

modellen så forøvrig bra ut, og ble kåret til Best in Show junior

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel blåst gutter. Jan Roger og meg selv hadde en kjempe helg med masse inntrykk, og morro. Noe av dette nytes nok best fotografisk og det kommer vi tilbake til i et lite reisebrev. Ikke minst det vakre Gjæren så frodig og grønt.

Må takke alle de hyggelige menneskene som tok i mot oss i fra østerled. Vil spessielt takke Kyrre som både hentet og bringte oss fra tog. Åpnet sitt hjem for overnatting.  Disket opp med frokost og laget gormet kaffe. Takk også til Ruben for hyggelig omvisning i sin plasthule. Låven til Birger og HSMH er topper vel "plast opplevelsen". Det er stoff nok til et eget innlegg. Vi rakk desverre ikke innom en blid og engasjert Tor Henning på Lørdagskvelden som vi hadde tenkt, vi var ganske enkelt for slitene, "susete" etter handling, prat, stemming ditto  og det ble tidlig i seng på pilgrimmene. Vi får ta det igjen ved neste happening. We will be back :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva kjennetegner en ekte gjærbu?  ::)

Jeg må ellers si meg enig i Bottolfs beskrivelse av turen. Det som tok kaka var nok besøket på låven til Birger. Det er faktisk det sykeste jeg har sett. Jeg tror at dersom hele IPMS Norge gikk i gang å bygge på alle byggesettene som der var samlet, ville vi ikke bli ferdige de neste ti årene. Her var det meterhøye eskestabler i en svær traktorgarasje, og du kunne lette på lokket til hvilken som helst av dem, og ut tøyt det de deiligste og rareste ting fra Eduard, MPM, Gavia og Special Hobby  :o :o :o

Hvis noen mot formodning skulle ha lyst til å gå løs på en Heinkel 177 i resin i 1/48, er dette stedet. Sammen med alt dette fant vi blant annet et par biler begravet under plank, pappesker og annet skrot. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen spurte om rabatt?

 

:D

 

Jens

Ingen i verdenshistorien har noen sinne fått rabatt hos HSMH. Så sånn er det. Men så er jo ikke fyren interessert i å selge heller. Har for mye å gjøre med gården og som sjauer på brygga.

Alle bør ta seg tur på låven og i potetkjelleren til Birger før de gir seg som modellbyggere.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

 

da jeg var innom og handlet på låven i 2005 eller 2006 eller når det var, så var det største problemet å få betalt. Jeg hadde bare VISA, og Birger kjørte manuell løsning. Da han fremdeles ikke hadde trukket penga etter to måneder, så måtte jeg purre, og endte til slutt opp med å betale direkte til konto. Så om ikke rabatt er en opsjon, så burde altså betalingsutsettelse være mulig  ;D

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm det tar litt tid når man bestiller hos Birger det kommer og mannen har elefanthukommelse. Nevnte løslig noe om declaer på LU en gang, og et 1 år senere dukket de opp i postkassa. Har opplevd å betale litt for mye over konto, da kommer det retur konvolutt med frimerker som mellomlegg. Birger er pertentligheten selv og holder i hevd den gamle paragon løsningen. Sirlig oppført i løkkeskrift med kulepen.

Må være morro å drive butikk når man selv bestemmer, åpningstider og forsendelses tidspunkt. Birger har nok sitt å drive med utenom også. så det er nok ikke sikkert akkurat "ditt" eduard etsa sett er første pri.

 

Det er bare en auforisk opplevelse å ta en tur inn i butikklåven og potetkjelleren til denne mannen, man får også med seg en unik gårdsopplevelse, med de lukter og inntrykk det er for en urban skikkelse , - er som å komme inn i Adensfield serien på NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

E gjo litt gøyalt att eldste delen av huset, kor potetkjelleren er, er frå de 18. århundre. Nærma seg 250 år. Birger huske alt, trur han tar alt som blir sagt til han opp på bånd, så sover han mens bånda blir avspillt. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.